Motor.NL Media Company neemt Bigtwin over

Motor.NL Media Company, uitgever van onder meer de magazines MOTO73, Promotor en het platform Motor.nl, heeft alle activiteiten van Motive Media en Interbike Events overgenomen. Tot deze activiteiten behoren Bigtwin magazine en de Bigtwin Bikeshow & Expo, hét magazine en event voor de custombike-, chopper- en zelfbouw-liefhebber.

Motor.NL bediende voor de overname van Bigtwin al een breed palet aan motorrijders: de toerrijder, de sportieve rijder en alle liefhebbers die hier tussenin zitten. Bigtwin Magazine vult dit spectrum aan met de doelgroep custom- en zelfbouw-rijders. Algemeen directeur Nick Glättli van Motor.NL Media Company: ‘We zijn enorm blij dat we de vaak zeer gepassioneerde rijders van Bigtwin mogen verwelkomen binnen ons bedrijf. Bigtwin vormt een prachtige aanvulling op het portfolio van Motor.NL Media Company. Deze overname vergroot ons bereik onder de Nederlandse motorrijders flink en versterkt onze marktleidende positie.’

Maar niet alleen Bigtwin Magazine past goed binnen de ambities. Al jaren zet Motor.NL Media Company groots in op zowel kleinschalige als grote evenementen voor motorrijders. Zoals het Mega Motortreffen dat elk jaar rond de 10.000 motorrijders trekt. Maar ook de diverse motor toerritten die worden georganiseerd. Glättli: ‘Hoe mooi is dus de aanvulling van de Bigtwin Bikeshow die al vele jaren plaatsvindt? Het is een fantastisch jaarlijks feest voor de customrijder en het evenement past perfect binnen de ambities en evenementenstrategie van Motor.NL Media Company.’

Abonnees

Voor de abonnees van Bigtwin Magazine en de bezoekers van de Bigtwin Bikeshow verandert er weinig tot niets. Dit geldt ook voor de zakelijke relaties van Motive Media en Interbike. Ook de mensen die al jaren werkzaam zijn voor de titel en het evenement, onder wie Bigtwin-oprichter Gerard van den Akker, blijven betrokken bij de titel. Van den Akker: “Het complete team blijft betrokken, waardoor het bijzondere DNA van Bigtwin ook na de overname is gewaarborgd.’

Over Motor.NL Media Company

Motor.NL Media Company is onderdeel van de joint-venture Motor.NL B.V.. Hierin hebben PiTE Holding B.V. en Roularta Media Nederland B.V. beide een belang van 50%. Tot het productportfolio van Motor.NL Media Company behoren de magazines MOTO73 en Promotor, het jaarlijkse event Mega MotorTreffen, diverse socialmedia-kanalen op YouTube, Instagram en Facebook met duizenden volgers en het televisieprogramma Motor.NL TV op RTL7. Maar ook dé motorsite van Nederland, www.motor.nl en de community-merken Motormaatje.nl en ‘RIDERS’ behoren tot de bedrijfsactiviteiten. Daarnaast biedt Motor.NL Media Company diverse diensten waaronder de Motor.NL Verzekering en de webshop Motorkleding.nl.

Over Bigtwin

Bigtwin is hét merk voor custombike-liefhebbers. Zowel het magazine als de Bigtwin Bikeshow etaleren het ongedwongen genieten van alle facetten van de custom-scene: ambachtelijk en met passie gebouwde motorfietsen, nieuwe motorfietsen met een custom-hart, technische tips, vriendenclubs, feesten en roadtrips.

Het bericht Motor.NL Media Company neemt Bigtwin over verscheen eerst op Motor.NL.

Ducati SuperSport 950 S nu ook in Stripe Livery-uitvoering

Een nieuwe livery voor de Ducati SuperSport 950 S. Naast het klassieke Ducati Red-kleurenschema, krijgt de de tweecilinder uit Borgo Panigale gezelschap van de gloednieuwe Stripe Livery. Het is een versie op basis van ‘Iceberg White’ met twee gekleurde banden in donkergrijs en Ducati Red op het voorspatbord en op de ventilatieopeningen aan weerszijde van de kuip.

