22-24 juli: World Ducati Week 2022

Na vier jaar keert de World Ducati Week terug. De ondertussen al elfde editie zal doorgaan op het Misano World Circuit Marco Simoncelli van 22 tot 24 juli. Het programma, dat in de komende weken bekend zal worden gemaakt, zal onder andere bestaan uit de Race of Champions. Dat is een race waarin de MotoGP, World Superbike en World Supersport Ducati-coureurs het tegen elkaar opnemen op het circuit.

Het evenement

Van 22 tot 24 juli 2022: drie dagen van shows en activiteiten, waaronder tentoonstellingen, on en off track-sessies, rij-ervaringen en ontmoetingen met Ducati-rijders en -legendes. Zo kun je je rijvaardigheid verbeteren in de Ducati Riding Academy of alle geheimen van je motor ontdekken met seminars in de Ducati University. Naast het Misano Circuit kun je ook terecht op de stranden van de Adriatische Rivièra voor parades, eten en concerten tot diep in de nacht.

Test 2022 Ducati DesertX: Kers op de taart

Ontmoetingen met Ducati-rijders

De World Ducati Week wordt bijgewoond door MotoGP- en Superbike-kampioenen en de grote namen die Ducati-geschiedenis hebben geschreven. Geniet van races, stuntman shows, tentoonstellingen, interviews en speciale initiatieven. Maar er zullen ook tal van mogelijkheden zijn voor directe ontmoetingen, op en naast het circuit.

Toegangskaarten

Toegangskaarten voor de World Ducati Week 2022 zijn verkrijgbaar in de formules Biker Pass (deelnemer met motor) en Visitor Pass (passagier of deelnemer te voet), geldig voor één of alle drie de dagen van het evenement. Beide Passes geven toegang tot alle openbare ruimtes van het evenement, met de mogelijkheid om gratis deel te nemen aan vele activiteiten, van wedstrijden tot gesprekken met Ducati-ingenieurs, ontwerpers en experts, tot signeersessies met de rijders. De 3-Day Pass biedt ook een aantal niet te missen mogelijkheden, waaronder een rit op het circuit met uw eigen motorfiets, testritten van Ducati-modellen en de Ducati Riding Academy-lessen. Bovendien zal het voor alle WDW-tickethouders mogelijk zijn om de Ducati-fabriek en het museum in Borgo Panigale tegen gereduceerde kosten te bezoeken.

Dagpas

  • Pass Biker: € 55
  • Pass Visitor: € 45
  • Rookie 18/25 Biker: € 35
  • Rookie 18/25 Visitor: € 30

3-Day Pass

  • Pass Biker: € 100
  • Pass Visitor: € 70
  • Rookie 18/25 Biker: € 60
  • Rookie 18/25 Visitor: € 55

Het bericht 22-24 juli: World Ducati Week 2022 verscheen eerst op Motor.NL.

Nieuw design voor Motor.NL-bus; zwaai of toeter gerust

Ja, we zijn er best wel een beetje trots op. Nee, ho, dat zeggen we helemaal verkeerd! We zijn gewoon hartstikke trots op het nieuwe design van onze Motor.NL-bus. Met op de zijkant de BMW R 1250 GS Exclusive en een dikke Ducati XDiavel Dark uit 2021.

Niet lukraak gekozen motoren, maar twee die perfect passen bij ‘Motorrijden is voor iedereen’, de slogan van onze nieuwe Motor.NL Riders Club. Het design is gemaakt door Dennis Bartels van Duke Design, een specialist in onder andere autowrappen zoals goed zichtbaar is op de foto’s van onze nieuwe bus.

Nick Glattli, algemeen directeur Motor.NL: ‘Natuurlijk rijden wij het liefst altijd en overal motor, maar door het vele testwerk en al onze evenementen kunnen we gewoon niet zonder bus. En ook al heeft ‘ie twee wielen te veel, zijn we zeer gelukkig met het nieuwe uiterlijk van de Motor.NL-bus. Ik wist van te voren al dat we bij Dennis aan het juiste adres waren, maar wat mij – en ons – betreft, heeft hij zichzelf ditmaal echt overtroffen. Rijden op vier wielen blijft binnen ons bedrijf een dingetje, maar als het dan toch moet, dan maar zo!’

