75 Jaar NMB Wegraces tentoonstelling op 28 April in Nijnsel

Op zondag 28 april 2024 zal er in De Beckart, Oude Lieshoutseweg 7 in Nijnsel een tentoonstelling gehouden worden met als onderwerp de NMB-wegraces. Het is, na de zeer geslaagde NMB-motorcrossreünie en de tentoonstelling van NMB-motorcrossmotoren op 28 januari, het tweede grote evenement in het kader van 75 jaar NMB na dato.

In de tentoonstelling zullen de wegraces van de NMB in woord en beeld de revue passeren en wordt ook nog aandacht besteed aan de geschiedenis van de NMB en de motorcross-periode van vóór 1967. Dit o.a. op grote borden met informatie en foto’s.

Cecil Sandford: eerbetoon aan Koning van de Wegrace

In de tentoonstelling zullen verder in aparte stands verschillende onderdelen van de NMB-wegracegeschiedenis tentoongesteld worden. Er zijn stands o.a. over de NMB als bond, de NMB-clubs, de eerste NMB-wegrace in Reusel 1967, NMB-programmaboekjes (ook een aantal oude  motorcrossprogramma’s), helmen en overalls, bekers (ook een aantal motorcrossbekers), wegrace-affiches, NMB-infostand met o.a. de NMB- herdenkingsstickers en een stand met tweedehands motorboeken. Er zal ook een stand over de 24 uur van Oss met een replica van de pits ingericht worden. Een 750cc Laverda SFC kan uiteraard niet ontbreken. De Laverda van het  Zwitserse Zecchini-team dat in 1973 deelnam zal in de pits te bewonderen zijn.

Marcel Hermans zal aanwezig zijn met zijn boek over Henk van Kessel. Het boek over de 24 uur van Oss zal ook nog verkrijgbaar zijn. Naast de Laverda zijn er ook nog een drietal andere motoren te bewonderen die echt bij de NMB gereden hebben. In het aparte horeca-gedeelte zullen er wegracefilms te zien zijn waaronder ook over de 24 uur van Oss, dit met unieke beelden.

Velen renners en andere personen hebben al toegezegd om mee te werken en ook spullen beschikbaar te stellen. De toegangsprijs is € 2 en de netto-opbrengst van de entree en de verkoop van de NMB-herdenkingsstickers is voor de plaatselijke voedselbank.

De tentoonstelling zal geopend worden door 1974 50cc wereldkampioen Henk van Kessel. De openingstijden zijn van 10.30 uur tot 17.00 uur. Ondanks dat er redelijk wat parkeerplaatsen dicht bij De Beckart zijn raden we iedereen aan, indien mogelijk, samen met anderen naar de tentoonstelling te komen.

Het bericht 75 Jaar NMB Wegraces tentoonstelling op 28 April in Nijnsel verscheen eerst op Motor.NL.

Zero Motorcycles zoekt Country Sales & Marketing Manager Benelux en Scandinavië!

Ben jij een gepassioneerde motorliefhebber en op zoek naar een nieuwe uitdagende kans? Spreek je vloeiend Nederlands, Frans en Engels? Vind je het leuk om verkoopsuccessen, netwerkontwikkeling en evenementen te traceren? Ben je fulltime beschikbaar en heb je een auto- en motorrijbewijs? Vier keer ‘ja’ geantwoord en inmiddels op het puntje van je stoel aan te treffen? Dan heeft Zero Motorcycles misschien wel de droomjob voor jou. Zero Motorcycles zoekt immers per direct een nieuwe Country Sales & Marketing Manager voor de Benelux en Scandinavische markten.

Als Country Sales & Marketing Manager Benelux & Scandinavië zal je de leiding hebben in het effectief benaderen van ons dealernetwerk in de genoemde gebieden en de dealers helpen bij een succesvolle omzetgroei. Je ondersteunt hen ook met marketingactiviteiten, bent aanwezig op sectorevenementen en ontwikkelt ontwikkelingsstrategieën om het dealernetwerk in de gebieden uit te breiden.

