Oproep! Marathonmotor-deelnemers gezocht

Met fantastisch, droog en niet te warm of koud weer, is het motorseizoen officieel geopend. Rijden dus! Doe jij dat op een motor met flink wat kilometers op de teller en heb je het merendeel zelf gereden? Dan zijn wij voor de MOTO73-rubriek Marathonmotor op zoek naar jou. Het maakt ons niet uit of je die kilometers in vier jaar of in 25 jaar bij elkaar hebt gereden, zolang je dat maar (grotendeels) zelf gedaan hebt.

Vind je het leuk om een keer je eigen (motor)verhaal, en dat van je motor, met ons te delen, geef je dan op voor de rubriek Marathonmotor en stuur een mailtje naar marathonmotor@mpsadventure.nl. Dik meer dan vierhonderd lezers gingen je de afgelopen zeventien jaar voor!

Marathonmotor: de Ducati 900SS Nuda van Mathieu uit Amstelveen

Het bericht Oproep! Marathonmotor-deelnemers gezocht verscheen eerst op Motor.NL.

Aprilia Racers Days 2022

De jaarlijkse Aprilia Racers Days staan weer voor de deur. Dagen waarop Aprilia je de gelegenheid biedt om haar sportiefste motoren op circuit te testen. Dit jaar kan iedereen die zich heeft ingeschreven de RSV4 Factory met 217 pk en de Tuono V4 Factory uitproberen, maar ook de RS 660 en Tuono 660 Factory. De keuze van (Italiaanse) circuits is niet de minste: Misano, Mugello, Imola, Vallelunga en Cremona. Maar er zijn ook nieuwe locaties buiten Italië, op circuits in Frankrijk, Spanje, Duitsland en Groot-Brittannië.

Op twee niveaus

Tijdens elk evenement in Italië staan de Exclusive Ride-rondes op het programma, waarbij het circuit volledig ter beschikking staat van allen die zich hebben ingeschreven, evenals de rijcursussen met de Riding Academy. De cursussen worden op twee niveaus gegeven door gekwalificeerde instructeurs van de Italiaanse motorfederatie. De evenementen buiten Italië vinden plaats op circuits zoals Donington, Le Mans, Valencia en vele andere. Ook hier wordt de populaire formule ‘Exclusive Ride’ aangeboden, waarbij u de racemotoren uit Noale zelf kunt proberen tijdens track days.

Wagenrennen met motoren bestond echt

Exclusive Ride

In de Exclusive Ride-formule word je als een echte motorcoureur behandeld. Er zijn geen beperkingen van een testrit op het circuit, want het staat volledig ter beschikking van diegenen die zich hebben ingeschreven. Tijdens de eerste ronde rijden instructeurs voorop, zodat de deelnemers de juiste lijn en de beste rijstijl kunnen leren. Na afloop zullen de instructeurs dieper ingaan op rijtechniek en andere thema’s. Voor de Exclusive Ride is een hospitality box gereserveerd waar u van een welkomstbuffet kunt genieten en antwoord krijgt op al uw technische vragen.

Riding Academy

De Riding Academy is het programma van rijcursussen van Aprilia. Het is bedoeld voor iedereen die zijn rijvaardigheid op het circuit, op zijn eigen motor of op een van de V4- of 660-motoren wil verbeteren. De cursussen worden gegeven door instructeurs van de Italiaanse motorfederatie en zijn gestructureerd op twee niveaus, afgestemd op de behoeften en ervaring van de individuele deelnemers. Zo is de basiscursus ideaal voor beginners en motorrijders die voor het eerst of voor de tweede keer het circuit opgaan, terwijl de pro-cursus eerder geschikt is voor motorrijders met al wat ervaring op het circuit die hun vaardigheden willen verbeteren.

On board video

Elke cursus is gericht op maximale klanttevredenheid en duurt een hele dag. Ook degenen die met hun eigen motor deelnemen, kunnen aan het eind van de cursus op een van de aanwezige Aprilia-motoren rijden. De groepen bestaan uit maximaal vier deelnemers die recht hebben op zes sessies, waarbij het circuit alleen voor hen is geopend. Tijdens de theorielessen, die worden afgewisseld met sessies op het circuit, leren de deelnemers meer over een correcte rijstijl op het circuit. De ervaringen op het circuit worden besproken, ook aan de hand van video on board van instructeur/deelnemer. Alle mogelijkheden die voor de Exclusive Ride worden aangeboden, zijn uiteraard ook beschikbaar voor deelnemers aan de Riding Academy, met toevoeging van een lunch op het circuit en een regenverzekering die in de prijs is inbegrepen.