Je gaat onze Motor.NL-bus binnenkort onder andere tegenkomen tijdens de Primavera-rit op zaterdag 14 mei, de 69 kilometer voor Nicky Hayden op zondag 22 mei op het Vlaamse MotorPark van Balen-Olmen en tijdens de Ducati Club Race in het laatste weekeinde van mei op het TT Circuit. En natuurlijk heel vaak onderweg! Volgeladen met de nieuwste testmotoren of weg naar weer een gaaf motorevenement van ons.

Zwaai of toeter gerust, vinden wel leuk!

Het bericht Nieuw design voor Motor.NL-bus; zwaai of toeter gerust verscheen eerst op Motor.NL.

Primavera tocht 2022, een geheel verzorgde toertocht door de Veluwe

Wat is er leuker dan een prachtige toertocht dwars door de Veluwe maken? Een prachtige toertocht dwars door de Veluwe maken terwijl je tussendoor kunt genieten van heerlijke horeca!

Op 14 mei organiseert Motor.NL de Primavera tocht. Een toertocht van ~250km dwars door de Veluwe. Een prachtige route, maar tijdens zo’n lange tocht wil de inwendige mens uiteraard ook wat. Daarom wordt de gehele dag verzorgd. Bij de start krijg je koffie met wat lekkers, om goed te kunnen starten. Rond het middaguur ontvang je in een restaurant op de route een heerlijk uitgebreide lunch. Uiteraard sluiten we de dag af met een volledig verzorgd diner, waar je kunt napraten over de dag.

Hier wil je toch ook bij zijn? Kijk voor meer informatie op motor.nl/primavera of bestel direct je tickets via Ticketpoint!

Datum: Zaterdag 14 mei 2022

Start: Nunspeet

Einde: Voorthuizen

Afstand: zo’n 250 km

Route: wordt uiterlijk 9 mei 2022 in diverse navigatiebestanden toegestuurd

Prijs clubleden en abonnees: Motor.NL Riders Club, Motormaatje, MOTO73, Promotor, Motor.NL Digitaal € 55,- (+ maximaal 2 introducees)

Prijs niet-leden: € 65,-

Prijs T-shirt (optioneel): €9,50

Inclusief: ontvangst met koffie en wat lekkers, uitgebreide lunch, volledig verzorgd diner en natuurlijk een geweldige route

Het bericht Primavera tocht 2022, een geheel verzorgde toertocht door de Veluwe verscheen eerst op Motor.NL.

In vijf stappen je motor snel, veilig en voor een goede prijs verkocht

Het succes van ikwilvanmijnmotoraf.nl verklaart

Wat de reden ook is, je motorfiets verkopen geeft vaak een hoop stress en nog veel meer gedoe. Potentiële kopers komen niet opdagen, je krijgt kansloze biedingen en je moet altijd maar weer hopen dat je motor na een proefrit terugkeert. Het kan echter ook sneller, gemakkelijker én veiliger dankzij ikwilvanmijnmotoraf.nl. Hun missie? Een gemakkelijke en betrouwbare verkoop van je motor, waar je tevreden op terugkijkt. Al meer dan 60.000 motorrijders gingen je voor!

Stap 1. De aanmelding

De eerste aanzet is normaal gesproken altijd de belangrijkste stap en daardoor regelmatig ook de lastigste, maar in dit geval is van lastigheid absoluut geen spraken. Sterker nog, het enige dat je hoeft te doen is te surfen naar www.ikwilvanmijnmotoraf.nl/motor-verkopen en daar het kenteken in te vullen (je kunt ook kiezen om handmatig het merk en model in te tikken). Het hoeft niet, maar het is zeker slim om foto’s toe te voegen en een zo’n volledig ingevulde omschrijving. Hoe meer informatie en beeld, hoe beter het beeld is dat de dealers krijgen die zijn aangesloten bij ikwilvanmijnmotoraf.nl. Het is natuurlijk aanlokkelijk om een iets mooier verhaal op te hangen, maar onze tip is om zo reëel mogelijk te zijn. Elke motordealer prikt namelijk zo door van-een-oud-vrouwtje-geweest-onzin heen. Voordat dealers je motor te zien krijgen, lopen de speciale van ikwilvanmijnmotoraf.nl ook nog de aangemelde motor na. Nog een reden dus om eerlijk te zijn.

