Vermaak op grote hoogte met het reuzenrad op RIDERS Festival

Kawasaki brengt je letterlijk in beweging tijdens het RIDERS Festival. Het reuzenrad laat je op niveau genieten van de motoren en de muziekacts op RIDERS Festival. Welk merk had daar beter bij gepast dan het merk met de slogan ‘Let the Good Times Roll’?!

RIDERS Festival wordt hét feest voor de motorrijder en muziekliefhebber. Een 2-daags festival vol motoren, motorrijden en motorrijders. Maar dat niet alleen. De beste tribute bands komen optreden, professionele show- en stuntrijders laten hun vetste shows zien en bijna alle motormerken zijn van de partij met speciale verrassingen.

Michael van der Mark komt naar RIDERS Festival: een unieke kans voor fans

Maar je hoeft natuurljk niet per se een motor te hebben of überhaupt motor te rijden om van RIDERS Festival te genieten. Want ook muziekliefhebbers voelen zich thuis tijdens dit feest. Gedurende het gehele weekend staan de beste tribute bands voor je klaar. Het wordt een waar festival, en dus mag een reuzenrad niet ontbreken. 

Midden op het festivalterrein staat een enorm reuzenrad voor je klaar. Voor slechts €2,50 maak je een rit in het rad, en kun je genieten van het waanzinnige uitzicht over het gehele festival. Bekijk duizenden motoren vanuit grote hoogte en heb perfect zicht op Main Stage. Een leuke attractie voor jong en oud!

Ga dus lekker motoren kijken, test er eens eentje (of gerust twee of meer!), haal een hapje en drankje bij één van de verschillende foodtrucks, geniet van de tribute bands en maak een rit in het reuzenrad. 

Blijf je liever met beide benen op de grond? Ook dan is er genoeg te ervaren en beleven. De heren van FMX4EVER doen het vliegwerk voor je op hun offroad stuntmotoren, terwijl de heren in de RST SHOWARENA met straatmotoren hun kunsten laten zien. Over het gehele festivalterrein vindt entertainment plaats, want voor je het weet staat het team van Abacus Theater voor je neus met hun wonderlijke creaties.

Heb jij je tickets al besteld? Wees er op tijd bij, want op is op! Je besteld ze hier. Wil je meer weten of een sfeerimpressie van het festival? Check ridersfest.nl.

Praktische info

Waar Autotron Rosmalen
Wanneer          1 en 2 juni 2024
Zaterdag van 10.00 – 17.00u
Zondag van 10.00 – 17.00u
Meer informatie RIDERSfest.nl
Tickets ticketpoint.nl/RIDERSfestival

Het bericht Vermaak op grote hoogte met het reuzenrad op RIDERS Festival verscheen eerst op Motor.NL.

Eerste rijindruk Yamaha XSR900 GP

Pieter Ryckaert is op z’n zachts gezegd nostalgisch ingesteld als het om de GP-geschiedenis en motoren draait. Als museloog is hij verantwoordelijk voor de motorcollectie van museum Auto World in Brussel. Hoe stapte hij van Yamaha’s XSR900 GP, een motor die gemaakt lijkt voor iemand doordrongen van nostalgie?

MotorNL: En? Meteen als een blok gevallen voor de XSR 900 GP?

Pieter: ‘Wel, niet echt. Ik heb het perfecte profiel als potentiële klant voor deze motor, maar afgaand van wat ik weet over de Marlboro YZR500 GP-Yamaha’s van de jaren ’80, de referentie van de XSR900 GP, vond ik ‘m op foto’s niet echt overtuigen.’

Verklaar je nader

Ik vind de spiegels niks, de halve kuip vind ik ook maar wat raar en de koplamp is ook niet helemaal naar m’n zin. Maar dat was op de foto’s. Nu ik hem in het echt heb gezien, ben ik helemaal om. anders.

Ah. Vertel.

Nou, de spiegels vind ik nog steeds een misser, maar vanuit bepaalde hoeken heb je echt de illussie dat je naar een YZR500 staat te turen. En misschien wel allerbelangrijkst is dat je dat gevoel ook krijgt als je op de motor zit. Het voelt heel erg YZR aan…

Sorry, maar weet jij dan hoe een YZR voelt als je in het zadel zit?

