Yamaha biedt gratis Quick Shifter aan op MT-07

Yamaha heeft een speciale actie voor de MT-07 van 2024. Gedurende het hele jaar ontvangen klanten die een nieuwe Yamaha MT-07 aanschaffen het Yamaha Quick Shifter systeem ter waarde van €299 zonder extra kosten.

Gerucht: Yamaha R9 vervangt Yamaha R6

Yamaha Quick Shifter maakt het schakelen gemakkelijker en sneller, omdat je de koppeling niet meer hoeft te gebruiken bij elke gangwissel. Het geïntegreerde systeem is afgeleid van Yamaha Racing-technologie en zorgt voor betere controle over de motorfiets. De MT-07 staat bekend om het kenmerkende agressieve kuipwerk-ontwerp en Y-vormige LED-verlichting aan de voorkant. Het model haalt een goed bruikbaar koppel uit het CP2-motorblok en een krachtig geluid uit het lichtgewicht 2-in-1 uitlaatsysteem.

Met een 5-inch TFT-instrumentenpaneel, smartphone-connectiviteit en flexibele zithouding is de MT-07 ook de ideale motorfiets voor dagelijks gebruik. De MT-07 is verkrijgbaar vanaf €8.999.

Voor meer informatie over de 2024 MT-07 en om de dichtstbijzijnde Yamaha-dealer kun je terecht op www.yamaha-motor.nl.

Het bericht Yamaha biedt gratis Quick Shifter aan op MT-07 verscheen eerst op Motor.NL.

Trucks zonder spiegels: zorg of zegen voor motorrijders?

Dit artikel werd eerder gepubliceerd door Motorrijdersactiegroep MAG. De MAG komt al 35 jaar op voor jouw belangen. Word lid of doneer!

Een motorrijdende vrachtwagenchauffeur liet ons weten dat hij steeds meer vrachtwagens zonder buitenspiegels ziet rijden. “Dan kan ik dus niet meer in die spiegel kijken of hij mij gezien heeft,” schreef hij. Dat klopt. Reden tot zorg? Nee.

Mercedes was volgens ons de eerste die met spiegelloze vrachtwagens op de weg kwam. De voordelen spreken voor zich, als je even meedenkt. Het belangrijkste is dat de grote spiegelhuizen vervangen worden door veel kleinere camera’s. Dat is goed nieuws, want achter al die spiegels gaat makkelijk een hele auto schuil, dus een motorfiets of twee ook. Van dat gevaar zijn we dus af. Maar de MirrorCam, zoals Mercedes het noemt, biedt meer.

Weg dode hoek

Door de spiegels te vervangen door camera’s met monitoren is er een einde gekomen aan de bekende dode hoek. Ook met alle spiegels die de gemiddelde trucker om zich heen heeft hangen, is die dode hoek er nog altijd – en dan hebben we het niet eens over situaties waarin de spiegels niet goed afgesteld zijn, of waarin de chauffeur jou met motor en al over het hoofd ziet omdat hij net even anders ging zitten. De monitoren in de cabine laten altijd het complete beeld zien.

MAG roept op tot snelle actie bij dreigende wegafsluitingen

Alarm!

De nieuwste generatie van deze trucks is ook uitgerust met SideGuard Assist. Wil de chauffeur rechtsaf en zit jij in z’n dode hoek, dan wordt hij daar met beeld- en geluidssignalen op gewezen. De nieuwste versie van het systeem kan in zo’n geval de truck zelfs tot stilstand brengen. Nee, op motorfietsen willen we dat nooit – maar op een vrachtwagen? Natuurlijk.

Niet meer snijden

Ook bij manoeuvres biedt MirrorCam meer zicht. Waar normale spiegels in bochten alleen maar zicht op de zijkant van de oplegger bieden, scharnieren de camera’s mee: op de monitoren in de cabine zie je dus nog steeds wat je moet zien. Inclusief motorrijders en ander kwetsbaar verkeer. Net zo geruststellend: diezelfde monitoren geven met een streepjespatroon heel duidelijk aan of je met je motor nog achter de oplegger rijdt of er al naast zit. Dat verkleint de kans dat je gesneden wordt als een chauffeur zijn voorligger wil inhalen: de positie van een motorfiets is in een spiegel lastig in te schatten.

