Hoe je een Vespa verandert in een trein en vervolgens een record vestigt

De Oostenrijkse mafketel Günter Schachermayr, aka de Vespa Record-man, is iemand met een ongelooflijke verbeelding. De afgelopen jaren gebruikte Schachermayr zijn Vespa om een rondje over de Red Bull Ring te rijden, een vliegtuig op te trekken om op te stijgen, af te dalen langs een schoorsteen en reed hij zelfs op één wiel over een landingsbaan terwijl hij een ei balanceerde op een lepel die hij in zijn mond hield.

Om de iconische Vespa om te vormen tot een trein kwamen deze keer nog eens bureaucratische moeilijkheden bovenop de technische. Het is namelijk verboden om over spoorrails te rijden. En als je er een vergunning voor zou krijgen, brengt elke vertraging ongelooflijke kosten met zich. Het had de roekeloze Oostenrijkse stuntman zo maar een boete tot 70.000 euro kunnen opleveren… per minuut! 

Vespa rides on the railroad tracks to the world record.

Schachermeyr gaf niet op en vond uiteindelijk de oplossing zich recht onder zijn neus. In het Prater, het pretpark van Wenen dat beroemd is om zijn reuzenrad, bevindt zich ook de Liliputbahn: een 3,9 km lange smalspoorbaan, die in 1928 werd gebouwd.

Video: New York ‘bulldozert’ 900 motorfietsen

Nu hij de spoorrails had gevonden, moest de Vespa nog in een ’trein’ worden veranderd. Eerst werd een aluminium velg van de juiste afmetingen gemaakt, waarop een laagje rubber werd gelegd om tractie op de rails te krijgen. De stabiliteit van de Vespa werd bereikt met een derde wiel dat aan de carrosserie was bevestigd zoals bij een zijspan.

Nadat hij in het zadel was geklommen, vestigde Schachermayr een record van 10 minuten en 25 seconden. Tot overmaat van ramp kwam aan het eind ook nog de Weense politie even langs… Gelukkig had Schachermayr toestemming van de directie van de Liliputbahn, zodat het risico van een huizenhoge boete werd voorkomen.

Het bericht Hoe je een Vespa verandert in een trein en vervolgens een record vestigt verscheen eerst op Motor.NL.

Komen er speedlimiters op motorfietsen?

De Britse Motorrijdersfederatie (BMF0 heeft zich uitgesproken over de mogelijkheid dat alle nieuwe motorfietsen worden uitgerust met snelheidsbeperkende software. De federatie loopt vooruit op de invoering van nieuwe regels die vanaf deze maand wettelijk verplicht stellen dat nieuwe auto’s met deze technologie worden uitgerust.

De software, Intelligent Speed Assistance (ISA) genaamd, wordt nu al door sommige autofabrikanten (waaronder Ford, Mercedes en Renault) toegepast, maar zal vanaf juli standaard worden toegepast.

Video: New York ‘bulldozert’ 900 motorfietsen

Het ISA-systeem beperkt de snelheid van de auto tot de limiet die geldt op de weg waarop de auto zich bevindt. Dus, als je rijdt in de bebouwde kom rijdt (max. 50 km/u), dan wordt de snelheid automatisch beperkt tot 50 km/u. De BMF merkt wel op dat de bestuurder de software kan opheffen.
ISA maakt deel uit van de General Safety Regulation (GSR) die in oktober 2021 door de EU is aangenomen en omvat naast ISA nog een aantal andere zaken, zoals Automatic Emergency Braking.

Nog niet verplicht

Voorlopig zal ISA niet verplicht zijn voor motorfietsen. Natuurlijk staat het de fabrikanten vrij ISA te implementeren op hun nieuwste modellen, maar er is – nog – geen Europese wetgeving die voorschrijft dat motorfietsen met ISA moeten worden uitgerust. Maar het ziet er wel naar uit dat we het in de nabije toekomst op motoren zullen zien. Immers loopt de motorindustrie altijd een paar jaar achter op de auto-industrie. We beginnen net te wennen aan radars en cruisecontrole met radarondersteuning. Dus kunnen we de komende jaren nog genieten van de vrijheid van het gashendel.

Het bericht Komen er speedlimiters op motorfietsen? verscheen eerst op Motor.NL.