Kalender Aprilia Racers Days 2022 in Italië (Exclusive Ride en Riding Academy)

  • 21 april – Misano
  • 28 en 29 mei – Vallelunga
  • 15 en 16 juni – Cremona
  • 29 en 30 juni – Imola
  • 6 en 7 juli – Imola
  • 8 september – Mugello
  • 13 en 14 oktober – Imola

Kalender Aprilia Racers Days 2022 buiten Italië (Exclusive Ride)

  • 2 en 3 april – Hockenheimring (Duitsland)
  • 30 april – Circuit Val de Vienne (Frankrijk)
  • 9 en 10 mei – Hockenheimring (Duitsland)
  • 12 juni – Circuit Nevers Magny-Cours (Frankrijk)
  • 14 en 15 juni – Nürburgring (Duitsland)
  • 1, 2 en 3 juli – Hockenheimring (Duitsland)
  • 12 juli – Donington Park (Groot-Brittannië)
  • 15, 16 en 17 juli – Circuit Ricardo Tormo, Valencia (Spanje)
  • 25 en 26 juli – Cadwell Park Circuit (Groot-Brittannië)
  • 12, 13 en 14 augustus – Hockenheimring (Duitsland)
  • 21 augustus – Circuit d’Alès (Frankrijk)
  • 30 augustus – Circuit Bugatti, Le Mans (Frankrijk)
  • 12 september – Nürburgring (Duitsland)

Inschrijven

Wil jij wel eens weten wat jouw Aprilia allemaal kan? Dan vul je meteen het deelnameformulier in!

Het bericht Aprilia Racers Days 2022 verscheen eerst op Motor.NL.

Yamaha terug in Afrika met het nieuwe Ténéré World Raid Rally-programma

Het gloednieuwe Yamaha Ténéré World Raid Team zal deelnemen aan de Africa Eco Race die van 15 tot 30 oktober wordt georganiseerd met start in Monaco en finish in Dakar, Senegal. Yamaha heeft een lange racegeschiedenis in Afrika, die begon met de overwinning van Cyril Neveu in 1979 in de allereerste editie van de Paris Dakar Rally. Door deel te nemen aan de Africa Eco Race is de cirkel rond. Yamaha keert terug naar de spirituele thuis van de Ténéré. Door met een productiemachine deel te nemen aan de 12 etappes van deze Afrikaanse rally wil Yamaha het potentieel van de Ténéré World Raid aantonen. Daarnaast wil Yamaha ook een uitgebreid klantenprogramma voorbereiden dat Ténéré-klanten, die deelnemen aan nationale activiteiten of aan internationale Rally Raids, zal ondersteunen.

Aprilia Pro Experience: rij samen op Misano met MotoGP-sterren

Rijders Botturi en Tarres

Yamaha heeft het beheer van het Yamaha Ténéré World Raid Team toevertrouwd aan Rebel X Sports, onder leiding van Manuel Lucchese. De Italiaan Alessandro Botturi, winnaar van de vorige twee edities van de race, en de Spanjaard Pol Tarres zullen deelnemen aan de 14e editie van de rally met een raceversie van de Ténéré 700 World Raid, uitgerust met een grotere brandstoftank en een KYB-wielophanging. Botturi start in de Africa Eco Race 2022 als winnaar van de vorige twee edities in 2019 en 2020. De 46-jarige Italiaan was ook de International Six Day Trial kampioen in 2005 en 2007. Hij nam verder deel aan het World Enduro Championship en aan tal van Dakar-rally’s.

Voorbereiding in Tunesië

Botturi’s teamgenoot Tarres was eerst trialrijder en stapte dan over naar het World Enduro Championship. De 27-jarige Spanjaard heeft naam gemaakt door het aangaan van de zwaarste enduro-uitdagingen met zijn Ténéré 700. Hij plaatst ook regelmatig ‘Seeker’-video’s op YouTube die de zwaartekracht lijken te negeren.
Het Yamaha Ténéré World Raid Team bereidt zich voor op de AER in de Tunesische Desert Challenge tussen 21 en 29 april met acht etappes over meer dan 2.700 km. Dit wordt de eerste belangrijke test voor de motorfietsen en voor de rijders die later dit jaar de uitdaging van de Africa Eco Race zullen aangaan.