Joboverzicht

De Benelux en Scandinavische regio’s zijn cruciale gebieden waar Zero Motorcycles streeft naar groei en succes op elk vlak. In deze functie bestaan je doelen uit: het uitbreiden en verbeteren van de verkoop- en dealerrelaties, het creëren en beheren van uitstekende marketingactiviteiten, het verbeteren van de bedrijfsvoering en stakeholdermanagement. 

Onze ideale Country Sales & Marketing Manager Benelux en Scandinavië staat te popelen om verantwoordelijkheid te nemen voor alle aspecten van zijn of haar rol in de toegewezen regio. Het marketingbereik van deze functie kan in de toekomst variëren, afhankelijk van de visie en strategie van het bedrijf.

In deze rol heb je contact met en ondersteun je onze partners in de regio door de taak van onze dealers te vereenvoudigen en hen te coachen bij hun verkoopactiviteiten. In deze functie bied je uitstekende service aan onze dealers, werk je nauw samen met onze PR-agentschappen en zorg je ervoor dat de verkoop- en marketingactiviteiten in de regio zo efficiënt en succesvol mogelijk worden georganiseerd en uitgevoerd.

Je werkt ongeveer 20% van je tijd van thuis uit. Minstens 75% van je tijd ben je onderweg om Sales-/Marketingevenementen bij te wonen, je dealers te ontmoeten en je netwerk uit te bouwen, en voor 5% van je tijd verwachten we dat je deelneemt aan wekelijkse vergaderingen en bila’s met je directe manager (deze percentages zijn een schatting en kunnen worden bijgesteld). In het weekend zijn er veel activiteiten waar je aan deel moet nemen, sommige zijn standaard en seizoensgebonden gepland, en sommige worden ad hoc ingepland. In jouw functie ben je verantwoordelijk voor de behaalde en geplande sales & marketing targets en activiteiten. Je rapporteert aan VP&MD EMEA.

Belangrijkste verantwoordelijkheden

Verkoop

● Vertegenwoordigen van Zero Motorcycles bij zakelijke activiteiten in de toegewezen regio.

● Beheren van de volledige verkoopplanning, het bestel- en leveringsproces voor de dealers in jouw regio en alle marketingactiviteiten.

● Opbouwen, uitbreiden en onderhouden van het dealernetwerk tot het afgesproken niveau en op basis van de zakelijke doelstellingen.

● Regelmatig rapporteren over de zakelijke voortgang aan de VP&MD EMEA.

● Je dealers op een motiverende manier ondersteunen bij alle activiteiten, zorgen voor duidelijkheid over processen, werkwijzen, campagnes en investeren in langdurige zakelijke relaties.

● Deelnemen aan alle verkoopvergaderingen.

● Deelnemen aan en een voortrekkersrol vervullen op producttrainingen, nieuws, veranderingen en procedureverbeteringen.

● Wekelijkse en maandelijkse prognoses aanleveren over de verkoop aan de groothandel en detailhandel.

● Ideeën, plannen en promoties lanceren om de groothandel te stimuleren en de voorraad bij de dealer te beperken.

● Nauw samenwerken met onze Field Service Engineers en andere afdelingen.

Marketing

Je voert marketingcampagnes uit in overeenstemming met centrale EMEA-marketingplannen, met speciale aandacht voor de toegewezen markt. In deze rol ben je onder andere verantwoordelijk voor het evalueren van de dealerbehoeften, het implementeren van campagnes, het controleren van de merkaanwezigheid en het samenwerken met het marketingteam, om ervoor te zorgen dat de marketingactiviteiten accuraat zijn en de verkoopdoelstellingen ondersteunen.

● Coördinatie van lokale marketingactiviteiten en toezicht op de uitvoering ervan.

● Op wekelijkse basis marketingrapporten verzamelen.

● Contact onderhouden met lokale PR-bureaus (indien van toepassing).

● Samenwerken met externe bureaus om evenementen of andere lokale activiteiten uit te voeren.