Stap 2. Het bieden

Na je aanmelding ontvang je een referentienummer, in de veilingwereld kavelnummer genaamd, en vervolgens komt je motor terecht bij een netwerk dat bestaat uit ruim 800 RDW-erkende dealers. Alleen deze erkende dealers kunnen een bieding doen. Hierdoor ben je altijd zeker dat een betrouwbare partij, die verstand van zaken heeft, biedt op jouw motor. Het volledige veilinggedeelte is in handen van ikwilvanmijnmotoraf.nl. Daar heb je dus geen omkijken naar.

Stap 3. Het bod

Binnen een week krijg je via mail of telefoon de hoogste bieden te horen. Daarna is het aan jou om te beslissen of dat een goed bod is. Tevreden? Dan is je motor verkocht! Sommige motoren hebben echter meer tijd en aandacht nodig om op te vallen bij de dealers. Je motor kan na overleg altijd een extra ronde door de veiling gaan.

Stap 4. De leveringsafspraak

Heb je ja gezegd, dan ontvang je via de mail de verkoopbevestiging waarin de contactgegevens van de dealer staan vermeld. Je maakt een leveringsafspraak waarbij het belangrijk is je kentekendocumenten compleet te hebben. In de meeste gevallen wordt de motor bij je opgehaald. Breng je de motor zelf? Dan krijg je een tweedeklas treinkaartje terug naar huis vergoed.

Stap 5. De overdracht en vrijwaring

Het moment is daar, tijd om je motor echt te verkopen (en dus ook het moment van afscheid…) De dealer loopt de motor hiervoor eerst na en controleert of deze voldoet aan de omschrijving die je bij de aanmelding hebt gegeven. Is alles in orde? Dan ontvang je via contante betaling of een directe bankoverschrijving het overeengekomen bedrag. Gegarandeerd! Je krijgt ook meteen een bewijs van vrijwaring. In sommige gevallen is de motor niet in de staat die de dealer verwacht had. In dat geval kan een tegenbod volgen. Je bent nooit verplicht akkoord te gaan hiermee. Sterker, je kunt de deal dan gewoon kosteloos annuleren. Neem in dat geval wel altijd contact met ikwilvanmijnmotoraf.nl om te kijken of er nog een passende oplossing is. Vaak is dat zo!

Gefeliciteerd, je hebt je motor verkocht! Zo simpel kan het zijn.

Checklist voor de overdracht

  • Leg het kentekenbewijs met de twee tenaamstellingscodes of de kentekencard vast klaar.
  • Controleer dat alle sleutels en eventuele blokkeringscodes aanwezig zijn.
  • Zorg dat alle besproken onderhoudshistorie en -boekjes aanwezig zijn.
  • Lever je motor schoon op. Zo kan de dealer zien of de motor in de staat verkeert die is omschreven tijdens de aanmelding.
  • Neem bij de overdracht een geldig legitimatiebewijs mee.

Al meer dan 60.000 motorrijders gingen je voor!

Het bericht In vijf stappen je motor snel, veilig en voor een goede prijs verkocht verscheen eerst op Motor.NL.

Louis presenteert: de vintage-helmen van MTR

MTR Jet Fiber (jet), MTR Vintage (integraal) en MTR Vintage MX (cross) heten de drie modellen en brengen een behoorlijk stukje levensgevoel van de wilde jaren 60 en 70 over.

Zoals het bij klassieke helmen hoort, hebben ze allemaal een solide glasvezel schaal, bij de Jet Fiber met opvallende Metal-Flake-lak. De klassieke (en bijzonder veilige) dubbel-D-sluiting is bij deze styling net zo’n must als de brillenbandhouder op het achterhoofd. Jet Fiber en Vintage MX worden elk geleverd met bijbehorende klep. En dan is er nog de mooie boord in chroom. Die maakt het verder bewust eenvoudige design helemaal af.

GASGAS presenteert straatlegale ES 700 en SM 700

Het purisme gaat echter niet zo ver dat je het, zoals 50 jaar geleden, moet doen zonder binnenventilatie of verschillende schaalmaten. En het vizier op de MTR Vintage kan probleemloos achteraf worden voorzien van een Pinlock-toepassing. Zo klassiek als mogelijk, zo modern als nodig: onder de oude schaal verbergt zich een moderne, natuurlijk ECE-gecertificeerde kern.

Met de helmen laat MTR daarnaast zien, dat de vintagelook niet duur hoeft te zijn: Vintage en Vintage MX gaan in de welwillende Louis-filialen voor € 149,99 over de toonbank, bij de Jet Fiber is dat € 99,99.