Het bericht Yamaha terug in Afrika met het nieuwe Ténéré World Raid Rally-programma verscheen eerst op Motor.NL.

Werkt Yamaha aan een Ténéré 900?

De Ténéré 700 van Yamaha staat er een beetje verloren bij. Maar dat zou wel eens vsn korte duur kunnen zijn. In de nabije toekomst krijgt de T700 misschien gezelschap van de T900. Die is dan uitgerust met het CP3-blok, dat al succesvol wordt toegepast op de MT-09 en de Tracer 9. De gedachte alleen al brengt motorrijders op hol, zo ook bij het Franse motorblad Moto Revue. Die hebben getracht de T900 te vangen in een computerbeeld.

Met het afscheid van de Super Ténéré 1200 – met pensioen vanwege Euro5 – gingen velen er al van uit dat er in 2020 al een nieuwe, zware allroad ter vervanging en naast de kleinere 700 zou komen. De eerlijkheid gebied te zeggen dat er nog geen officieel nieuws vanuit Yamaha is, maar de meest waarschijnlijke hypothese lijkt die van een nieuwe versie aangedreven door de CP3-900cc. Dat is de driecilinder-in-lijn waarmee de MT-09 en de Tracer 9 al zijn uitgerust. Het idee van een royale, maar niet te grote motor – zowel in omvang als in gewicht – is helemaal niet slecht: zo uitgerust zou de nieuwe Ténéré wel eens een uitstekende enduro kunnen te zijn. Licht maar met al het vermogen dat nodig is om zelfs de langste en meest veeleisende tochten te kunnen maken.

Yamaha werkt samen met Riders for Health

Op basis van deze veronderstelling heeft het Franse tijdschrift Moto Revue enkele door Nicolas Petit gesigneerde renderings gepubliceerd. Petit tracht zich een beeld te vormen van de vorm en het karakter. Het uiterlijk en de mechanische basis is duidelijk die van zijn 700, die werd bijgewerkt voor 2022. Dus met een stalen buizenframe, aluminium achterbrug en spaakwielen, maar met een 19-inch voorwiel in plaats van 21 en een iets grotere massa in de totale afmetingen. Deze details, samen met mogelijk minder veerweg (misschien semi-actief) zouden van deze ‘bedachte’ Ténéré 900 een iets meer weggericht model maken.

Het bericht Werkt Yamaha aan een Ténéré 900? verscheen eerst op Motor.NL.

Man sleept Vlaamse overheid voor de rechter wegens slecht wegdek… en krijgt gelijk

Wegen in slechte staat, in België weten ze er – helaas – alles van. Pieter (40) uit Wetteren klaagt al jaren de staat van de Kalkensteenweg in Wetteren aan. Daarvan zijn volgens hem de groeven tussen de betonplaten in zeer slechte staat, wat zorgt voor veel lawaai. Ook het fietspad is te onveilig, met veel ongevallen van scholieren die van en naar Wetteren fietsen, aldus Pieter.

Komt er een Kawasaki Z400RS?

2,5 jaar procederen

Daarop ging de Wetteraar met een petitie naar zijn buren op de steenweg, die prompt allemaal tekenden. 62 handtekeningen en voldoende argumenten waren voor de rechtbank van eerste aanleg in Dendermonde voldoende om Pieter gelijk te geven. De Vlaamse overheid heeft nu een jaar de tijd om alle hinder die door een “niet geschikt en gebrekkig wegdek en een niet-afgescheiden fietspad” veroorzaakt werd, aan te pakken. Na maar liefst 2,5 jaar procederen met gespecialiseerde advocaten tegen de Vlaamse overheid krijgt Pieter nu dus eindelijk gelijk. Hij hoopt binnen korte tijd op een goede asfaltstrook en een afgescheiden fietspad. Het Agentschap Wegen en Verkeer meldt het vonnis te gaan bestuderen.

Het bericht Man sleept Vlaamse overheid voor de rechter wegens slecht wegdek… en krijgt gelijk verscheen eerst op Motor.NL.

Nieuwe Royal Enfield Scram 411 prijzen en beschikbaarheid

Royal Enfield introduceert de compleet nieuwe Scram 411; een toegankelijke en beheersbare ‘street scrambler’ met het hart van een adventure-motorfiets. Gebouwd op het bewezen LS-410 motorblok van Royal Enfield en een Harris Performance frame, combineert de Scram 411 pittige beheersbaarheid voor het drukke stadsverkeer, met betrouwbare capaciteiten voor wat ruigere wegen. De nieuwe Scram 411 is vanaf 14 mei 2022 bij de officiële Royal Enfield dealers verkrijgbaar.