Vacature: Product specialist elektrische voertuigen bij Moteo Nederland

Gave technische en commerciële rol voor de merken Super Soco en ons nieuwe merk Yadea.

Ben jij geïnteresseerd in elektrische tweewielers en op zoek naar een kans om als spil te fungeren tussen importeur, fabrikant en dealerorganisatie? Wil jij verantwoordelijk zijn voor onze elektrische merken Super Soco en Yadea? Heb je een achtergrond in service of sales en affiniteit met techniek? Dan ben jij misschien wel de nieuwe product specialist elektrische voertuigen bij Moteo Nederland bv, de grootste importeur van Nederland van onder andere SYM en Peugeot scooters, Benelli en de elektrische merken Super Soco en Yadea!

Vacature: Moteo Nederland zoekt business developer

Jouw uitdaging:

In deze brede rol op het snijvlak van service, techniek en commercie ben jij verantwoordelijk voor alles wat geregeld moet worden om de elektrische scooter op de Nederlandse markt te krijgen en houden. Van contacten met de fabrikant tot aan (technische) ondersteuning bieden aan de dealers die onze merken in hun winkels verkopen. Zo kan het zijn dat je een batterij staat te testen, een trainingsvideo opneemt of een dealer helpt met het afhandelen van een garantieclaim. Je werkt nauw samen met de After Sales collega’s op het hoofdkantoor in België en de Moteo collega’s in andere landen.

  • Als product specialist ben jij het eerste aanspreekpunt voor alle technische vragen en het geven van technisch advies en ondersteuning aan (personeel van) dealerorganisaties;
  • Jij verzamelt, analyseert en rapporteert technische (markt)informatie en informeert, keurt goed én update diverse gegevens naar het dealernetwerk en je collega’s;
  • Jij bent verantwoordelijk voor het verzorgen van dealertrainingen van nieuwe modelintroducties en het vertalen en distribueren van technische productinformatie;
  • De kans om te werken met de nieuwste technieken en productontwikkelingen
  • Continu meedenken en -bouwen aan de verbetering van de processen binnen de organisatie.

Jouw succesfactoren:

  • Het is een pre als je een (elektro)technische opleiding hebt HBO/ MBO4+ ervaring;
  • Je hebt van nature een klant- en servicegericht karakter en sterke coördinerende/ administratieve vaardigheden;
  • Je beschikt over technische kennis gecombineerd met een ‘handen uit de mouwen’ mentaliteit;
  • Je hebt een samenwerkingsgerichte persoonlijkheid, die verantwoordelijkheid durft te nemen;
  • Een goede kennis van Nederlandse en Engelse taal en een degelijke kennis van Microsoft Office.
  • Woorden als ondernemend, gedreven, nieuwsgierig, innovatief en initiatiefrijk passen goed bij jou.

Het bedrijf

Moteo Two Wheels Europe is een onafhankelijke importeur en distribiteur van motorfietsen en scooters in zes verschillende Europese landen. In Nederland startte Moteo 45 jaar geleden met Peugeot scooters, daar op volgde het merk SYM in 2001, Benelli in 2018, het elektrische merk Super Soco kwam in 2020 op de markt en afgelopen mei kwam daar nog een elektrische scootermerk bij; Yadea. Op dit moment is Moteo de grootste scooter importeur van Nederland.

Met een team van enthousiaste professionals werken we elke dag aan dit succes. Als bedrijf kenmerkt Moteo zich als innovatief, ambitieus, gezellig en open.

Wil je meer weten over onze merken ga dan naar:

Wat bieden wij jou?

  • Je komt terecht in een boeiende functie binnen een gedreven team.
  • Uitstekende primaire- en secundaire arbeidsvoorwaarden, met een salaris tussen € 3.000,- en €3.500,- afhankelijk van opleidingsniveau en ervaring;
  • Minimaal 30 vakantiedagen, een goede pensioenregeling en diverse andere vergoedingen en voordelen, waaronder een aanvullende ziektekostenverzekering;
  • De mogelijkheid om je verder te specialiseren door het volgen van interne/externe opleidingen. Of gewoon je motorrijbewijs halen, als je die nog niet hebt;
  • Een mooie rol in een groeiende organisatie die opereert in een sterk veranderende markt.