Het bericht Louis presenteert: de vintage-helmen van MTR verscheen eerst op Motor.NL.

Prijsverhoging Kawasaki 2022 modellen

De afgelopen periode heeft Kawasaki geprobeerd om de prijzen voor dit jaar ongewijzigd te laten in de hoop dat de kostenstijgingen van tijdelijke aard zouden zijn, maar deze nemen (geheel buiten hun macht) alleen maar toe en om die reden heeft ook Kawasaki besloten om de prijzen voor alle 2022 modellen te verhogen.

Kawasaki marktleider maand april

Prijsstijgingen zijn een wereldwijd probleem dat merkbaar is in meerdere branches. In het geval van Kawasaki is deze prijsstijging veroorzaakt door een opeenstapeling van factoren:

  • Extreme prijsstijgingen op de grondstoffenmarkt
  • Blijvend hoge logistieke kosten zoals de zeecontainer-prijs
  • Hoge energieprijzen
  • Verstoring van de productieprocessen en logistieke ketens door de Corona pandemie

De prijsstijging zal ingaan per 4 mei 2022 en betreft alle productgroepen. Aan klanten die hun motor voor de prijsverhoging besteld hebben (getekende klantorder) zal de prijsverhoging niet doorberekend worden.

Het bericht Prijsverhoging Kawasaki 2022 modellen verscheen eerst op Motor.NL.

Yamaha XSR125 Legacy: vier bewijzen dat vintage en lichtgewicht samengaan

1. De Yamaha XSR125, die sinds vorig jaar op de markt is, krijgt een nieuw vintage jasje aangemeten onder de naam ‘Legacy’. Goudkleurige lichtmetalen velgen verwijzen naar de jaren zestig en zeventig,  en nieuwe graphics versterken de sfeer uit die periode.

2. Gouden en zilveren strepen benadrukken de klassieke vorm van de afgeronde brandstoftank. De minimalistische goudkleurige afbeelding op de zijpanelen vult de goudkleurige velgen aan.

3. De tank, de zijpanelen en de spatborden zijn afgewerkt in Historic Black, terwijl het zwartgekleurde Deltabox-frame, de swingarm, de upsidedownvork en de motorafdekkingen de XSR125 stijlvol discreet maken. Met de Metzeler Karoo-banden kun je al eens de gebaande paden verlaten.

4. Voor de moderne touch zorgen de ledverlichting voor- en achteraan, en de 125cc-eencilinder. Die is, net zoals op de MT-125 en R125, uitgerust met VVA (Variable Valve Actuation) oftewel variabele kleppentiming. In mensentaal: meer koppel bij lage toeren zonder al te dure technologie toe te passen.

De Yamaha XSR125 Legacy is vanaf juni beschikbaar bij de officiële Yamaha-dealers. Prijzen zijn voorlopig nog niet bekend.

Kawasaki introduceert nieuwe KX250

Het bericht Yamaha XSR125 Legacy: vier bewijzen dat vintage en lichtgewicht samengaan verscheen eerst op Motor.NL.

Mis niets van Motor.NL TV 2022 bij RTL7

De eerste twee uitzendingen van Motor.NL TV bij RTL7 zitten er inmiddels op, maar hoho, geen enkele stress als je ze om welke reden dan ook gemist hebt. Je kunt ze namelijk altijd op je gemak terugkijken via het YouTube-kanaal van Motor.NL: youtube.com/motornl. Als je helemaal slim bent, klik je daar direct op de rode button met ‘abonneren’. Kost je niets en zo mis je geen enkele video meer van ons!

Ter informatie, zo’n 31.000 (!) motorliefhebbers klikten eerder al op die rode button. Al die 31.000 liefhebbers kregen direct een melding toen aflevering 1 online kwam. In die aflevering zijn we op bezoek bij ons eigen Mega MotorTreffen in het Autotron, test onze collega Jelle Verstaen de nieuwe Harley-Davidson Nightster en gaan we met een kijker personal shoppen voor een nieuwe Gore-Tex-outfit. In aflevering 2 rijden we met de Suzuki GSX-S1000 en de Ducati Multistrada V4S, en gaan we op zoek naar casual motorkleding voor mannen.