● Het onderhouden van een hoogwaardige presentatie van het merk: gebruik van logo’s, bewegwijzering en andere POS-materialen.

● Toezicht houden op Zero’s aanwezigheid op Social Media en samen met onze Social Media-coördinator posts van regionaal belang voorstellen.

● Af en toe controleren van vertalingen van bureaus.

● Deelnemen aan evenementen/shows.

● Initiëren van contentcreatie ter ondersteuning van sales-promoties.

● Leveren van Social Media-content aan de dealers.

● Het marketingbudget beheren en plannen. 

Vaardigheden en eigenschappen

● Vloeiend (C2-niveau) in Nederlands, Engels en gevorderd Frans

● Uitstekende verkoop- en marketingvaardigheden

● Zeer proactief

● Servicegericht, open, sociaal, sterke communicator

● In staat om (sales & marketing) strategieën voor de Benelux en Scandinavische markt op te stellen, te onderhouden en uit te voeren

● Multi-taskingvaardigheden, plannings-, tijd- en projectmanagementvaardigheden

● Vaardigheden op het gebied van stakeholdermanagement: herkennen, definiëren en managen van je stakeholders

● Vaardigheden op het gebied van change management: in staat om al je stakeholders door veranderingen heen te leiden

● Uitstekende communicatieve vaardigheden

● Georganiseerd, superieure aandacht voor details

● IJverig, betrouwbaar en vasthoudend

● In staat om te gaan met verkoopsdruk en eisen

● Stressbestendig

● Geen 9-5 mentaliteit

● Je moet in staat zijn om ten minste 75% van je werktijd en ongeveer 20 weekends per jaar te reizen

● Je beschikt over zowel een motor- als een autorijbewijs

● Passie voor motorrijden en elektrische producten

Waarom Zero Motorcycles?

We zijn nog steeds een klein team, maar groeien snel en onze collega’s zijn in 8 landen actief. We zijn een diverse onderneming met meer dan 10 nationaliteiten en we spreken allemaal meerdere talen. We staan open voor alle ideeën die voor verbetering zorgen en vieren onze/jullie successen zo vaak mogelijk. 

Het is erg leuk werken bij ons, we gaan al eens buiten aan de snackbar lunchen, organiseren af en toe vrijdagborrels, als het weer het toelaat organiseren we barbecues, en we zijn gek op onze kerstfeesten. Als je het leuk vindt om op evenementen/beurzen te werken, kun je soms op nationaal en internationaal niveau meewerken, en uiteraard kun je met ons meegroeien en je carrière verder ontwikkelen. We zien je graag slagen in je opzet!

Daarnaast

● Een marktconform salaris met de mogelijkheid om in te stappen in een aandelenprogramma voor werknemers.

● Een open cultuur, zeer gedreven en leuke collega’s.

● Mogelijkheid om één keer per week thuis te werken.

Het bericht Zero Motorcycles zoekt Country Sales & Marketing Manager Benelux en Scandinavië! verscheen eerst op Motor.NL.

Motorrijders gezocht voor onze videoserie ‘Wat Rij Jij?!

Heb jij een motor gekocht voor een bedrag tussen de 2.000 en 4.000 euro, of ben je een actieve rijder met minimaal 50.000 kilometer op de teller? Dan zijn we op zoek naar jou!

Voor onze populaire videoserie ‘Wat Rij Jij?!’ zijn we weer op zoek naar enthousiaste motorrijders. Deze keer willen we graag motorrijders interviewen die een motor hebben gekocht voor een bedrag tussen de 2.000 en 4.000 euro, of motoren bezitten met minstens 50.000 kilometer op de teller.

Als jij aan deze criteria voldoet en beschikbaar bent op vrijdag 22 maart of donderdag 28 maart overdag, nodigen we je uit om je aan te melden via het onderstaande formulier. We komen graag bij je langs!