Oogcontact

En er is meer, afgezien van de milieuwinst door minder luchtweerstand. Chauffeurs kunnen niet meer verblind raken voor achteropkomend verkeer, omdat de ‘spiegels’ automatisch dimmen, en eventuele waterdruppels zijn met een verwarmingssysteem zo verdwenen. Blijft er dus maar één nadeel. Je hebt geen oogcontact meer met de chauffeur die schuin voor je rijdt. Maar als wij mogen kiezen, weten we het wel.

Foto: Daimler

Het bericht Trucks zonder spiegels: zorg of zegen voor motorrijders? verscheen eerst op Motor.NL.

Ultieme avonturier: BMW R 1250 GS Adventure Ultimate Edition

Vier decennia lang onophoudelijk verlangen naar avontuur komt samen in een uniek hoogtepunt: de gelimiteerde BMW R 1250 GS Adventure Ultimate Edition. Nu te bestellen!

De BMW R 1250 GS Adventure Ultimate Edition is de finalist van een van de succesvolste BMW Motorrad modellen tot nu toe. De BMW R 1250 GS Adventure is immers de afgelopen jaren samen met de R 1250 GS de bestverkochte motorfiets in Nederland. De Ultimate Edition is een zeer rijk uitgeruste versie. Bijna alle mogelijke opties en accessoires zitten erop, inclusief aluminium zijkoffers en een topkoffer. Dus kom maar op met die lange avontuurlijke trips naar verre oorden!

Ultiem onderscheidend

Met deze BMW motorfiets steel je de show. Kijk maar eens goed naar de talrijke visuele smaakmakers, zoals de goudkleurige kruisspaakwielen, de Enduro aluminium motorbescherming en een getinte windgeleider en windscherm (hoog). Met de goudkleurige Ultimate Edition badges op koffers, stuur, kuip en handkappen laat je zien dat je op een echt unieke GS rijdt.

Er zijn echter meer visuele smaakmakers. De BMW R 1250 GS Adventure Ultimate Edition is uitgevoerd in de stijlvariant Triple Black met de kleuren Black storm metallic/Black/Achat grey. Verder valt je oog vast en zeker op vele componenten van gefreesd aluminium in zwart/zilver. Het zijn hoogwaardige en begerenswaardige BMW Motorrad Option 719 accessoires. De gefreesde delen zie je op de motorblokafdekking, kleppendeksels, bobinekap, olievulplug en sliders op de kleppendeksels. Tot de uitrusting behoort ook het pakket Option 719 stijlvariant Shadow II met rem- en koppelingshendels, voetsteunen, voetrempedaal, schakelpedaal, expansiereservoirdeksels en spiegels van geëloxeerd en gefreesd aluminium in zwart/zilver.

Ultiem comfortabel

Wil je avontuur beleven en lange ritten maken op je motor maar dan wel graag zo comfortabel mogelijk? Dan kom je op de BMW R 1250 GS Adventure Ultimate Edition ook niets tekort. Het standaard Touring pakket trakteert je op navigatievoorbereiding en cruise control. Het Comfort pakket voegt daaraan bandenspanningscontrole, verwarmbare handvatten en Keyless Ride toe. De sleutel kan dus op zak blijven voor het starten, het in- en uitschakelen van stuurslot en alarm en het openen van de tankdop. Een verwarmbare buddyseat en een anti-diefstal alarmsysteem behoren eveneens tot de uitrusting.

Ultiem dynamisch

De BMW R 1250 GS Adventure stuurt van nature al zeer wendbaar en dynamisch, waaraan de koppelrijke boxermotor bijdraagt. De Ultimate Edition maakt sturen en rijden nog leuker met zijn standaard Dynamic pakket. Dankzij de Rijmodi Pro functie kun je het rijkarakter in hoge mate zelf bepalen. Dynamic Engine Brake Control is een component van Rijmodi Pro. Die verhoogt de stabiliteit bij het afremmen op de motor en voorkomt een slippend of stuiterend achterwiel bij hard remmen en tegelijk terugschakelen. Het Dynamic pakket biedt ook de Schakelassistent Pro voor schakelen zonder gebruik van de koppelingshendel, terwijl Dynamic ESA automatisch de schokdemping en veerspanning aanpast aan de rijmodi Road, Dynamic en Enduro.