    Heb je interesse in deze leuke functie? Solliciteer via deze link of mail direct jouw CV naar sollicitatie@coosterprof.nl.

Het bericht Vacature: Product specialist elektrische voertuigen bij Moteo Nederland verscheen eerst op Motor.NL.

Video: New York ‘bulldozert’ 900 motorfietsen

Om een voorbeeld te stellen tegen illegale motorfietsen in New York werden 900 ‘illegale’ motorfietsen, scooters en ATV’s op een media-effectieve manier gesloopt.

De stad New York nodigde de pers uit voor dit evenement en burgemeester Eric L. Adams zwaaide speciaal met een geblokte vlag bij het begin van de sloopcampagne. Daarna werden ongeveer 900 motorfietsen, scooters en ATV’s overreden en platgewalst door een bulldozer.

De voertuigen waren amper de helft van de 2022 in beslag genomen motorvoertuigen. Naar verluidt zijn dit jaar al meer dan 2.000 motorfietsen, scooters en quads in beslag genomen, een stijging van 88% ten opzichte van vorig jaar.

Waarvoor de motoren in beslag zijn genomen, wordt niet in detail uitgelegd.  Er wordt alleen gesproken over illegale overtredingen of illegale crossmotoren.

Wat is jouw favoriete motorstopplaats?

Burgemeester Adams: “We hebben het de hele winter al gehoord: wat gaan we doen aan deze illegale crossmotoren die onze stad en gemeenschappen terroriseren

Het bericht Video: New York ‘bulldozert’ 900 motorfietsen verscheen eerst op Motor.NL.

Vacature: Moteo Nederland zoekt business developer

Ben jij commercieel gedreven en altijd op zoek naar nieuwe kansen? Haal jij energie uit het schakelen op verschillende klantniveaus en wil jij graag werken in een professionele en informele organisatie? Ben jij een zelfstarter en wil jij je graag verdiepen in de markt van (elektrische) scooters en motoren? Lees dan snel alles over deze functie bij Moteo! 

Wat ga je doen?

In deze nieuwe functie ga jij de huidige verkoop van Moteo Nederland op creatieve wijze vergroten. Je gaat op zoek naar verkoopkansen buiten de huidige (dealer)netwerken, gericht op de B2B markt. Creativiteit, out of the box denken en netwerken is in deze functie dan ook belangrijk!   

  • Je verdiept je in verschillende markten en gaat op zoek naar nieuwe verkoopmogelijkheden. Denk bijvoorbeeld aan gemeentes, overheden, het MKB of zakelijk dienstverleners; 
  • Een groot deel van jouw functie zal bestaan uit het benaderen uiteenlopende prospects en je laat deze potentiële klanten kennismaken met de mogelijkheden die Moteo hen kan bieden; 
  • Je stelt zelfstandig een strategisch plan op voor de bestaande en nieuwe accounts
  • Bij nieuwe deals/projecten zorg jij ervoor dat het verkoopteam alle informatie heeft om het project succesvol uit te rollen; 
  • Uiteraard is ook de administratie een onderdeel van de functie. Denk hierbij aan de contracten, tenders, offertes en correspondentie met prospects.

Wie ben jij?

Jij bent een gedreven persoon en je hebt affiniteit met techniek. Je toont initiatief, werkt geordend en draagt graag bij aan een goede werksfeer.

  • Je hebt een afgeronde commerciële HBO opleiding; 
  • Minimaal 3 jaar ervaring in een commerciële functie; 
  • Fulltime beschikbaar; 
  • Je bent commercieel, ziet kansen, bent sterk in netwerken en weet als geen ander mensen  te enthousiasmeren! 

Het bedrijf

Moteo Two Wheels Europe is een onafhankelijke importeur en distribiteur van motorfietsen en scooters in zes verschillende Europese landen. In Nederland startte Moteo 45 jaar geleden met Peugeot scooters, daarop volgde het merk SYM in 2001, Benelli in 2018, het elektrische merk Super Soco kwam in 2020 op de markt en afgelopen mei kwam daar nog een elektrische scootermerk bij; Yadea. Op dit moment is Moteo de grootste scooter importeur van Nederland.

Met een team van enthousiaste professionals werken we elke dag aan dit succes. Als bedrijf kenmerkt Moteo zich als innovatief, ambitieus, gezellig en open.