Opnamedata:

– Vrijdag 22 maart 2024
– Donderdag 28 maart 2024

Categorieën die worden behandeld:

– Motoren gekocht tussen de 2.000 en 4.000 euro
– Motoren met minimaal 50.000 km op de teller


Bericht: JavaScript is vereist voor deze inhoud.


Heb jij op donderdag 14 maart nog niets van ons gehoord? Dan behoor je deze keer niet tot de geselecteerden. Alle achtergelaten gegevens worden na de draaidagen conform de AVG verwijderd uit ons systeem.

Toestemming voor Publicatie: Je geeft hierbij toestemming aan Motor.NL en haar gelieerde ondernemingen om uw deelname, inclusief maar niet beperkt tot uw beeld, stem, en motorvoertuig, te filmen, op te slaan, te bewerken en te publiceren op het YouTube-kanaal van Motor.NL en op andere door Motor.NL gebruikte mediakanalen.

Gebruik in Drukwerk: Je erkent en stemt ermee in dat de content die tijdens uw deelname aan “Wat Rij Jij?!” wordt geproduceerd, ook gebruikt mag worden in onze tijdschriften, waaronder MOTO73 en Promotor magazine, zonder verdere compensatie of voorafgaande kennisgeving.

Voorbeeldvideo:

Het bericht Motorrijders gezocht voor onze videoserie ‘Wat Rij Jij?! verscheen eerst op Motor.NL.

Stijgende verkoopcijfers van motoren in 2024

In februari 2024 werden er 1.508 motoren geregistreerd, wat een opvallende stijging van 25% betekent ten opzichte van februari 2023, toen er slechts 1.205 motoren werden geregistreerd. Deze toename in verkoopcijfers weerspiegelt de groeiende interesse en vraag naar motoren.

Tot nu toe dit jaar zijn er al 2.479 motoren geregistreerd, wat een stijging van 12,8% betekent in vergelijking met dezelfde periode vorig jaar, toen er slechts 2.197 registraties waren. Deze cijfers zijn gebaseerd op officiële gegevens van Koninklijke RAI Vereniging, BOVAG en RDC.

Motorverkoop onder jongeren schiet omhoog

De best verkochte merken in februari 2024 waren Kawasaki (270 registraties, goed voor een marktaandeel van 17,9%), Yamaha (236 registraties, goed voor een marktaandeel van 15,6%), BMW (231 registraties, goed voor een marktaandeel van 15,3%), Honda (213 registraties, goed voor een marktaandeel van 14,1%) en Suzuki (97 registraties, goed voor een marktaandeel van 6,4%).

Wat betreft de modellen was de Yamaha MT-07 het meest populair met 73 registraties en een marktaandeel van 4,8%. Op de tweede plaats stond de BMW R1250 GS met 72 registraties en ook een marktaandeel van 4,8%. De derde plaats werd ingenomen door de BMW R1300 GS met 60 registraties en een marktaandeel van 4%. De Kawasaki Z 900 volgt op de vierde plaats met 55 registraties en een marktaandeel van 3,6%, terwijl de Kawasaki Z 650 op de vijfde plaats staat met 42 registraties en een marktaandeel van 2,8%.

Het bericht Stijgende verkoopcijfers van motoren in 2024 verscheen eerst op Motor.NL.

Scoop: Komt na de Honda CB1000 Hornet de cross-over CB1000X?

Het duurt niet lang meer voor de Honda CB1000 Hornet binnenkort officieel wordt gelanceerd. In Japan welteverstaan, Europa laat nog op zich wachten. Maar omdat dit model een kernplatform is, zullen er in de zeer nabije toekomst meerdere, afgeleide modellen verschijnen. En er is al informatie opgedoken over een cross-over tourer met een avontuurlijk karakter.

Met de introductie van de Yamaha Tracer 9 GT+, voorzien van Adaptive Cruise Control en Brake Assist Unified Brake, de Suzuki GSX-S1000GX met elektronisch gestuurde ophanging en de Kawasaki Versys 1000 SE met elektronisch gestuurde ophanging en aangedreven door het Ninja 1000SX-blok, lijkt de line-up voor cross-over tourers in de 1000cc-klasse compleet te zijn. Lijkt, want wie missen we?