Ultiem zichtbaar

Goede verlichting is prettig bij nachtelijke avonturen en maakt je zichtbaarder overdag. De BMW R 1250 GS Adventure Ultimate Edition heeft standaard het Licht pakket met adaptieve bochtverlichting, opvallende dagrijverlichting met koplamp Pro, LED verstralers en multifunctionele richtingaanwijzers achter waarbij het rode LED rem- en achterlicht in de kleur geel mee knippert met de richtingaanwijzers. Het pakket omvat ook cruiseverlichting voor met gedimd brandende richtingaanwijzers, waarmee je zichtbaarder bent voor andere weggebruikers. Standaard heeft elke BMW R 1250 GS sowieso de veiligheid verhogende systemen BMW Integral ABS pro en Hill Start Control Pro.

Boxermotor met BMW ShiftCam technologie.

Tot slot geniet je van de souplesse van de legendarische 2-cilinder boxermotor, die ook bij lage toeren gretig op het gas reageert. Met een cilinderinhoud van 1.254 cm3 en ook in de typegoedkeuring voor de nieuwe Euro 5 emissienorm levert de boxer nog steeds 100 kW (136 pk) vermogen en een koppel van 143 Nm. Dankzij de BMW ShiftCam technologie voor variabele kleptiming en -lift aan de inlaatzijde is de motor krachtig in het hele toerenbereik, draait hij extreem soepel en stil en is het brandstofverbruik opvallend gunstig.

En de prijs is?

De BMW R 1250 GS Adventure Ultimate Edition staat vanaf 10 februari 2024 in de showroom bij de dealers en kost € 32.950,-. De prijs is inclusief BTW, BPM, een bijbehorende Ultimate Edition sleutelhanger, al met al komt dat neer op een klantvoordeel van € 3.000,-.

Meer weten of de dichtstbijzijnde dealer zoeken? Kijk dan ook op de website van Motorrad.

Het bericht Ultieme avonturier: BMW R 1250 GS Adventure Ultimate Edition verscheen eerst op Motor.NL.

MV Agusta kondigt nieuwe LXP Enduro Veloce aan

Dinsdagavond hoorden we tijdens een bijeenkomst van MV Agusta bij Arie Molenaar Motoren dat het exclusieve Italiaanse merk naast de LXP Orioli ook met een standaardversie komt: de LXL Enduro Veloce. Beide modellen zijn uitgerust met een krachtige driecilinder die 124 pk kan leveren. Op de foto, gelekt op de site van het Australische instituut dat typegoedkeringen verleent, hierboven staat de Enduro Veloce.

De lancering van beide nieuwe modellen, is vertraagd vanwege verschillende factoren, waaronder de complexiteit van de elektronica en betrokkenheid van Pierer/KTM bij MV Agusta, evenals de onvermijdelijke hinder veroorzaakt door het viruspandemie.

MV Agusta brengt ‘Super-Exclusieve’ Superveloce Arsham uit

Standaardversie: LXP Enduro Veloce

De langverwachte LXP Orioli zal dit voorjaar in een gelimiteerde oplage van 500 exemplaren beschikbaar zijn voor enthousiaste motorliefhebbers overal ter wereld.

Niet lang na de lancering van de LXP Orioli, krijgen we ook de mogelijkheid om te kiezen voor de standaardversie LXP Enduro Veloce.

Krachtige prestaties en geavanceerde technologieën

Beide modellen worden aangedreven door een speciaal ontwikkelde 931cc-driecilinder, die zorgt voor een vermogensafgifte van maximaal 124 pk en een koppel van 102 Nm. Het chassis is gemaakt van chroom-molybdeen staal, terwijl hoogwaardige componenten zoals Brembo-remmen en een Continental ABS-systeem zijn toegevoegd om optimale veiligheid en controle te garanderen.