Wil je meer weten over onze merken ga dan naar:

Wat biedt Moteo jou?

Je komt terecht in een boeiende en veelzijdige functie binnen een gedreven en professionele organisatie die altijd voorop de markt wil lopen.

  • Uitstekende primaire- en secundaire arbeidsvoorwaarden, met een salaris tussen € 3500,- en €4500,- afhankelijk van ervaring 
  • Minimaal 30 vakantiedagen, een goed pensioenregeling en diverse vergoedingen en voordelen, waaronder een aanvullende ziektekostenverzekering;
  • Ontzettend veel mogelijkheden voor eigen inbreng, bestaande merken waar jij de verdere digitalisering kan/mag doorvoeren; 
  • Uiteraard een auto en een bonusregeling;  
  • Een mooie rol in een groeiende organisatie die opereert in een sterk veranderende markt.

    Heb je interesse in deze leuke functie? Solliciteer via deze link of mail direct jouw CV naar sollicitatie@coosterprof.nl.

Het bericht Vacature: Moteo Nederland zoekt business developer verscheen eerst op Motor.NL.

BMW Motorrad onthult de 2022 R1250GS Trophy Competition

In januari 2021 kondigde BMW Motorrad aan dat de aankomende 2022 International GS Trophy plaats zou vinden in Albanië. Volledige details waren nog niet beschikbaar, maar nu we op weg zijn naar eind juni 2022, komen belangrijke zaken meer in beeld.

De BMW International GS Trophy strijkt neer in Albanië van 4 tot 10 september 2022. Dan zullen de teams van elk deelnemend land, die tot de beste amateur-endurorijders ter wereld behoren, samenkomen om het teamwork en de kameraadschap te ervaren die de GS Trophy om de twee jaar vormen.

Hoe zit het met het terrein? Volgens Christian Pingitzer van BMW Motorrad, die de GS Trophy vanaf het begin heeft geleid, is Albanië de droom van elke enduro-rijder. Rijders krijgen te maken met veel goed onderhouden gravelwegen, naast rivieren, bossen en bergen, en komen maar zelden asfalt tegen. In zo’n ruig en mooi gebied zullen de deelnemers aan de GS Trophy moeten samenwerken om het beste uit de Trophy te halen.

Hoe zit het met de motoren waarop ze gaan rijden? Pingitzer heeft officieel de 2022 BMW R 1250 GS Trophy Competition onthuld en die ziet er zeer geschikt uit voor de taak die voor de deelnemers ligt. Om te beginnen zijn er de spaakwielen, uitgerust met hard Metzeler Karoo 4-rubber. De velgen moeten off-road prestaties leveren en er ook nog eens goed uit zien.

Goede bescherming van de motorfiets is ook aan de orde van de dag, want dit is het soort evenement waar de motoren het zeker zwaar te verduren zullen krijgen. Daarom rust BMW de GS Trophy Competition uit met een hele reeks aan beschermingsmaatregelen, van kop tot kont. Er is een koplampbeschermer aan de voorkant, evenals bescherming voor het tft-dashboard. 

Er is ook een volledige set valbeugels gemonteerd, inclusief een skid plate en bovenste blokbeschermers. Er zijn ook handbeschermers gemonteerd om de koppelings- en remhendels te beschermen, mocht de motor onderuit gaan. Het GS Trophy-rallyzadel is voorzien van een roestvrijstalen bagagebrug die bestand is tegen de harde klappen die onvermijdelijk gepaard gaan met serieus enduro rijden. 

De rijders zelf worden uitgerust met het tweedelige BMW-adventurepak de GS Karakum GTX. Het is een uitrusting voor meerdere seizoenen, bedoeld voor warme en koude klimaten en alles daartussenin dankzij de verschillende lagen. Tot slot ontvangen de rijders ook een BMW Adventure Collection-tanktas, die ook dienst kan doen als rugzak. 

Het bericht BMW Motorrad onthult de 2022 R1250GS Trophy Competition verscheen eerst op Motor.NL.