Op dit moment heeft alleen Honda z’n kaarten nog niet op tafel gelegd en fans zullen ongetwijfeld gespannen afwachten. Maar maak je geen zorgen! Het ziet ernaar uit dat de cross-over tourer CB1000 Type X of CB1000NX – laten we ‘m zo maar even noemen -, gebaseerd op de streetfighter CB1000 Hornet met CBR1000RR-blok, naar verwachting in 2025 zijn opwachting zal maken.

Honda introduceert exclusieve CBR1000RR-R Carbon Edition

Diverse technologieën

Hoewel details zoals het design nog niet bekend zijn, wordt voorspeld dat de X/NX het blok en het frame deelt met de Hornet. Of beide worden licht aangepast natuurlijk. De focus ligt met name op de uitrusting. 1000cc cross-overs van andere fabrikanten zijn voorzien van diverse technologieën, zoals tractiecontrole, rijmodi en elektronische ophanging en fungeren als vitrines voor geavanceerde high-tech functies zoals Adaptive Cruise Control.

Maar Honda lijkt af te wijken van deze trend en kiest voor een meer standaard benadering door het gebruik van elektronische controlesystemen te beperken. Dit biedt natuurlijk voordelen op het gebied van prijsstelling. Een andere onbekende variabele is de prijs-prestatieverhouding. Het SC77-blok van de Fireblade levert met z’n 192 pk indrukwekkende prestaties, maar dat zal in de X/NX worden teruggeschroefd naar zo’n 150 pk. En dan laat je als cross-over van je spreken in dit belangrijke segment. Overigens is de foto een door software gegenereerd beeld.

Bron: Youngmachines

Het bericht Scoop: Komt na de Honda CB1000 Hornet de cross-over CB1000X? verscheen eerst op Motor.NL.

Indian Motorcycle lanceert in 2025 vloeistofgekoelde PowerPlus-modellen

Indian Motorcycle werkt naar verluidt aan een nieuwe versie van het PowerPlus-blok dat momenteel wordt gebruikt in de Challenger- en Pursuit-modellen. Deze nieuwe versie zou vloeistofgekoeld zijn, wat uniek is voor Indian. Interessant genoeg zou deze motor ook beschikbaar worden voor de Chieftain- en Roadmaster-modellen. De lancering van deze modellen wordt verwacht in 2025.

Indian x Roland Sands: rebelse Super Hooligan FTR-special

Interne documenten van Indian bevestigen deze berichten. Er wordt gesproken over de Chieftain PowerPlus- en Roadmaster PowerPlus-modellen met een cilinderinhoud van 1834 cc. Dit nieuwe blok zal naast de huidige 1768cc-PowerPlus gebruikt worden in de Pursuit- en Challenger-modellen. Er zullen vier uitvoeringen beschikbaar zijn: basis, Dark Horse, Elite/Limited Edition en Limited.

Het is nog niet duidelijk of alle Chieftain PowerPlus- en Roadmaster PowerPlus-modellen gebruik zullen maken van de grotere motor, of dat dit alleen voor bepaalde modellen geldt. Met deze twee nieuwe PowerPlus-modellen komt het totaal aantal vloeistofgekoelde tourmotoren van Indian op vier.

Voor zij die liever een luchtgekoeld blok hebben, blijven de Roadmaster en Chieftain met Thunderstroke 116-blok in ieder geval tot 2025 verkrijgbaar. De vloeistofgekoelde versies zullen worden onderscheiden door toevoeging van ‘PowerPlus’ in hun specificaties.

Het bericht Indian Motorcycle lanceert in 2025 vloeistofgekoelde PowerPlus-modellen verscheen eerst op Motor.NL.