Nee, maar ik heb overlegd met iemand die dat wel weet. Ik haal ‘m er even bij.

Niall Mackenzie?

Jawel. Nial, jij reed in 1989 met een fabrieks-YZR500. Bracht de XSR900 GP wat herinneringen bij jou naar boven?

Niall Mackenzie: ‘Zeker! Net als jij was ik ook wat sceptisch toen ik de foto’s zag, maar toen ik ‘m hier zag staan deed het me toch wat. Alleen al die fluorode kleur deed m’n hart sneller slaan.’

Pieter: Los van het uiterlijk, was er ook qua rijden iets dat je deed terugdenken aan de YZR?

Niall: ‘Nee, dat helemaal niet. Je kan een 500cc-tweetakt met een alles of niets vermogensafgifte in geen honderd jaar vergelijken met deze XSR. De XSR is vele malen makkelijker te rijden met z’n romige driecilinder en is alleen al qua elektronica lichtjaren verder…’

Zijn er dan nog dingen beter op de XSR dan op de YZR500 die jij reed?

Niall: ’De remmen zijn véél beter dan de ondingen die op een YZR zaten. Ik denk dat deze KYB-veren ook een stuk beter zijn dan de fabrieks-Öhlins van toen. Ze zijn ook veel meer in te stellen met hun high speed- en low speed-demping. En ik durf zelfs te zeggen dat de Bridgestone S23-banden beter zijn dan de slicks waar we toen mee reden.’

MotorNL: Heb je daar zelf nog iets aan toe te voegen?

Ik kan het alleen beamen. Ik vind het de perfecte motor voor ‘erbij.’ Nostalgie kan verkeerd uitpakken, maar ik denk dat Yamaha met de XSR900 GP de spijker op de kop heeft geslagen. Dat bewijzen ook de verkopen, want Yamaha heeft de productie voor Europa al meermaals opgetrokken. Wie er één besteld heeft, hoort bij de gelukkigen. Wie dat nog niet heeft gedaan moet niet te lang twijfelen. Mijn zegen hebben ze in elk geval. En ook die van Niall Mackenzie dus…

Het bericht Eerste rijindruk Yamaha XSR900 GP verscheen eerst op Motor.NL.

Kun je van een Harley-Davidson Pan America een roadster bouwen?

Harley-Davidson stimuleert dealers graag en vaak om hun tanden te zetten in bestaande modellen en die om te bouwen tot iets heel anders, met gebruik van H-D accessoires. In Frankrijk kennen ze de King of Tracks-competitie, waarin officiële Franse H-D dealers in drie categorieën worden uitgedaagd tot het uiterste te gaan op het gebied van customizing: Bagger, Super Hooligan en Freestyle. Veel dealers grepen de competitie aan om een Pan America in een roadster te veranderen, zoals onlangs bleek op een motorbeurs in Lyon.

Harley-Davidson en Indian Motorcycle komen naar RIDERS Festival met hun nieuwste motoren

Op de stand van Harley-Davidson stond een onherkenbare Pan America die door Harley-Davidson Grand Lyon was omgebouwd tot een roadster. Het is zeker geen Ducati Streetfighter of een Kawasaki Z900, maar het is een roadster in Amerikaanse stijl, krachtig, gespierd en een beetje chique… Kortom, het werkt echt goed.

En eigenlijk brengt dit Franse initiatief Project Bronx opnieuw onder de aandacht. De Bronx werd door het huidige bestuur van Harley-Davidson afgeserveerd als niet passend, terwijl de ontvangst van de conceptmotor toch behoorlijk enthousiast was. En is dit niet het juiste moment om een royale, koppelrijke roadster uit te brengen, die een beetje afwijkt van al die andere, op elkaar lijkende motoren op de markt? De roadstervariant van de Pan America is niet gericht op sportief rijden, maar vooral op rijplezier… En dat zijn eigenschappen die naadloos passen bij de Motor Company!

Het bericht Kun je van een Harley-Davidson Pan America een roadster bouwen? verscheen eerst op Motor.NL.