Prestaties nog steeds hetzelfde

De SuperSport 950 S heeft dus een extra vleugje elegantie gekregen zonder zijn kracht te verliezen. De Ducati behoudt het sportieve karakter dat voortvloeit uit het trellis-frame met aluminium enkelzijdige achterbrug, waarin het blok bijdraagt aan de stijfheid van de structuur. In deze editie heeft de Ducati Testastretta-11°- tweecilinder een vermogen van 110 pk bij 9.000 tpm en een koppel van 93 Nm bij 6.500 tpm.

Uiterst zeldzame Ducati Desmosedici RR zoekt motorrijder – of iemand met euro’s

Öhlins-vering

De componenten zijn van hoge kwaliteit. De Öhlins voorvork en schokdemper zijn beide volledig instelbaar, er is een cover over het duozadel en de wielen in Glossy Black-uitvoering zijn verrijkt met de exclusieve ‘tag’ in Ducati Red.

Het elektronische pakket omvat Cornering ABS, Wheelie Control, Quick shift up & down en de drie rijmodi Sport, Touring en Urban, evenals het 4,3-inch TFT-scherm.

Er zijn talloze aanpassingsmogelijkheden door de Sport- en Touringaccessoirepakketten van Ducati Performance. Het eerste geeft de motor nog meer pit: de kit bestaat uit carbonbeschermers voor de tank en het spatbord, verstelbare rem- en koppelingshendels om de kans op breuk te verkleinen, LED-knipperlichten en een aluminium nummerplaathouder. Het touringpakket is voor het comfort en bestaat uit een smoke windscherm, verwarmde handvatten en zijkoffers.

Ongeacht de kleur is de prijs van de Ducati SuperSport 950 S nog steeds € 20.790,-. De Stripe Livery is vanaf juni verkrijgbaar.

Het bericht Ducati SuperSport 950 S nu ook in Stripe Livery-uitvoering verscheen eerst op Motor.NL.

Digital Ride Out by Yamaha belooft een zomer lang motorplezier

Mooie motorroutes vinden is niet altijd makkelijk. Gelukkig helpt de Digital Ride Out by Yamaha je daar deze zomer weer bij. En met de Digital Ride Out rijd je niet alleen de mooiste en veelzijdigste motorroutes in de hele Benelux, maar je maakt ook nog eens kans op geweldige prijzen! Met meer dan 20 routes en talloze prijzen belooft deze digitale motorpuzzelrit iedere rijder heel veel plezier. De hoofdprijs is een fonkelnieuwe Yamaha MT-07 t.w.v. € 8.999,-. Dus waar wacht je op? Download de app vandaag nog. Door een account aan te maken en sommige routes lopend af te leggen kun je nu al punten scoren en een voorsprong nemen op de competitie!

Yamaha gebruikt nieuw ontwikkeld milieuvriendelijk gerecycled polypropyleen als grondstof

Routes, vragen en opdrachten

De Digital Ride Out is een uitdagende puzzelrit die je op de motor aflegt, alleen of in gezelschap. De prachtige routes door de Benelux zijn zorgvuldig uitgestippeld en gecheckt door het uitgebreide Yamaha-dealernetwerk. Elke route begint en eindigt bij een officiële Yamaha-dealer. Je route wordt begeleid door een app op je smartphone en onderweg word je geconfronteerd met diverse vragen en opdrachten. Door de vragen correct te beantwoorden en de opdrachten succesvol uit te voeren, stijg je in het klassement. De vragen en opdrachten kunnen van alles zijn, van multiple choice opdrachten over bezienswaardigheden langs de route of nieuwe Yamaha-modellen tot foto-opdrachten of puzzelopdrachten. Je score wordt realtime bijgehouden in een klassement.

Win jij een gloednieuwe Yamaha MT-07?

De hoofdprijs is dit jaar een gloednieuwe 2023 Yamaha MT-07 t.w.v. € 8.999,-. Maar er zijn nog veel meer prijzen! De tweede prijs is een stijlvolle motorjas uit de nieuwste Yamaha MT-collectie en een TomTom Rider 550. De derde t/m tiende plaats winnen een TomTom Rider navigatiesysteem t.w.v. € 399,95 en ook is er maandelijks voor de nummers 1, 2 en 3 op de eerste dag van de maand een fantastisch Yamaha merchandise pakket ter waarde van € 50,-.

Wie je ook bent en welke motor je ook rijdt

De Digital Ride Out by Yamaha staat open voor iedere motorrijder (en eventueel passagier), wat voor merk je ook rijdt. De Digital Ride Out is gratis te downloaden voor iOS en Android. Het gebruik van de app is gratis en deelname aan de wedstrijd is optioneel. De competitie loopt van 1 juni t/m 31 augustus.Meer weten? Kijk snel op www.digitalrideout.nl.