Eerste indruk 2024 Kawasaki Ninja ZX-6R: supersport is springlevend

Tot voor kort had niemand nog een cent om de toekomst van de supersportklasse durven verwedden, maar anno 2024 komt de heropleving stilaan op volle toeren. Honda duwt z’n CBR600RR terug op de bühne, Triumph komt op kousenvoeten terug met een Daytona 660, en Kawasaki presenteert na z’n Ninja ZX-4RR ook de nieuwe versie van z’n Ninja ZX-6R. In afwachting van diens dertigste verjaardag (°1995), zette onze man het feestje alvast luidkeels in op het circuit van Almeria. Wij krijgen ‘m nat van het zweet aan de lijn.

Motor.NL: Uitgefeest, Verstaen?

Jelle Verstaen: “Pfieuw, nog niet helemaal, chef! Wat een heerlijk dagje was het alweer – zowel qua weer, testdecor, motor als opzet.”

Opzet?

“Kawasaki Benelux heeft ditmaal niet gewacht op de andere landen om een presentatie op poten te zetten, maar had gewoon een select kransje Nederlanders en Belgen op de gastenlijst gezet. Vijf man, vier sessies, drie motoren, twee fotografen, één circuit – geweldig!”

Test 2024 Kawasaki Ninja ZX-4RR: krijsen met dat kreng!

Mooi zo. Wat is er zo nieuw aan die Ninja ZX-6R?

“Wel, dat is nogal wat – en toch ook weer niet. Ik verklaar me nader: het 636cc viercilinderblok wordt dan wel bijgespijkerd om Euro5+ te halen, maar blijft in grote lijnen identiek aan z’n voorganger – inclusief kabelbediend gas, quickshifter (enkel up), afwezige IMU en autoblipper, maar mét de 37cc extra ten opzichte van de concurrentie. Het kuipwerk kreeg een make-over, het TFT-scherm maakt z’n intrede en zet de deur open naar zowel connectiviteit als gecombineerde powermodi en instellingen voor tractiecontrole, én de remschijven krijgen een andere vorm. Leuk extraatje: vandaag kregen we de 40th Anniversary Edition ter beschikking – wat een ongelofelijk knap ding!”

Uiterlijk is één ding, maar wat is je voor ‘t overige bijgebleven?

“De grote troef van de Ninja ZX-6R is die erg krachtig lopende vierpitter in het vooronder, waarbij je niet enkel helemaal bovenin terecht kan voor vermogen (124 pk bij 13.000 tpm) – dankzij z’n iets ruimere motorinhoud heb je ook iets meer koppel ter beschikking bij iets lagere toeren (69 Nm bij 10.800 tpm). Ideaal als je even een versnelling te hoog te bocht uit komt; waar bij niet nader genoemde concurrenten weinig te rapen valt onderin, trekt de ZX-6R zich eigenlijk overal vlot doorheen. Met een geregistreerde 251 km/u kwamen we ook aan top-end helemaal niks tekort, en hoewel de 6R aanvankelijk de neiging had om ietwat wijd te lopen, was dat met een minimale aanpassing aan de volledig instelbare ophanging van de baan. Top.”

Waar wringt het schoentje?

“De klachten zijn heel beperkt, wat mij betreft. Op circuit miste ik bij wijlen de mogelijkheid om de quickshifter in te zetten voor afschakelen, al smoort de slipperassistkoppeling het meeste gestuiter achteraan in de kiem. En de Pirelli Diablo Rosso IV’s zijn prima rubber voor sportiever straatgebruik, maar liepen tegen hun limieten aan op de – toegegeven, best stoffige – bloedsnelle en technisch uitdagende omloop van Almeria.”

Wat moet zo’n Ninja ZX-6R kosten?

“Met 13.799 euro haal je de standaardversie in KRT-kleurtjes in huis, wil je de 40th Anniversary Edition in de garage, dan tel je 250 euro extra neer. Voor die pleuro’s krijg je niet enkel de goud geanodiseerde voorvorkpoten, en het zilvergrijsgelakte frame en swingarm, maar ook de waanzinnig knappe kleurstelling. Een no-brainer, als je ‘t mij vraagt. Die 40th is overigens geen limited edition, maar zal wel enkel dit jaar aangeboden worden. Goed om mee te geven: onze testmotor was uitgedost met 1.499 euro aan extraatjes, waaronder de Akra, tankpad, grippads, duozitcover en het gerookte windschermpje.”