Auto-veiligheidssystemen herkennen nog steeds geen motorfietsen

De meeste nieuwe personenauto’s zijn tegenwoordig uitgerust met systemen voor het voorkomen van frontale aanrijdingen en aanrijdingen van achteren. Maar motorfietsen? Niet zozeer. En verrassend genoeg werken de systemen ook niet goed met grote vrachtwagens.

Onderzoek dat vorig jaar werd vrijgegeven door het Insurance Institute for Highway Safety (IIHS) toonde aan dat de meeste systemen, die meestal voortijdig waarschuwen voor frontale aanrijdingen en automatisch een noodstop inzetten, niet zo goed zijn in het voorkomen van aanrijdingen met motorfietsen of zelfs grote vrachtwagens, als wel met andere auto’s. En juist aanrijdingen van achteren kennen vaak en dramatische afloop.

Motorrijders opgelet: de waarheid achter het detecteren van motoren bij verkeerslichten

‘Dodelijke aanrijdingen komen vaak voor wanneer het aangereden voertuig een grote vrachtwagen is. Motorrijders vinden vaak de dood wanneer ze van achteren worden aangereden door een personenauto,’ aldus David Kidd, Senior Onderzoeker bij het IIHS, die betrokken was bij de ontwikkeling van de nieuwe evaluatie.

Het IIHS – dat voertuigen al sinds 1995 crashtests laat ondergaan – heeft daarom de test voor het voorkomen van frontale aanrijdingen geüpdatet door de snelheid te verhogen en de systemen te testen op hun vermogen om een motorfiets of de aanhanger van een vrachtwagen te detecteren, en niet alleen van andere auto’s. Het IIHS begon met het gebruik van de nieuwe testnormen op tien kleine SUV’s en het zal je waarschijnlijk niet verbazen dat de resultaten grotendeels ontmoedigend waren. Slechts één van de tien SUV’s kreeg een ‘goed’ beoordeling en zelfs die voorkwam niet alle aanrijdingen van achteren met de motorfiets. Maar het liet wel zien dat het mogelijk is voor autofabrikanten om een systeem te ontwikkelen dat beter in staat is om bestuurders te behoeden voor het van achteren aanrijden van motorrijders.

De tests en de resultaten

De oorspronkelijke test van het IIHS werd ontwikkeld toen de technologie nog relatief nieuw was en testte alleen botsingen bij lage snelheden, met testruns bij 20 en 40 km/u, en het testte alleen auto’s. De nieuwe test omvat runs bij snelheden van 50, 60 en 70 km/u en bevat een motorfiets en een vrachtwagen als doelwitten. Het scoresysteem hecht tweederde gewicht aan snelheidsvermindering door het automatisch noodremsysteem en eenderde gewicht aan het waarschuwingsalarm voor een aanrijding, dat minstens 2,1 seconden voor de impact moest worden geactiveerd.

Van de tien geteste, kleine SUV’s volgens de nieuwe normen, kreeg alleen de Subaru Forester een goed-beoordeling. De Subaru gaf op tijd een waarschuwing en voorkwam een aanrijding met de motorfiets bij de tests met 50 en 60 km/u. Bij de test met 70 km/u vertraagde hij met 30 km/u, maar voorkwam geen aanrijding met de motorfiets.

In vergelijking daarmee gaf de Chevrolet Equinox, die een slecht-beoordeling kreeg, een late waarschuwing of geen waarschuwing ‘en met een motorfiets als doelwit verminderde hij de snelheid nauwelijks.’

De kleine SUV’s die zijn getest volgens de nieuwe normen werden beoordeeld als goed, acceptabel, matig of slecht. Afbeelding van IIHS.

Valt er dan niets positiefs te melden?

We weten zowel uit ervaring als uit statistieken dat rijden wanneer je wordt afgeleid een probleem is. Je zou kunnen betogen dat we in ieder geval deze waarschuwingssystemen en automatische noodstops in auto’s hebben, iets dat niet zo lang geleden nog niet bestond. Maar je zou ook kunnen betogen dat bestuurders mogelijk minder geneigd zijn om de aandacht erbij te houden omdat ze deze veiligheidssystemen hebben.

In beide gevallen is het geruststellend dat het IIHS motorfietsen meer in overweging neemt bij het testen, vooral omdat de Amerikaanse regelgevende autoriteiten achterlopen op Europese overheden wat betreft de eis dat geavanceerde bestuurdersassistentiesystemen in auto’s ook rekening moeten houden met motorfietsen.