Wagenrennen met motoren bestond echt

De Scram 411 is een nieuwe soort model dat het authentieke scrambler gevoel oproept, met een sterk avontuurlijk DNA ingebouwd. Het is een motorfiets dat zeer speels en wendbaar is in een stedelijke omgeving, en net zo goed een capabele multi-tasker is, klaar voor wat hij dan ook maar tegenkomt onderweg.

De Royal Enfield Scram 411 wordt aangedreven door het bewezen 411cc, 4-takt benzine injectie, SOHC, luchtgekoelde 1-cilinder motorblok. Dit motorblok levert een maximaal vermogen van 24,3pk bij 6.500tpm en een maximaal koppel van 32Nm bij 4.000-4.500tpm. Wat zorgt voor een zeer soepele vermogensafgifte en veel koppel in het lage toerengebied, wat de algehele prestaties naar boven haalt. Deze motorfiets is geschikt voor lange stedelijke woon-werk routes met minimaal schakelen en is zeer beheersbaar op slecht wegdek en zelfs bij off-road gebruik.

De nieuwe Scram 411 is verkrijgbaar in 2 varianten en verschillende kleurstellingen en staat vanaf 14 mei 2022 klaar bij de officiële Royal Enfield dealers.

Er is keuze uit de kleuren Graphite Yellow, Graphite Red en Graphite Blue, welke tot uiting komen op de carter deksels en velgen. Deze uitvoering van de nieuwe Scram 411 is verkrijgbaar voor € 6.399,-.

De andere uitvoering heeft een meerkleurige tank en andere originele designs in kleur, waarbij er keuze is uit White Flame en Silver Spirit. Deze ‘premium’ variant van de nieuwe Scram 411 kost € 6.599,-.

Kijk hier voor een dealer in de buurt.

Het bericht Nieuwe Royal Enfield Scram 411 prijzen en beschikbaarheid verscheen eerst op Motor.NL.

Komt er een Kawasaki Z400RS?

Kawasaki zou volgens het Japanse motormedium Young Machine aan een neo-retroversie van z’n Z400 werken. Daarbij weerklinkt het gerucht steeds hardnekkiger dat het niet met de twin van weleer, dan wel met een vier-in-lijn wordt.

Doorgaans doen we zulke geruchten snel af als onzin, maar komende van Young Machine – dat altijd verrassend goed op de hoogte is van nieuwtjes bij de vier grote Japanse merken – ligt dat enigszins anders. Volgens hen bouwt Kawasaki momenteel heimelijk een Z400 in RS-uitvoering. Een neo-retroversie dus, die qua stijl zal aansluiten bij de Z900RS en Z650RS, inclusief ronde koplamp en druppelvormige tank. Ook herkennen we (op de rendering, tenminste) ook de dubbele ‘kogelvormige’ tellerpartij, de gegoten wielen en een USD-vork.

2022 Kawasaki Versys 650: eerste vragen na de test

Vier-in-lijn

Die zou logischerwijs verder kunnen bouwen op het Z400-twinplatform dat vorig jaar helaas werd geschrapt in Europa, maar Kawasaki lijkt iets anders van plan te zijn. In Kobe hebben ze volgens YM hun zinnen gezet op de vier-in-lijn uit de Ninja ZX-25R, die in hertunede versie in de Z400RS zou belanden. Over dat illustere, opgeboorde blok wordt intussen al lange tijd gefluisterd, van vermogenswaarden die pieken bij 80 pk, tot een op til staande Ninja 400.

Maar Kawasaki houdt voorlopig de lippen stijf op elkaar. En dan nog hoort er meer dan één ‘maar’ bij: de ZX-25R kregen we hier alleen via video’s te zien, hij komt (voorlopig?) niet naar Europa. En als de Z400RS in viercilinder-versie dan toch de oversteek zou maken, dan hoort bij die extra cilinders vermoedelijk ook een extra gepeperd prijskaartje.

Het wordt hoe dan ook uitkijken naar de Europese motorbeurzen in het najaar van 2022…

Het bericht Komt er een Kawasaki Z400RS? verscheen eerst op Motor.NL.