Dus eh, supersport is niet dood?

“Verre van, annuleer die koffietafel en doodsprentjes maar. 2024 wordt een gewèldig jaar voor al wie houdt van krijserige middenklasse viercilinders. Nu hopen dat ook de verkoopcijfers volgen.”

Het bericht Eerste indruk 2024 Kawasaki Ninja ZX-6R: supersport is springlevend verscheen eerst op Motor.NL.

DCN zet in mei TT Circuit Assen weer op z’n kop met Ducati Club Race 2024

De TT en het WK Superbike zijn de twee grootste publieksevenementen op het TT Circuit Assen. Maar het zijn niet de evenementen met het grootste aantal deelnemers. Dat is voorbehouden aan de Ducati Club Race, die dit jaar al weer voor de 44e keer wordt georganiseerd door de Club Race Commissie van de Ducati Club Nederland. Er wordt de deelnemers en het publiek wederom een zeer gevarieerd programma aangeboden.

Een belangrijk deel van het raceprogramma is uiteraard ingeruimd voor coureurs op een Ducati. De indeling van de klassen geschiedt op het type Ducati, zoals twee- en vierkleppers, maar ook op gerealiseerde beste rondetijd tijdens de kwalificaties. Maar er zijn ook klassen waar coureurs van andere merken ook aan kunnen deelnemen, zoals de Thunderbikes. In deze categorie mogen geen Japanse en Duitse viercilinders aan de start komen; verder is het merendeel van de motoren toegestaan. Daarnaast zijn er klassen voor klassieke motoren, zoals de Euroclassics en de Eurosingles. Liefhebbers van tweetakt-racemotoren komen aan hun trekken bij de IG Königsklasse, een categorie voor zwaardere tweetakten, zeg maar tweetakten vanaf 250cc. En dan zijn er ook nog de zijspannen, die aantreden in de Camathias Cup (voor klassieke zijspannen) en de Northern Sidecar Cup (voor hedendaagse driewielers).

Senna van den Hoven met wildcard in World Supersport 300 op TT Circuit Assen

Zoals altijd is er in het rennerskwartier ook weer van alles te beleven, zodat toeschouwers zich geen seconde hoeven te vervelen. De trainingen worden gehouden op vrijdag 24 mei, de kwalificaties en de eerste races op zaterdag 25 mei en zondag 26 mei staat geheel in het teken van de races.

De eerste maandag van maart, dit jaar dus 4 maart, is voor de deelnemers altijd een speciale datum, want dan start de inschrijving om 20.00 uur. Voor de klassen waarvoor veel belangstelling bestaat is meteen inschrijven belangrijk, want ben je te laat dan kun je helaas niet meedoen. De inschrijving geschiedt via internet: ducaticlubrace.nl.

Het bericht DCN zet in mei TT Circuit Assen weer op z’n kop met Ducati Club Race 2024 verscheen eerst op Motor.NL.

Kawasaki Promo Tour 2024 trekt met 18 modellen door Nederland!

Dit jaar reist de Kawasaki Promo Tour weer door het land om je kennis te laten maken met Kawasaki’s. Met maar liefst achttien verschillende modellen zou het wel eens de grootste motorroadshow van de Benelux kunnen zijn. Met 28 officiële Kawasaki dealers verspreid over het hele land, is de kans groot dat de Kawasaki Promo Tour 2024 ook bij jou in de buurt aanlegt.

Welke modellen?

Als je ooit wel eens op een Kawasaki wilde proefrijden is dit je kans. Voor elk type motorrijder is er model waar hij/zij zich op thuisvoelt. Kawasaki zet zelfs z’n 2024-modellen in, zoals de Nieuwe Ninja ZX-4RR, Ninja ZX-6R, Z500, Ninja 500 en Eliminator 500. Naast de nieuwe modellen voor 2024 kun je ook proefritten reserveren op uitvoeringen voor dit jaar van bestaande modellen. Denk aan de populaire naked bike Z900, avontuurlijke Versys-modellen, stijlvolle Retro-modellen of één van onze indrukwekkende Supercharged-modellen. Ook A2-rijders hebben keuze uit 4 verschillende motoren. Hieronder vind je een lijst met beschikbare modellen.