Niets verslaat live

Nog leuker is het natuurlijk om live te kijken, dat kun je doen op zondag 8 mei, 15 mei, 22 mei en 29 mei om exact 17.00 uur op RTL7. De presentatie is in handen van Bart Verhoeven, die samen met cameraman Pieter van Gend motoren test, evenementen bezoekt en kijkers helpt met het uitzoeken van de juiste motorkleding. Met in de komende uitzendingen onder andere een verslag van het Kawasaki Versys 650-testevent, een dubbeltest tussen de Honda NT1100 en de Honda Africa Twin, solotesten van de BMW CE4, KTM Super Adventure en Benelli Leoncino 800, en dus ook nog eens heel veel motorkleding(tips). Kortom: blokken die zondagmiddag!

Het bericht Mis niets van Motor.NL TV 2022 bij RTL7 verscheen eerst op Motor.NL.

Balen: MOTO73 #8 wordt dag later bezorgd

We kregen net een baalbericht van onze drukker. Ze hebben gisteren problemen gehad met het sealen van de exemplaren voor de abonnees. Daardoor hebben ze net de deadline van PostNL gemist. Nu wordt MOTO73 #8 in plaats vanaf donderdag vanaf vrijdag bezorgd. Dikke pech waar we zwaar van balen.

Gelukkig hebben we de digitale versie nog, die voor nop is te lezen voor abonnees. Maar daar zit nog een embargo op vanwege de Ducati DesertX. Daarom is MOTO73 Digitaal pas vanaf vannacht (4 mei) 00.01 uur te lezen.

Namens de drukker: excuus.

Het bericht Balen: MOTO73 #8 wordt dag later bezorgd verscheen eerst op Motor.NL.

Kawasaki introduceert nieuwe KX250

Met de meeste motocrosstitels van alle fabrikanten weet Kawasaki al meer dan 40 jaar wat ervoor nodig is om te winnen. De Kawasaki KX250 is al jaren de referentie in verschillende competities wereldwijd. Het is een cruciale motor in het KX-gamma, die zowel nationale amateurs als professionele MX2-rijders naar de hoogste trede van het podium brengen. Voor 2023 hebben de Japanse ingenieurs, op basis van directe feedback uit het AMA Supercross en MX2 kampioenschap, de nieuwe KX250 nog verder ontwikkeld. Het resultaat is de krachtigste en meest verfijnde KX250 ooit!

Kawasaki marktleider maand april

De belangrijkste veranderingen zijn die in het motorblok. In de cilinderkop zijn de inlaatkleppen smaller geplaatst (van 37 mm naar 35,5 mm), wat in combinatie met een grotere speling bij de klepzittingen zorgt voor een efficiëntere cilindervulling en een betere verbranding voor meer piekvermogen. Hiernaast is de inlaat vlakker en is de upstream-injector verplaatst naar de onderzijde van de inlaat. De kleppen zelf zijn kleiner geworden wat bijdraagt aan een hogere betrouwbaarheid.

Een langere uitlaatbocht (457 mm naar 557 mm) zorgt voor meer koppel in het lage en middelhoge toerengebied, terwijl ontstekingstiming opnieuw afgesteld is op de veranderingen in het motorblok. Verder is er een langere eerste versnelling en is ook de tweede versnelling aangepast voor een soepelere overgang.

Ook de vering werd verder verfijnd. De herziene oliehoogte in de voorvork draagt bij aan de geoptimaliseerde veerkarakteristiek. Aan de achterzijde is de vering nu voorzien van een hardere compressiedemping welke bijdraagt aan veerprestaties zonder dat dit ten koste gaat van het rijcomfort.

Andere verbeteringen aan het chassis zijn de 10mm bredere achterband voor betere tractie. De voetsteunen zijn 5 mm breder geworden en 3 mm naar achteren geplaatst voor een betere grip en meer gevoel waardoor het makkelijker is om meer druk uit te oefenen. De montagepunten van de voetsteunen zijn van aluminium waar deze voorgaande jaren nog van staal waren. Samen met andere gewicht besparende maatregelen in de vering compenseren deze het extra gewicht van de bredere achterband.

De nieuwe KX250 staat medio juli bij de officiële Kawasaki Motocross dealers. De prijs wordt later bekend gemaakt.

Naast de nieuwe KX250 maken de KX450, KX85-I, KX85-II, KX65 en de KLX110 het motocross aanbod voor 2023 compleet. Met deze 6 modellen is er een KX voor elk niveau.

Ga voor meer informatie of een Kawasaki Motocross dealer bij u in de buurt naar www.kawasaki.nl.

Het bericht Kawasaki introduceert nieuwe KX250 verscheen eerst op Motor.NL.