De APP downloaden

De APP is gratis te downloaden in de App Store en Google Play store onder de naam Digital Ride Out.

Het bericht Digital Ride Out by Yamaha belooft een zomer lang motorplezier verscheen eerst op Motor.NL.

Elvis Presley’s laatste Harley-Davidson wordt geveild

Het is niet de eerste keer dat een motorfiets van Elvis geveild wordt. De King of Rock and Roll had er tientallen. Zijn Electra Glide werd verkocht voor maar liefst 800.000 dollar. Zal deze het miljoen overschrijden?

De King of Rock and Roll is altijd een groot motorliefhebber geweest, vooral van Harley-Davidson. Tot zijn collectie behoorde een zeldzame Harley-Davidson FLH uit 1976, die nu klaar is om in de handen van een gelukkige nieuwe eigenaar terecht te komen.

De motor wordt deze dagen verkocht op het 30-jarige Mecum Auctions evenement dat op 12 mei werd afgetrapt in Indianapolis en tot 20 mei zal duren.

Elvis Presley en zijn liefde voor motoren

Een speciale kleurstelling

Deze FLH is een van de zeldzame modellen die zijn gemaakt om de 200e verjaardag van de oprichting van de Verenigde Staten te vieren. Voorzien van een speciale livery en vele elementen die hem uniek maken, is er ook de factor exclusiviteit: van dit specifieke exemplaar werden slechts 750 exemplaren geproduceerd. Deze Harley kocht Elvis een jaar voor zijn dood in 1977.

Na Elvis’ dood werd de motor gekocht en vervolgens in twee Amerikaanse hotels ter promotie tentoongesteld. De huidige eigenaar besloot hem te koop aan te bieden en met slechts 2.000 kilometer op de teller wacht hij gewoon om gekocht te worden. De gelukkige en rijke toekomstige eigenaar zal flink wat geld moeten ophoesten, want de laatste Harley van Elvis Presley heeft een exorbitant hoog bedrag opgeleverd: € 735.000,- ( $ 800.000).

Het bericht Elvis Presley’s laatste Harley-Davidson wordt geveild verscheen eerst op Motor.NL.

Verge Motorcycles en Mika Hakkinen presenteren een nieuwe 100% elektrische superbike

Mika Hakkinen en Verge Motorcycles hebben het ontwerp aangekondigd van een nieuwe elektrische superbike, waarvan slechts 100 gecertificeerde exemplaren worden geproduceerd.

Eerder dit jaar vormden de Formule 1-wereldlegende en het Finse merk een partnerschap nadat Hakkinen was benoemd tot lid van de adviesraad van het bedrijf. Bovendien is de tweevoudig wereldkampioen een van de investeerders van het merk.

App vergelijkt hellingshoeken in bochten en verbetert je rijtechniek

De nieuwe, 100% elektrische luxe superbike heeft een elegant en gedurfd design en unieke technologieën ontwikkeld door Verge Motorcycles. Het model is tot in het kleinste detail verfijnd en is de krachtigste en meest geavanceerde elektrische superbike op de markt, met een bereik van 350 km op één lading (die slechts 35 minuten duurt bij gebruik van de snellader).

Materialen van topkwaliteit

De elektrische motor is geïntegreerd in het achterwiel, een gepatenteerde en internationaal bekroonde innovatie van de Finse motorfabrikant. De nieuwe EV is vervaardigd met uitsluitend materialen van de hoogste kwaliteit, waardoor het echt een uitstekend product is.

De Verge is bijvoorbeeld voorzien van carbon kuipwerk en een unieke keramische oppervlaktebehandeling die beschermt tegen krassen. Er zijn ook volledig zwarte schokdempers en details, gecombineerd met donkergrijze en zilveren oppervlakte-elementen.

De unieke, door Mika Hakkinen ontworpen elektrische superbike is vanaf vandaag te koop via de Verge Motorcycles online winkel. De verkoopprijs bedraagt 80.000 euro (exclusief belasting).

Het bericht Verge Motorcycles en Mika Hakkinen presenteren een nieuwe 100% elektrische superbike verscheen eerst op Motor.NL.