Gelimiteerde editie vs. Standaardversie

Het gewicht van de LXP Orioli wordt geschat op ongeveer 236 kilogram, terwijl de basisversie LXP Enduro Veloce naar verwachting lichter zal zijn met een gewicht van ongeveer 230 kilogram. Daarnaast bieden beide modellen verschillende zithoogtes om aan verschillende voorkeuren en rijstijlen tegemoet te komen.

MV Agusta heeft met de introductie van de LXP-serie duidelijk laten zien dat ze zich blijven inzetten voor het leveren van hoogwaardige motorfietsen met krachtige prestaties en geavanceerde technologieën. Met de LXP-reeks kunnen rijders genieten van een opwindende enduro-ervaring, gecombineerd met het onmiskenbare vakmanschap en de stijl waar MV Agusta bekend om staat.

Het bericht MV Agusta kondigt nieuwe LXP Enduro Veloce aan verscheen eerst op Motor.NL.

Triumph brengt nog sterkere, nog snellere Triumph Rocket 3 Storm

De eerste homologatiedocumenten voor de krachtigste en snelste versie van de Triumph Rocket 3 zijn gedeponeerd in Zwitserland en Australië. Waar het om gaat? Overvloedig koppel en vermogen.

Het lijkt erop dat er een flinke storm op komst is uit Hinckley in de vorm van een nieuwe versie van de Rocket 3, de motorfiets die op zichzelf staat als de serieproductiemotor met ’s werelds grootste driecilinder (2500 cc) en het hoogste koppel ooit geregistreerd (221Nm). Alleen het vermogen… dat stopte bij 167pk. Je zou er van in een depressie geraken. Maar maak je geen zorgen, Triumph zal je weer verrassen.

Triumph Rocket 3R en Rocket 3GT 221 Special Edition

In de afgelopen maanden hebben we een veel nieuws gezien van het Britse merk in verschillende marktsegmenten, zoals de eencilinder Scrambler en Speed 400, de nieuwe Daytona 660, technische en esthetische updates aan de Tiger 900 en niet te vergeten ook Triumph’s eerste crossmotor, de TF 250X.

Blijkbaar vond iemand dit allemaal nog niet genoeg. Daarom zijn er nieuwe certificeringsgegevens gedeponeerd in Zwitserland die aangeven dat de Storm-versie van de Rocket 3 nog meer kracht zal bieden om toekomstige eigenaren van deze bijzondere motorfiets nog meer plezier te bezorgen.

Niets officieels, maar naar verluidt zullen er twee versies zijn van de Rocket 3 Storm, de GT en de R, beide met behoud van de ongelooflijke dwarsgeplaatste driecilinder van 2458 cc. In deze versies zal het vermogen naar verluidt stijgen tot bijna 180 pk in plaats van de huidige 167pk, en het koppel zal toenemen van 221Nm naar 225Nm.

De technische update aan de motor zou betrekking kunnen hebben op het gebruik van titanium kleppen die meer toeren aankunnen en er zijn ongetwijfeld verdere updates ten opzichte van de versie uit 2019. We weten niet wanneer deze super Rocket 3-versie daadwerkelijk beschikbaar zal zijn, maar in ieder geval zijn de homologatiedocumenten ook in Australië aangekomen. Dus het project vindt ook z’n weg Down Under. We wachten af…

Het bericht Triumph brengt nog sterkere, nog snellere Triumph Rocket 3 Storm verscheen eerst op Motor.NL.

Koninklijke Marechaussee test nieuwe BMW motoren

De Koninklijke Marechaussee gaat binnenkort de nieuwe BMW K 1600 GT-p motoren testen, ter vervanging van de oudere Yamaha FJR1300-motoren die aan het einde van hun levensduur zijn. Eerder heeft de Marechaussee al civiele versies van zowel de BMW R 1250 als de K 1600 GT getest, waaruit bleek dat de K 1600 GT aan alle eisen voldeed. Nu zullen twee motoren van dit type uitgebreid worden getest in de praktijk.

Daarnaast zijn in juni vorig jaar de motorrijders van de Marechaussee overgestapt op nieuwe gele High Visibility-kleding, waardoor ze veel beter zichtbaar zijn in het verkeer.

Gaat Nederlandse motorpolitie surveilleren op Indians?

Afbeeldingen: Koninklijke Marechaussee

Het bericht Koninklijke Marechaussee test nieuwe BMW motoren verscheen eerst op Motor.NL.