Win een VIP-arrangement naar de Ducati Club Race 2022, inclusief meet & greet met Troy Bayliss

Bij grote motorsportevenementen op het TT Circuit denk je waarschijnlijk direct aan de Dutch TT, het WorldSBK en misschien het IDM. Maar vergeet vooral de Ducati Club Race niet! Het bekendste uithangbord van de Ducati Club Nederland vindt in het weekeinde van 27 tot en met 29 mei 2022 alweer voor de 42e keer plaatsvindt, met jaarlijks ruim 400 deelnemers aan de start. Dat wil dus zeggen een bomvol raceprogramma, met daarnaast ook nog van alles te beleven in het paddock. Niet zoveel met Ducati? Geen zorgen, ook andere merken uit Europa en de Verenigde Staten zijn meer dan welkom. In totaal gaat het om dertien raceklassen!

Exclusieve winactie voor Motor.NL Riders Club-leden

Wil jij kans maken? Word dan hier lid van de Motor.NL Riders Club!

Troy Bayliss

Net zo bijzonder is dat het de Ducati Club Nederland heel vaak lukt om grote Ducati-namen naar de Club Race te krijgen. Eerder waren dat Loris Capirossi, James Toseland en Carl Fogarty, en dit jaar is dat Troy Bayliss, de man die het voor elkaar kreeg om Fogarty succesvol op te volgen. Alleen dat al maakt Bayliss een levende legende! Plus natuurlijk het feit dat hij diverse WorldSBK-wereldtitels won, 52 manchezeges pakte in het WK Superbike en laten we vooral Valencia 2006 niet vergeten. Kortom: een man met een verhaal en een man die je ooit in je leven gesproken wilt hebben. Dat laatste gaan wij regelen voor een aantal Motor.NL Riders Club-leden. En alsof dat nog niet genoeg is, ben je die dag ook nog eens VIP bij de Ducati Club Race. Je wordt uitgenodigd in de Super VIP-ruimte boven in de starttoren, waar je een prachtig panoramazicht hebt over één van de mooiste circuits ter wereld. Er is gewoon geen reden om niet mee te doen. Kans maken op deze Super Prijs? Hou de speciale nieuwsbrief voor Motor.NL Riders Club-leden goed in de gaten en doe mee!

Riders Club-leden hebben dag van hun leven als VIP bij het WorldSBK Assen

Niet gewonnen? Pak dan die dikke korting van 7,50 euro!

Clubleden en een introducée krijgen altijd vijftig procent korting op de entreeprijs van 15 euro, waardoor een kaartje dus maar 7,50 euro kost. Nog mooier, dat kaartje is ook nog eens het hele weekeinde geldig. Voor 2,50 euro per dag naar een van de mooiste motorevenementen op het TT Circuit, het kan dus gewoon! Je krijgt de korting aan de deur bij het Welcome Center van het TT Circuit Assen. Je krijgt dus geen korting bij de voorverkoop en dat geeft ook niets, want de prijs aan de deur is hetzelfde als in de voorverkoop.

Alle raceklassen

• Desmo Quattro – open Ducatiklasse voor de snelste vierklepper Ducati’s

• Due Valvole – open Ducatiklasse voor de snelste twee klepper Ducati’s

• Ducati open A – open Ducatiklasse voor alle Ducati’s

• Ducati open B – open Ducatiklasse voor alle Ducati’s

• Desmo valvole – Open klasse voor alle Ducati-modellen vóór de Panigale (dus t/m de 1198)

• Panigale quattro valvole – Open klasse voor alle Ducati Panigale-modellen

• Euro Classics – Klassiekers uit Europa van voor 1990

• Euro Singles – Klassieke eencilindermotoren uit Europa van voor 1990

• NK Classics – Competitie voor klassieke 350cc- en 500ccmotoren

• Pro Thunder All Stars – Duitse gastklasse van Duitse partner ART Motor

• IG Köningsklasse – competitie voor zwaardere tweetaktmotoren

• Nortern sidercar cup – Noord-Europese competitie voor zijspannen

• 50cc Eurocup en Freetech – Gecombineerde klasse met klassieke, volbloed 50cc-racers

Fotografie: 2Snap

Het bericht Win een VIP-arrangement naar de Ducati Club Race 2022, inclusief meet & greet met Troy Bayliss verscheen eerst op Motor.NL.