Onze Thierry wil zijn wereldrecord verbreken: 15 landen in één dag op de motor

Vrijdagavond 19 mei vertrekt Thierry Sarasyn – redacteur Motor.NL en Motornieuws.be – om zijn onaantastbaar gewaande wereldrecord te verbreken. Hij wil op een Kawasaki Versys 1000 15 landen in één dag bezoeken.

Het wereldrecord van de meeste landen in één dag stond tot vorig jaar op naam van de Italiaan Valerio Boni. Die deed in minder dan 24 uur 11 landen aan. Vorig jaar verbrak Thierry dat record door 13 landen in één dag te bezoeken. ‘Het konden er ook 14 geweest zijn’, herinnert hij zich. ‘Onderweg heb je wel wat tijd om na te denken. Het doel was inderdaad 14 landen, maar toen ik na minder dan 20 uur België al binnen reed, realiseerde ik me dat 15 landen ook mogelijk moest zijn. Ik liet het laatste stuk naar Nederland vallen, wetende dat ik het record al te pakken had. Maar een vijftiende land – Nederland – in 24 uur bleef kriebelen. Méér is naar mijn mening ook niet mogelijk als je je aan de verkeersregels houdt. Tenzij ze Disneyland officieel erkennen.’

Volgde recordpoging via deze link: thierry-sarasyn.legendstracking.com

Zeg nooit nooit

Toch zag het er lang niet naar uit dat Thierry zijn eigen record zou proberen te breken. ‘Ik had het helemaal gehad na die ene poging. Om het record officieel te maken, moet de motor uitgerust zijn met een trackingsysteem. Dat registreert alles wat je doet, dus ook je snelheid. Ik wil en mag hier geen moderne Cannonball-race van maken. Alles verloopt via de verkeersregels. Dus geen overdreven snelheid. Vorig jaar had ik een gemiddelde snelheid van iets meer dan 90 km/u. Maar ik was kapot. Mentaal en fysiek. En je moet het wel veilig houden. Dus ik was niet van de motor gestapt in de aankomstplaats Arlon, toen ik aankondigde dat ik dit nooit meer zou doen.’

Wereldrecord: door 13 landen op de motor in één dag

Maar zeg nooit nooit. ‘Met de Kawasaki Versys 1000 heb ik een veel comfortabeler motorfiets dan vorig jaar. Ik ken de routes, Bridgestone gaf me banden waarvan ik wéét dat ze alles aankunnen, ik weet waar de valkuilen zitten en ik ben zo goed mogelijk voorbereid. Ik heb de plekken waar ik vorig jaar (te) veel tijd verloor vermeden in de route die ik uitstippelde. Maar zelfs dan blijven druk verkeer, wegomleggingen, navigatiefouten, slecht weer en nog een riedel andere obstakels mogelijk. Zelfs als alles vlot loopt, wordt het een dubbeltje op zijn kant. Zaterdagavond rond 23 uur – en liefst een beetje vroeger – weten we of alles gelukt is.’

De route

  • Start in Polen, Tsjechië, Slovakije, Hongarije, Kroatië, Slovenië, Italië, Oostenrijk, Duitsland, Liechtenstein, Zwitserland, Frankrijk, Luxemburg, België, aankomst in Nederland.
  • Totale lengte: zo’n 2.300 km
  • Vertrek: vrijdagavond 23:00 uur
  • Aankomst: ?

Het bericht Onze Thierry wil zijn wereldrecord verbreken: 15 landen in één dag op de motor verscheen eerst op Motor.NL.

Wil jij je motorleven vereeuwigd in MOTO73?

Al jarenlang is Marathonmotor een van de meest succesvolle rubrieken in MOTO73. Natuurlijk vanwege de motorkeuring van motoren met vaak hoge kilometerstanden, maar zeker ook vanwege het persoonlijk verhaal van de eigenaar. De eerste aflevering stond in MOTO73 #4 van 2004 en sindsdien ontbrak Marathonmotor nooit meer in MOTO73. Dre v.d. Elzen had met zijn Moto Guzzi California 1100i de primeur, gevolgd door letterlijk honderden motorliefhebbers. Inmiddels zijn er al ruim 450 trotse motorbezitters op bezoek geweest! 

Bij MOTO73-expert Van Sleeuwen Motoren aan de Antoniusstraat 60 in Volkel worden de motoren aan een uitgebreide technische inspectie onderworpen. Voor alle duidelijkheid, de motorblokken worden niet open gemaakt. Vanwege de uitgebreide keuring en omdat elke motorrijder altijd een prachtig verhaal te vertellen heeft, neemt deelname aan Marathonmotor bijna een dag in beslag. Marathonmotor wordt in de regel gepland op een doordeweekse dag.