Is een Harley-Davidson 443 Pan Asia mogelijk?

Zou het kunnen, een Harley-Davidson 443 Pan Asia? Zo vraagt Oberdan Bezzi zich af. En waarom niet, Honda gaat/wil zoals we eerder schreven de Royal Enfield Himalayan ‘kopiëren’, die wereldwijd succesvol is. Hoe dan ook komen er in Europa steeds meer lichte motoren op de markt, gebouwd in China of India.

Dus nog een Harley-Davidson gebouwd in India door HERO, als onderdeel van de overeenkomst met Milwaukee om modellen op Aziatische markten te introduceren die de logica van downsizing volgen, maar nog steeds premium zijn en geschikt zijn voor die landen.

Honda XLT 750 R Concept door Oberdan Bezzi

De 443 Pan Asia maakt gebruik van de technische aspecten van de recente X440, het eerste Harley-Davidson-model dat in India is gemaakt. In de vorm van de Pan Asia evolueert het naar een moderne crossover die op esthetisch vlak enigszins doet denken aan de reisenduro 1250 Pan America.

Vormen die voor Europeanen misschien wat controversieel kunnen zijn qua interpretatie, maar zeker origineel en zeer herkenbaar zijn. Waarschijnlijk gewaardeerd door het jonge enthousiaste publiek in India.

Het is een groeiende motorcategorie waarin verschillende Indiase merken al hun eigen voorstellen hebben gelanceerd of binnenkort gaan lanceren, al dan niet in samenwerking met internationale partners.

De formule is om zeer robuuste motorfietsen te hebben, met cilinderinhouden rond de 400/500cc, eencilinders en niet bijzonder geavanceerd qua techniek. Ze moeten echter wel degelijke prestaties leveren en comfortabel en zuinig zijn in het gebruik.

Als ze daarnaast ook nog prestigieuze merken op hun tanks hebben staan en eruitzien als grote westerse motoren… perfect! Oberdan Bezzi zou het wel weten.

Het bericht Is een Harley-Davidson 443 Pan Asia mogelijk? verscheen eerst op Motor.NL.

Honda introduceert exclusieve CBR1000RR-R Carbon Edition

Honda introduceert de CBR1000RR-R Fireblade SP Carbon Edition voor 2024, een beperkt aantal supersportmotoren. Deze speciale editie onderscheidt zich door zijn matte zwarte lak en talrijke koolstofvezelonderdelen. Slechts 300 exemplaren zullen wereldwijd worden geproduceerd, elk met een speciale badge op de luchtfilterkap.

De CBR1000RR-R Fireblade SP Carbon Edition is een krachtige serieproductiemotorfiets met een vermogen van 218 pk (160 kW) en een gewicht van 200 kg inclusief vloeistoffen. Hij kan een topsnelheid bereiken van 299 km/u. Naast indrukwekkende prestaties biedt deze motorfiets geavanceerde technologie die zowel de acceleratie als het algemene rijgedrag verbetert.

Honda patenteert concurrent van Royal Enfield Himalayan

De motor is uitgerust met verschillende verbeteringen zoals herziene cilinderkoppen, aangepaste compressieverhoudingen en klepbediening, evenals een fijn afgestelde transmissie. Het Throttle by Wire-systeem heeft nu twee gasklepregelaars en er is ook een temperatuurafhankelijke toerentalbegrenzer toegevoegd. De Akrapovic-uitlaat van titanium draagt bij aan de algehele prestaties van de motorfiets, terwijl geluidsemissies worden verminderd om te voldoen aan de Euro 5+ emissienorm.

Het chassis is verbeterd om de stuurprecisie en tractie te optimaliseren. De nieuwste Öhlins Smart Electronic Control veerelementen en Brembo Stylema R-vierzuigerremklauwen zorgen voor uitstekende rijdynamiek. De Aero-Winglets zijn aangepast om het koppelmoment te verminderen en de rij-eigenschappen in snelle bochten te verbeteren. Bovendien is de zitpositie aangepast voor extra comfort en controle.