Hoe werkt het?

Bekijk de kalender op www.kawasakipromotour.nl en ontdek wanneer de Promo Tour bij een officiële Kawasaki dealer bij je in de buurt is. Reserveer vervolgens online je proefrit op het gewenste tijdstip. Op veel weekenden is de Tour op twee plaatsen tegelijk aanwezig.

Het bericht Kawasaki Promo Tour 2024 trekt met 18 modellen door Nederland! verscheen eerst op Motor.NL.

Harley-Davidsons eerbetoon aan rock en vrijheid: Tobacco Fade Enthusiast Motorcycle Collection

Harley-Davidson heeft iets speciaals voor jullie in petto: de Tobacco Fade Enthusiast Motorcycle Collection. Deze gloednieuwe gelimiteerde serie combineert motorrijden met liefde voor muziek. Geïnspireerd door de legendarische Sunburst-lakafwerking van elektrische gitaren uit de jaren 60, brengt deze collectie een ode aan rock ‘n’ roll en zijn iconische instrumenten. Het is een eerbetoon aan de unieke samensmelting van motoren en muziek, beide symbool staand voor vrijheid en expressie.

Nu even serieus, deze collectie is echt bijzonder. De Tobacco Fade Enthusiast Motorcycle Collection bestaat uit drie exclusieve modellen: de Low Rider ST, Ultra Limited en Tri Glide Ultra. Elk model heeft een beperkte oplage. Maar wat deze collectie echt speciaal maakt, zijn niet alleen het kleurenschema en de details die rockmuziek vastleggen, maar ook het unieke karakter dat elke motor uitstraalt.

Low Rider ST

Laten we beginnen met de Low Rider ST, met een mix van West-Coast-stijl en prestaties. Met zijn strakke design en krachtige Milwaukee-Eight 117 is dit model ideaal zowel in de stad als tijdens lange ritten. Met twee koffers en een vaste kuip die je beschermt tegen wind, combineert deze motor comfort en functionaliteit op z’n Amerikaans.

Ultra Limited

Is ultiem comfort meer je ding? Dan is de Ultra Limited jouw match made in heaven! Met zijn klassieke Batwing-kuip, hoogwaardig infotainment- en audiosysteem en uitgebreide bagagemogelijkheden biedt dit model luxe zonder compromissen te sluiten op het gebied van rijervaring. Wie zegt dat lange afstanden niet comfortabel kunnen zijn?

Tri Glide Ultra

Tot slot, voor de liefhebbers van driewielers is er de Tri Glide Ultra, een trikel voor lange tochten. Met een Batwing-kuip, ruime bagageruimte en supercomfortabel zadel inclusief rug- en armleuningen voor de passagier, stelt dit model nieuwe normen op het gebied van comfort en stijl.

Maar wacht, er is meer! Elk model in de Tobacco Fade Enthusiast Motorcycle Collection heeft exclusieve details die echt het verschil maken. Denk aan de premium Tobacco Fade-lakafwerking, het tankembleem geïnspireerd op vinylalbums en het gestileerde gitaarplectrum-logo op het voorspatbord.

Harley-Davidson bewijst keer op keer dat hun motorfietsen meer zijn dan alleen een vervoersmiddel; ze vertegenwoordigen een levensgevoel vol vrijheid, individualiteit en liefde voor muziek. Als je interesse hebt in een van deze gelimiteerde modellen, moet je snel handelen. Zet die helm op en rock the road!

Het bericht Harley-Davidsons eerbetoon aan rock en vrijheid: Tobacco Fade Enthusiast Motorcycle Collection verscheen eerst op Motor.NL.