De essentie blijft grotendeels hetzelfde als vroeger, toen er nog geen systemen voor het waarschuwen van frontale aanrijdingen waren en er geen mobiele telefoons waren die bestuurders afleiden en het risico te vergroten. Zij die ons aanrijden, moeten verantwoordelijkheid nemen voor onze veiligheid door altijd de focus op de weg te houden. Voor motorrijders kunnen alleen maar goed opletten op wat er achter ze gebeurt.

Het bericht Auto-veiligheidssystemen herkennen nog steeds geen motorfietsen verscheen eerst op Motor.NL.

QJMOTOR koopt zombi-merk Morbidelli

Belgische en Nederlandse havens staan vol elektrische auto’s – BYD – uit China, de Europese zonnepaneelindustrie is weggevaagd, kranen zijn mogelijk voorzien van apparaten zodat de Chinese overheid kan meekijken wat er gebeurt in de Rotterdamse haven. Op de Solomon-eilanden – strategisch gelegen bij belangrijke scheepvaartroutes – mogen Chinese soldaten en politieagenten Chinese belangen verdedigen. Zo maar wat citaten uit kranten van de afgelopen week. En het Chinese QJMOTOR koopt Morbidelli, het zoveelste zombi-merk – een bedrijf dat alleen nog papier bestaat – dat in de afgelopen twintig jaar in handen is gekomen van Chinese kopers. Wat is er aan de hand, wat gebeurt er? Wanneer gaan wij het Westerse ideaal van een open global economy nou eens ferm verdedigen. Nou ja, Westers… De USA heft ook nog steeds importheffingen op whisky, nog een restant van de regering Trump 1 (en Europa overigens op motoren…). Nu is de werkelijkheid oneindig meer complex voor een artikel op een motorsite… Morbidelli dus.

Morbidelli is geen alom bekende naam, maar ze waren ooit van betekenis in GP-races. Als een van de vele Italiaanse fabrikanten die opkwamen in de decennia na de Tweede Wereldoorlog, won Morbidelli verschillende titels in de 125-klasse in de jaren 70, en ook een 250-titel. Hun laatste MotoGP-kampioenschap kwam in 1980.

QJMOTOR nu ook verkrijgbaar in de Benelux

Over en uit

In de jaren 90 was het over en uit voor Morbidelli en in de afgelopen decennia hebben we niets meer van het bedrijf gehoord. Maar een herorganisatie van het bedrijf toonde in 2022 machines op EICMA onder de naam MBP Moto. Deze herrezen versie van het bedrijf is nu in handen van QJMOTOR gekomen, via hun dochteronderneming Keeway weliswaar dat zelf ook een soort zombie-merk was, oorspronkelijk uit Hongarije. Dit is niet het eerste Italiaanse motorbedrijf dat QJMOTOR heeft gekocht – ze bezitten ook het motormerk Benelli, een van de bestverkopende merken voor adventuremotoren in Europa.

Waarschijnlijk hoopt QJMOTOR dit succes te herhalen met Morbidelli, hoogstwaarschijnlijk op het gebied van sportmotoren, aangezien Morbidelli nauwelijks een naam is die wordt geassocieerd met de Sahara of de Dakar Rally. Maar dat gold ook voor Benelli en toch verkopen ze een hoop TRK’s…

Het bericht QJMOTOR koopt zombi-merk Morbidelli verscheen eerst op Motor.NL.

Michael van der Mark komt naar RIDERS Festival: een unieke kans voor fans

We kunnen je 100 redenen geven waarom RIDERS Festival op 1 en 2 juni te Autotron Rosmalen hét feest is waar je bij wilt zijn. Ben je muziekliefhebber? Dan trakteren we je met een waanzinnig Tribute Festival met de beste tribute bands van dit moment. Ben je een custom bike of cruiser rijder? Dan mag je in de spotlight van het festival staan op de speciale Bigtwin Custom & Cruiser Area. Mocht dat nog niet genoeg zijn, geven we je er gewoon nog eentje extra. Ben jij groot motorsport fan? En wil jij ‘The Flying Dutchman’ ontmoeten? Dat kan!