De CBR1000RR-R Fireblade SP Carbon Edition is uitgerust met geavanceerde technologieën, waaronder bochten-ABS met een speciale race-instelling, een lithium-ion-batterij, een Bosch 6-assige IMU en aanpasbare rijassistentieprogramma’s. Veiligheidsvoorzieningen omvatten onder andere instelbare quickshifter, Unit ProLink-swingarm en HESD-stuurdemper. Andere handige functies zijn onder meer een noodstopfunctie in de richtingaanwijzers en het Smartkey-systeem.

Het bericht Honda introduceert exclusieve CBR1000RR-R Carbon Edition verscheen eerst op Motor.NL.

Ducati Streetfighter Centauro: meesterwerk op twee wielen

Een bijzonder exemplaar van de Ducati Streetfighter V4 Lamborghini Speciale Clienti is nog exclusiever geworden dankzij de kunstenaar Paolo Triolo. Het evenement ‘Art of creating myths’ vond plaats in Galleria Cavour in Bologna, waar de wereldpremière van ‘Centauro’ werd gepresenteerd. Dit kunstwerk is gebaseerd op een motor uit de beperkte serie Ducati Streetfighter V4 Lamborghini Speciale Clienti en is gemaakt door het talent van Paolo Triolo.

Paolo Triolo staat bekend om zijn unieke hyperrealistische schildertechniek met zijn vingers. Hij heeft deze techniek gebruikt om ‘Centauro’ te schilderen, een figuratieve voorstelling van de armen van een man die gebogen zijn in acceleratie. Het werk bevat ook abstracte geometrische elementen die andere delen van de motor kenmerken. Met dit kunstwerk worden mythe en realiteit verenigd en wordt bovenmenselijke kracht gecombineerd met rationaliteit, benadrukt door de vormen en volumes van de Streetfighter V4.

Ducati Diavel voor Bentley: vakmanschap en prestaties verenigd in een exclusieve motorfiets

Beperkte editie

Het idee voor ‘Art of creating myths’ ontstond samen met de wereldpremière van de Ducati Streetfighter V4 Lamborghini in september 2022. Dit is het tweede gezamenlijke project tussen Ducati en Automobili Lamborghini na de Diavel 1260 Lamborghini. De Ducati Streetfighter V4 Lamborghini is een beperkte editie van 630 exemplaren met een opvallende groen-oranje livery. Daarnaast is er ook een nog exclusievere serie van 63 exemplaren, genaamd Speciale Clienti, waarbij Lamborghini-klanten hun eigen Ducati Streetfighter V4 Lamborghini kunnen configureren met dezelfde kleuren, carrosserie en wielen als hun eigen Lamborghini.

Het evenement werd bijgewoond door CEO’s Claudio Domenicali en Stephan Winkelmann, wat de nauwe samenwerking tussen beide bedrijven benadrukt. ’Centauro’ en ‘Minotauro’ zijn het resultaat van deze samenwerking en laten zien hoe schoonheid kan ontstaan uit de combinatie van twee iconische merken met een wereldwijd erkend design. Het project heeft een sterke verbinding met de kunstwereld gecreëerd dankzij het talent van een internationaal gerenommeerde kunstenaar.

De tentoonstelling van ‘Centauro’ en ‘Minotauro’ maakte deel uit van ART CITY Bologna. Dit evenement markeert tevens de betrokkenheid van Ducati bij Arte Fiera 2024, een belangrijke moderne en hedendaagse kunstbeurs waar Ducati een partner van is.

Het bericht Ducati Streetfighter Centauro: meesterwerk op twee wielen verscheen eerst op Motor.NL.

Van Proefritten tot Stuntshows: MOTORbeurs Utrecht biedt voor elk wat wils

Van 22 tot en met 25 februari 2024 is de Jaarbeurs Utrecht hét epicentrum van alles wat met motorrijden te maken heeft. Naast reguliere merken en dealer-stands, staat het programma bol van spectaculaire shows en activiteiten. Zo zijn er indrukwekkende demo’s in verschillende, speciaal ingerichte arena’s en de befaamde Steile Wand. Wil je zelf een rondje rijden? Dat kan op het Testparcours. Zelfs de kinderen kunnen rondscheuren op een trial-motor of quad. Naar meer op zoek? Ga dan kijken bij de Motoball-demonstratie op het binnenterrein. Kortom, MOTORbeurs Utrecht zijn volop activiteiten voor jong en oud. Wij lichten er een aantal uit die je absoluut niet mag missen!