Heb je een motor met minimaal 50.000 km op de teller (liefst meer), heb je de meeste kilometers zelf gereden en heb je (globaal) bijgehouden wat er aan de motor voor onderhoud is gepleegd dan ben jij een geschikte kandidaat. Stuur een mailtje naar marathonmotor@mpsadventure en Peter neemt contact met je op.

Het bericht Wil jij je motorleven vereeuwigd in MOTO73? verscheen eerst op Motor.NL.

MV Agusta geeft exclusieve preview van Superveloce 1000 op FuoriConcorso 2023

Eerder in mei 2023 liet MV Agusta een nogal sterke hint vallen over enkele van zijn geplande toekomstige modellen, in de vorm van deponeringen van voertuigidentificatienummers (VIN) en namen bij de Amerikaanse National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA).

Onder verschillende andere modellen noemde MV de eerder geïntroduceerde Superveloce 1000 Serie Oro, evenals een Superveloce 1000 R en een Superveloce 1000 S. Kort daarna kondigde het merk uit Varese zijn plannen aan om deel te nemen aan het ultra-exclusieve auto-evenement FuoriConcorso, dat van 20 tot en met 21 mei 2023 wordt gehouden aan het prachtige Comomeer in Italië.

MV Agusta komt met vier nieuwe modellen

MV voegt eraan toe dat het dit jaar als enige OEM van motorfietsen aanwezig zal zijn op het evenement. Daar zal het ‘een exclusieve preview van de verbluffende Superveloce 1000’ geven, met een presentatie waarbij Giacomo Agostini betrokken is. De geplande datum en tijd voor de MV-presentatie is zaterdag 20 mei om 10.00 uur in Villa del Grumello.

Daar zullen MV en Ago de nieuwe Superveloce 1000 presenteren, waarbij Ago ook verhalen zal delen uit zijn opwindende racegeschiedenis met MV. Omdat MV er prat op gaat zowel vooruit als achteruit te kijken, zal het ook een uiterst zeldzame MV Agusta 500cc viercilinder 72/74 racemotor laten zien.

MV zegt dat dit ‘de moeder van alle racemotoren’ is en noemt het model een belangrijke inspiratiebron voor het ontwerp van de Superveloce 1000. Omdat de motor ook veel gebruik maakte van vroege ontwikkelingen op het gebied van aerodynamica, is het een bijzonder geschikte motor om mee te nemen naar de FuoriConcorso van 2023, aangezien aerodynamica het hoofdthema van dat jaar is. 

Hoewel de presentatie van de Superveloce 1000 slechts één keer plaatsvindt tijdens het weekend, zal de historische MV Agusta 500cc 72/74 racemotor het hele weekend van dichtbij te bewonderen zijn.

Als je op 20 en 21 mei 2023 in of nabij het Comomeer bent, vinden de FuoriConcorso-evenementen plaats op het terrein van drie villa’s: Villa del Grumello, Villa Sucota en Villa Olmo. Het duurt op beide dagen van 10.30 tot 20.00 uur. Op 21 mei is er die avond vrije toegang van 18.00 tot 20.00 uur. De toegangsprijzen voor volwassenen zijn € 150.- voor het weekend, met alle villa’s inbegrepen. Kinderen onder de 18 mogen gratis naar binnen, maar moeten worden begeleid door een betalende volwassene.

Het bericht MV Agusta geeft exclusieve preview van Superveloce 1000 op FuoriConcorso 2023 verscheen eerst op Motor.NL.

Gerucht: keert de Kawasaki Ninja ZX-6R terug in 2024?

Het lijkt erop dat Kawasaki nieuws in petto heeft over z’n supersports. De Ninja ZX-6R zou volgend jaar terug kunnen keren op het circuit!

De middelgrote supersportmarkt richt zich op tweecilindermotoren en veel fabrikanten die een viercilinder-600 in hun gamma hebben, voeren slechts kleine updates door. Maar niet Kawasaki, die in feite een belangrijke vernieuwing in petto heeft. Of misschien wel twee, in ieder geval met betrekking tot zijn werkpaard voor deze categorie: de Ninja ZX-6R, met zijn 636cc-lijnmotor.