Aprilia Pro Experience: rij samen op Misano met MotoGP-sterren

Het is de kans waar circuitrijders wellicht al eens van hebben gedroomd: rondjes draaien op de baan samen met enkele grote kampioenen, hun lijnen volgen, profiteren van hun tips en vooral begrijpen hoe je je motor beter kunt benutten om sneller en veiliger op het circuit te zijn. Op zondag 8 mei, op het Misano World Circuit, biedt Aprilia de kans om deze droom waar te maken dankzij de Aprilia Pro Experience. Een unieke rijcursus, gereserveerd voor een beperkt aantal deelnemers, met grote kampioenen zoals Max Biaggi, Lorenzo Savadori en Andrea Iannone als instructeurs. Daarnaast heb je ook de kans om de baan op te gaan met Aprilia Racing MotoGP-rijders Aleix Espargaró en Maverick Viñales.

Aprilia RS660 Limited Edition & Tuono 660 Factory nu beschikbaar voor Pre-Order

6x 20 minuten, inclusief videoanalyse

Elke supercoach wordt toegewezen aan vier deelnemers, waardoor er voor iedereen zowel tijdens de trainingsactiviteiten in de box als tijdens de training op de baan zoveel mogelijk aandacht en begeleiding is. Het exclusieve pakket omvat zes sessies van elk twintig minuten op een Aprilia RSV4 Factory. De rijdercoaches zullen trouwens op dezelfde machines rijden. Alle sessies worden afgewisseld met een briefing en debriefing met videoanalyse, dankzij camera’s die op elke motor zijn gemonteerd. Verder krijg je een lunch in de Aprilia-hospitality en een speciale fotoshoot. Overdag zullen Aleix Espargaró en Maverick Viñales ook het circuit op gaan en tijdens de trainingssessies beschikbaar zijn voor deelnemers om hun ervaringen op internationaal niveau te delen.

Inschrijven

Zin in een rondje Misano met de toppers? schrijf je in via deze link.

Het bericht Aprilia Pro Experience: rij samen op Misano met MotoGP-sterren verscheen eerst op Motor.NL.

Ontwerpwedstrijd: win je eigen 2022 KTM Duke!

Zie je wel eens een motor passeren met een stickerset, waarvan je denkt: “die had ik zelf beter ontworpen”? Ben je fan van wat Kiska de afgelopen jaren voor KTM heeft betekend? Zin om je eigen KTM Duke te winnen? Drie keer ja geantwoord? Nu vier keer? Dan is het hoog tijd om je in te schrijven voor KTM’s Design Your Duke-wedstrijd voor 2022. En daar kan jij – ja, jij! – je zelfontworpen, 2022 KTM Duke mee winnen!

Nieuwe KTM 990 Duke gespot tijdens tests

Hoe doe je mee?

Om mee te doen, moeten de deelnemers een eigen stickerset ontwerpen voor een KTM Duke. Dat mag om het even welk model uit de line-up zijn, en om het even welke print, zolang het enige logo dat je gebruikt het KTM-logo is. Het ontwerp dat je op basis van de bijbehorende template maakt, dien je vervolgens via Vectary 3D Studio te uploaden en op een 3D-model van een Duke te renderen.

De laatste stap in het deelnameproces is het uploaden van je creatie naar Instagram en die te voorzien van de hashtag #DesignYourDukeContest. Klaar is Kees!

Voorwaarden

Wie kan deelnemen aan deze wedstrijd? Je moet minstens 18 jaar oud zijn en in Europa wonen, om in aanmerking te komen om deel te nemen. De wedstrijd is op 21 april 2022 afgetrapt en loopt tot 21 juni 2022. Op dat moment zal KTM-stuntrijder Rok Bagoroš de winnaar bekendmaken.

Inschrijven en deelnemen kan via deze link.

De prijs

Zoals gezegd mag de winnaar naar huis met een 2022 KTM Duke naar keuze – een 125, 390, 890 of 890R dus, afhankelijk van je rijbewijs. Voorts krijg je logischerwijs ook je zelfontworpen stickerkit voor je Duke én een waardebon van 500 euro, die je kan besteden aan KTM PowerParts voor je nieuwe Duke.

Klein detail: als je wint moet je je prijs op eigen kosten ophalen aan de KTM Motohall in Mattighofen… Ach, plak je er gewoon een motorreisje door Oostenrijk achteraan, toch?

Het bericht Ontwerpwedstrijd: win je eigen 2022 KTM Duke! verscheen eerst op Motor.NL.