MOTORbeurs Utrecht: dé aftrap van het motorseizoen

Stap zelf op! – voor jong én oud

Ook voor de mensen die niet alleen naar motoren willen kijken, maar zélf op willen stappen, is er genoeg te doen. Op het Testparcours maak je een testrondje op je favoriete
motor. Verschillende grote merken zoals BMW, Harley-Davidson, Honda, Royal Enfield, Moto Morini, Mash, Yamaha, Mutt Motorcycles en Segway hebben bevestigd dat hun motorfietsen uit te proberen zijn op het Testparcours. Heb je (nog) geen motorrijbewijs, maar wil je toch een rondje op een motor
maken? Dan is BOVAG Try the Bike dé plek voor jou. Ook de kids kunnen op MOTORbeurs Utrecht hun eerste meters maken. Zij kunnen terecht op de quadbaan buiten of hun eerste mini trial les volgen.

Motoball – de snelste teamsport op twee wielen

Motoball combineert voetbal met motorsport. Hoe dat eruit ziet? Twee teams crossend op hun motorfiets, terwijl ze een reusachtige bal in de goal van de tegenstander proberen te krijgen. Een ruige sport die zowel de spanning van een voetbalwedstrijd heeft als de snelheid van motorsport. Elke dag verzorgen het jeugd- en seniorenteam van Motoballvereniging Budel een demo en een penalty shoot-out op het binnenterrein.

Gezellige cafés

Een ijskoud biertje gaat er misschien ook wel in. Strijk met je motorvrienden neer bij gezellige cafés waar sfeer en spektakel dit jaar de boventoon voert. Vraag je favoriete muziek aan in het Route 66 Café waar Simone FM jouw favoriete vinyl-plaat op de draaitafel legt. Óf geniet van een live band en laat je verrassen bij de Fire Arena, een metershoge constructie compleet met spectaculaire trial-stunts en vuuracts. Plezier gegarandeerd!

Nog heel veel meer!

• The Wall of Death, of ook wel Steile Wand, is sinds jaren weer in Nederland! Aanschouw het van bovenaf, proef de spanning, ruik de geur en hoor het geluid. Sensationeel en indrukwekkend!

• Het Motor Talks Theater is dé plek voor inspirerende sessies die alles met motoren te maken hebben. Met uiteenlopende gasten zoals een motorfotograaf, avonturiers en bepakkingsspecialisten.

• Bij Men @ Work laten specialisten je zien hoe je jouw motor helemaal eigen maakt. Ze inspireren je op het gebied van customizing; van framebouw en poedercoaten tot het bekleden van zadels en het airbrushen van tanks.

• In de Stunt Arena laten verschillende rijders hun stunts zien op de motor. Denk aan Wheelies, High Chair Stoppies, Coasters, Burnouts en nog veel meer spectaculairs. Fascinerend om naar te kijken, niet om thuis te proberen.

• Speciaal voor alle motorliefhebbende dames is er een Motormeiden Avond in het theater op donderdag 22 februari van 20:00 tot 22:00 uur. Dit is de plek om andere gelijkgestemde dames te ontmoeten en je motorverhalen te delen.

• Luister drie per dag live naar De Motor Podcast: de eerste Nederlandse podcast-serie over Motorrijden! Alle dagen nemen ze in het theater verschillende podcasts op met leuke gasten en publiek.

Omdat de organisatie nog volop in de voorbereidingen zit, komen er elke week nieuwe activiteiten bij. Stay tuned via www.motorbeursutrecht.nl/activiteiten.

Praktische info

Waar Jaarbeurs Utrecht
Wanneer          22 t/m 25 februari.
Donderdag en vrijdag van 10.00 – 22.00u en zaterdag en zondag van 10.00 – 18.00u
Tickets motorbeursutrecht.nl/tickets

Het bericht Van Proefritten tot Stuntshows: MOTORbeurs Utrecht biedt voor elk wat wils verscheen eerst op Motor.NL.