Kawasaki kondigt 16 nieuwe modellen aan

Nieuws uit de VS

Het nieuws komt uit de Verenigde Staten, meer bepaald van het US Environmental Protection Agency, de instantie die onder meer de uitstoot van voertuigen controleert. De spreadsheets met testgegevens van motorfietsen zijn zojuist bijgewerkt en er is een regel ‘Kawasaki ZX-6R 2024’ bijgekomen. De motor wordt geïdentificeerd met certificaatnummer RKAXC.636AAF-002, motorfamilie RKAXC.636AA, modelnummers ZX636JR en ZX636KR. De laatste update voor de ZX-6R die momenteel in omloop is, werd uitgevoerd op het model van 2019 en de certificaatnummers voor die versie eindigen met 636AAE.

Meer vermogen

De alfabetische volgorde doet dus concluderen dat er een ingrijpend gewijzigde versie op komst is, en aangezien er twee modelnummers zijn kan je aannemen dat dit ofwel het model met en zonder ABS is, ofwel meer of minder vermogen zoals bij de R en RR-versies het geval is. Dat er veranderingen zijn, blijkt ook uit de gemeten prestaties, want het maximumvermogen van de 2024 is 122 pk (91 kW) bij 13.000 tpm, terwijl het cijfer voor de huidige generatie hoger ligt, (127,4 pk (95 kW) bij 13.500 tpm. Een verlaging die waarschijnlijk nodig is om binnen de huidige emissiegrenzen te vallen. De laatste aanwijzing is het feit dat Kawasaki het 636-model niet heeft gehomologeerd voor deelname aan het Supersport World Championship, hoewel het nieuwe reglement dat wel toestaat, en doorgaat met de oude 600 cc. Waarschijnlijk wachten ze op de lancering van de ZX-6R 2024 en wordt die gehomologeerd als 636cc-versie. Zullen we de Kawasaki vinden tussen de nieuwigheden die dit najaar worden onthuld?

Het bericht Gerucht: keert de Kawasaki Ninja ZX-6R terug in 2024? verscheen eerst op Motor.NL.

Harley-Davidson opent H-D Pan America Adventure Centre in België

Harley-Davidson heeft in het Belgische Balen het H-D Pan America Adventure Centre geopend. Op dit 13 hectare grote offroad-terrein leren gecertificeerde instructeurs je de technieken en geheimen van probleemloos en veilig offroad rijden. En zoals de naam al aangeeft staat in het Adventure Centre de veelzijdige Pan America 1250, het eerste Adventure Touring model van Harley-Davidson, centraal.

Test 2023 Harley-Davidson Street Glide 120th Anniversary: verjaardagsfeest!

Training inclusief Pan America 1250

In het H-D Pan America Adventure Centre leer je in een volle en slim doordachte lesdag hoe je offroad kunt rijden op een Pan America. De training is toegankelijk voor iedereen, of je nu een offroad-veteraan bent of nog nooit op onverharde ondergrond hebt gereden. Na de ontvangst met koffie en thee volgt een half uur theorie. Vervolgens ga je onder begeleiding van de offroad-instructeurs deze theorie in de praktijk brengen. Na de lunch volgt een rondrit door de omgeving, waarin je het geleerde in echte offroad-situaties toepast. De rit duurt zo’n 2,5 uur. Na terugkomst op het terrein ontvang je een officieel H-D Pan America Adventure Diploma en ben jij klaar voor alles wat de natuur je voor de wielen gooit. De kosten voor de gehele training zijn € 299,- (incl. BTW), inclusief gebruik van de H-D Pan America, lunch en koffie.

13 hectare offroad-veelzijdigheid

Het H-D Pan America Adventure Centre ligt in Balen (België), op ongeveer 20 kilometer van de Nederlandse grens. Dit unieke, 13 hectare grote offroad-terrein is de perfecte locatie om te leren rijden op onverharde ondergrond. Van single tracks tot gravelpaden en hellingen, het terrein heeft alles om je te helpen een betere rijder te worden. Bovendien liggen er in het prachtige Kempense landschap nog talloze mooie offroad-wegen door de bossen, zodat een 2,5 uur durende offroad-rit je alles biedt wat je hoopt (en meer).

Meer weten of direct een training boeken? Ga naar www.hdadventurecentre-benelux.com.

Het bericht Harley-Davidson opent H-D Pan America Adventure Centre in België verscheen eerst op Motor.NL.