Afbeelding: Damon Teerink Photography

Michael van der Mark komt namelijk naar RIDERS Festival. Op 2 juni zal Michael aanwezig zijn bij de stand van BMW Motorrad om rond 13:30 een Meet & Greet te doen, en natuurlijk een handtekeningensessie! Een unieke kans voor iedere motorsport fan. 

Beleef de stunts van FMX4EVER op RIDERS Festival

Met zijn BMW M 1000 RR van het BMW-fabrieksteam doet hij mee met het WorldSBK kampioenschap en racet hij over de gehele wereld op de mooiste circuits. Samen met Toprak Razgatlioğlu is hij één van de twee rijders voor het ROKiT BMW Motorrad WorldSBK Team. 

Vraag hem het hemd van het lijf – figuurlijk natuurlijk – en scoor zijn handtekening. Of scoor misschien zelfs een selfie. En neem direct een kijkje bij de nieuwste BMW motoren. Heb je je motorkleding en helm mee? Dan kun je die motoren zelfs ter plekke testrijden.

Heb jij je ticket(s) al binnen? Weet zeker dat je erbij bent en scoor je tickets in de voorverkoop. Je koopt je tickets voor RIDERS Festival hier. Meer weten over wat er allemaal te doen is? Je leest alle informatie op ridersfest.nl.

Praktische info

Waar Autotron Rosmalen
Wanneer          1 en 2 juni 2024
Zaterdag van 10.00 – 17.00u
Zondag van 10.00 – 17.00u
Meer informatie RIDERSfest.nl
Tickets ticketpoint.nl/RIDERSfestival

Het bericht Michael van der Mark komt naar RIDERS Festival: een unieke kans voor fans verscheen eerst op Motor.NL.

Franse Rivièra: motorverbod op populaire Route des Crêtes

Steeds vaker worden wegen die bekend staan om hun bochten en prachtige panoramische uitzichten tijdelijk gesloten voor gemotoriseerd verkeer. Om de aanwonenden enige rust te gunnen vanwege geluidsoverlast of omdat de veiligheid in het geding is. Zo ook in de Franse Rivièra.

Onder impuls van het Nationaal Park Calanques hebben de gemeenten Cassis en La Ciotat besloten om de weg tijdens mooie dagen te sluiten voor bepaalde gebruikers. Motorrijders zijn niet de enigen die worden getroffen, want de weg zal voor alle gemotoriseerde voertuigen verboden zijn vanaf zondag 28 april. De beperking is alleen van toepassing op zondagen.

MAG roept op tot snelle actie bij dreigende wegafsluitingen

Met andere woorden, deze maatregel, die al eerder is getest op 8 oktober, stelt voetgangers, fietsers en andere gebruikers van duurzame mobiliteit in staat om elke zondag van deze mooie route te genieten, maar ook om de bewoners wat rust te gunnen zonder het lawaai van motoren, gedurende één dag per week.

Vanaf komende zondag 28 april om 00:00 uur worden er hekken geplaatst aan beide zijden van de veertien kilometer lange route om het verbod op verkeer te formaliseren. Pendelbussen zullen reizigers de mogelijkheid bieden om de route af te leggen. Ook worden er dertig elektrische fietsen ingezet. Deze operatie zal elke zondag worden herhaald tot en met 29 september.

Het bericht Franse Rivièra: motorverbod op populaire Route des Crêtes verscheen eerst op Motor.NL.

Nieuw bij Louis: de Personal Shopper

Niet alleen motorfietsen staan bol van veiligheidsinnovaties, motorkleding doet er ook niet voor onder. Was dertig, veertig jaar geleden een vetpak, liefst van Belstaff – inclusief potje vet -, het summum van min of meer waterdichte motorkleding, tegenwoordig kom je er niet meer weg met ‘min of meer’. De ontwikkeling van motorkleding is sindsdien hard gegaan. Protectoren zijn een must in motorkleding, maar kies je voor een leren pak of voor textielpak met Z-liner of gelamineerd? Wat zijn eigenlijk de voor- en nadelen van leer en textiel? Zo’n ademend membraamjasje onder je jack, werkt dat? En is zo’n cushion seat in je broek echt de oplossing tegen zadelpijn?

Ook een helm is tegenwoordig niet meer die plastic eierschaal van vroeger, maar een hoogwaardige hoofdbescherming met of zonder spoiler, ventilatie en sluitmechanismen. Zelfs handschoenen zijn de dans niet ontsprongen. Nee, je begrijpt meteen dat je er met alleen een vaag plan om motorkleding te kopen niet uit komt. Om te slagen dien je je van tevoren terdege voor te bereiden. Anders loop je de kans om volledig murw van de keuzestress het pand van de motordealer zonder aankoop te verlaten.

Louis presenteert ‘Motorkleding die er niet zo uitziet’

Een motorrijder die ongeveer weet wat hij wil, maar zich door de rijen kleding, helmen, laarzen laat afschrikken heeft hulp nodig. Zoiets moet Louis hebben gedacht toen ze besloten het fenomeen Personal Shopper (PS) in het leven te roepen. Dat is nu eens geen slimme online applicatie die je ’helpt’ te kiezen, maar een persoon in levende lijve die van de laatste innovaties op het gebied van motorkleding op de hoogte is. De voor- en nadelen van een Z-liner? Leer of textiel? Systeemhelm of integraal. De PS legt het geduldig aan je uit, maar niet eerder dan dat je een vraag hebt beantwoord: wat voor motorrijder ben je, welke stijl zoek je en welk bedrag wil je besteden? Om je alvast gerust te stellen: de PS informeert vooral en is absoluut geen hijgerige verkoper die een sale wil scoren. De PS heeft alle tijd voor je, trek daarom voor een afspraak gerust meer uit dan een uur.

Wat een merken

Ietwat meewarig liep ik op een dag in februari het pand van Louis Assen binnen. Ik had een afspraak met Dennis, die nadat ik me had voorgesteld meteen een kop koffie inschonk. In de luie chesterfieldbank namen we mijn verwachtingen door. Omdat een maand eerder mijn Moto Guzzi terug was gekomen van een grondige revisie, koos ik voor de stijl classic/retro. Eerst liepen we langs de leren jassen. Dennis wees me op de protectoren, de soepelheid van het leer, de voorgevormde mouwen waardoor je fijner kon rijden en de wijdte van de jassen. Want een fladderende jas rijdt beroerd. Ik viel voor een Vanucci-jas, maar ging uiteindelijk voor een hoodie van Fastway. Vervolgens liepen we langs de stapel kevlar-jeans, maar welke broek ik ook aantrok; ik vond ze niet lekker zitten. Daarom zag ik er van af en togen we naar de schoenen. Ik wilde deze keer eens geen waterdichte laarzen, maar motorsneakers. Dat zijn van die basketbal-achtige schoenen waarop je ook gewoon een wandeling kunt doen. Deze schoenen zijn verstevigd op plaatsen waarop je als motorrijder niet wilt vallen en schuiven. Alle merken kwamen langs; Dainese, Sidi, IXS, Daytona… Dennis wees me op de verschillende manieren waarmee je de schoenen kon sluiten: veters, klittenband, snelsluitingen… Uiteindelijk bleken de Alpinestars me het lekkerst te zitten. Op naar de handschoenen.

Welke handschoenen?

Je zult als beginnend motorrijder voor al die rekken staan. Ik zou het pand subiet verlaten, maar omdat ik weet wat ik wil – classic/retro – kan Dennis meteen enkele rekken afstrepen. Omdat je op zo’n klassieke Moto Guzzi niet in de winter rijdt, vielen ook de winterhandschoenen af. Bleven over de zomer-, voorjaar- en najaarshandschoenen. Dennis vertelde over de verschillen. Zomerhandschoenen zijn overwegend dun, ontberen een voering en zijn vaak luchtig. Voor- en najaarshandschoenen zijn dun gevoerd, zodat je ze op kille dagen tot een graad of tien ook kunt gebruiken. Maar als er handvatverwarming op je motor zit, kun je doorrijden richting vriespunt. Ik koos voor een set gelamineerde waterdichte voorjaar/najaar-handschoenen van REV’IT. Dennis wees me op de wijze waarop de voering in de handschoen was bevestigd: gestikt in de vingers en geplakt in de palm. Een motorrijder die op een regenachtige dag wel eens een handschoen met een losse voering heeft uitgetrokken, weet meteen het voordeel. Een gestikte cq geplakte voering trek je namelijk niet uit de handschoen als je handen vochtig zijn. Op naar de helmen, waarover Dennis honderduit wist te vertellen. Over de voering, wangstukken, sluitingen, non-allergisch… Maar goed: eind van het liedje was dat ik na twee uur advies van Dennis met een in alle opzichten geslaagde ‘buit’ bij de kassa aankwam. Zo’n Personal Shopper is zo gek nog niet.

Het bericht Nieuw bij Louis: de Personal Shopper verscheen eerst op Motor.NL.

Tony Leenes komt naar het RIDERS Festival 2024

Op 1 en 2 juni 2024 krijgt Tony Leenes, een icoon in de wereld van motorliefhebbers, een speciale plek op het RIDERS Festival in Autotron Rosmalen. Binnen de Bigtwin Outdoor area zal Tony zijn eigen ruimte innemen, waar bezoekers zich kunnen onderdompelen in de unieke wereld van Indian Motorcycle, een merk dat zijn hart vele jaren geleden veroverde.

Vanaf het moment dat Tony zijn eerste Indian motorfiets bemachtigde, werd zijn passie voor het merk een levenswijze. Hij is niet alleen liefhebber, maar bouwt, restaureert en repareert ook Indian motoren, en beheert daarnaast een indrukwekkend Indian Motorcycle Museum. Dit museum, dat meer dan 40 motorfietsen en talloze unieke items en accessoires herbergt, getuigt van Tony’s diepe verbondenheid met de historie van Indian Motorcycle en de Indiaanse cultuur.

Bigtwin Outdoor: speciale Bigtwin Custom & Cruiser Area tijdens RIDERS Festival

Tony en zijn partner Hennie zijn een bekend gezicht op motorbeurzen wereldwijd, maar hun hart ligt bij de Bigtwin Bikeshow & Expo. Hun aanwezigheid op het RIDERS Festival belooft een unieke kans voor bezoekers om in gesprek te gaan met dit gepassioneerde paar en een stukje motorhistorie van dichtbij te beleven.

Laat deze kans niet liggen en plan je bezoek aan het RIDERS Festival om Tony Leenes en zijn wereld van Indian Motorcycles te ontdekken.

Kijk voor meer informatie over het festival of de programmering op ridersfest.nl of bestel direct hier je ticket(s)!

Waar Autotron Rosmalen
Wanneer          1 en 2 juni 2024
Zaterdag van 10.00 – 17.00u
Zondag van 10.00 – 17.00u
Meer informatie RIDERSfest.nl
Tickets ticketpoint.nl/RIDERSfestival

Het bericht Tony Leenes komt naar het RIDERS Festival 2024 verscheen eerst op Motor.NL.

Ducati Camp 2024: genieten van een off- en onroad ervaring met Ducati-motoren

Ducati Camp 2024 heeft twee data beschikbaar waarop je kunt genieten van een opwindende off- en onroad ervaring met Ducati-motoren. Op 10 en 11 augustus 2024 kun je deelnemen aan het Biker’s Festival op Spa-Francorchamps in België, of op 17 en 18 augustus kun je meedoen op Golfbaan het Woold in Asten, Nederland. Je krijgt de kans om te rijden op de Multistrada V4S (Grand Tour), V4 Rally of DesertX (Rally) modellen.

1965 Ducati 125cc Four Cylinder Grand Prix, duurste Ducati ooit

Dit evenement is geïnspireerd door het succes van de vorige editie en belooft een onvergetelijk avontuur te worden waarbij de spanning van het rijden en de liefde voor Ducati samenkomen. Of je nu een ervaren rijder bent of gewoon nieuwsgierig naar offroad rijden, het Ducati Camp is de goede plek om je vaardigheden te verbeteren.

Naast het rijden biedt Ducati ook volop mogelijkheden om met andere deelnemers te praten en te genieten van een gedeelde ervaring. Voor boekingen, check ducati-roadshow.com/camp/

Het bericht Ducati Camp 2024: genieten van een off- en onroad ervaring met Ducati-motoren verscheen eerst op Motor.NL.