Bruggeman Motoren sluit op 1 augustus 2022 na 39 jaar de deuren

Middels een bericht op Facebook laat Eric Bruggeman, van Bruggeman Motoren, weten dat de bekende motorzaak per 1 augustus 2022 zijn deuren zal sluiten. Lees hieronder de volledige post:

Beste motorrijders,

Oktober 1983 vormde voor mij/ons het begin van een mooi en vooral nieuw tijdperk. Uit pure passie voor motoren en alles daaromheen begon ik in het autobedrijf van m’n vader een eigen motorzaak, Bruggeman Motoren. Inmiddels alweer 39 jaar geleden, een periode waarin de zaak zich ontwikkelde van een kleine eenmansonderneming tot de multi-brand dealer die we nu zijn.

Bijna vier decennia lang heeft het Bruggeman team zich met het allergrootste plezier ingezet voor onze klanten. Een periode met mooie, maar ook uitdagende tijden, zeker de laatste jaren. Zo heeft corona zijn weerslag gehad op de volledige samenleving en ook wij ontkomen er niet aan. Met de naweeën van de pandemie worden we nog dagelijks geconfronteerd. Niet alleen in de vorm van de beperkte levering van nieuwe motoren, ook het samenstellen van een gemotiveerd en qua kennis goed onderlegd team, blijkt momenteel een nagenoeg onmogelijke opgave.

Ook de gewijzigde strategie van Ducati, dat enkel nog met exclusieve brandstores verder gaat, waardoor we na 28 jaar het officiële dealerschap verliezen, heeft zijn sporen nagelaten.

De afgelopen hectische jaren hebben een behoorlijke impact gehad, zowel op mentaal als fysiek vlak. En wel in die mate, dat ik, mede door gebrek aan opvolging en daarmee de mogelijkheid om het wat rustiger aan te doen, met pijn in het hart heb besloten om na bijna veertig jaar te stoppen met de zaak. De maand juli zal daarom volledig in het teken staan van opheffingsuitverkoop, waarna Bruggeman Motoren per 1 augustus de deuren definitief sluit. Een moeilijke beslissing, maar gevoelsmatig ook de enige juiste.

Uiteraard laten we onze bestaande klanten niet in de steek. Al jarenlang werken we tot volle tevredenheid samen met Motorstore Uithoorn, zij zullen voor al onze klanten het onderhoud, de service en garantie overnemen. Ook daar staat zoals u gewend bent de koffie voor u klaar.

Langs deze weg wil iedereen bedanken die de afgelopen 39 jaar op welke manier dan ook zijn of haar steentje heeft bijgedragen aan het succes van Bruggeman Motoren. In het bijzonder mijn vrouw Irene, onze verkoop ‘rots in de branding’ Tido Renout en mijn zoon Jeff, die zijn eigen passie in de boten heeft gevonden en zich inmiddels vol op zijn eigen onderneming Outboard Center Westeinder heeft gestort.

Een speciaal woord van dank ook aan alle leveranciers, collega motorzaken en importeurs die ons jarenlang op welke manier dan ook hebben gesteund, in het bijzonder Kawasaki Motor Benelux, Nimag B.V., Rev’it, Dainese, Shoei, Gebben Motoren en Hocoparts.

Ondanks dat de zakelijke wegen vanaf hier scheiden, hoop ik iedereen in een andere hoedanigheid nog eens tegen het lijf te lopen, of te rijden. Want het motorvuurtje is nog lang niet gedoofd!

Met vriendelijke groet,

Eric Bruggeman
Bruggeman Motoren

Het bericht Bruggeman Motoren sluit op 1 augustus 2022 na 39 jaar de deuren verscheen eerst op Motor.NL.

Reload Land – het eerste elektrische motorfiets-festival van Europa

Reload Land vindt plaats in Berlijn van 24 tot en met 26 juni 2022.  Dit is het eerste Europese festival voor elektrische motorfietsen. Het doel is om het beste uit de wereld van de elektrische motorfietsen, e-scooters, e-bikes en custom bikes te laten zien.

BMW werkt aan een elektrische boxermotorfiets

De organisator verwacht ongeveer 20 exposanten en 5.000 gasten.  Naast de tentoonstelling en de presentaties zullen ook testritten worden aangeboden.

Reload Land zal plaatsvinden in craftwerk.berlin.  Ook hier zal de buitenruimte worden gebruikt, zodat er in totaal meer dan 3.000 vierkante meter beschikbaar is.

Op 25 juni is de Silent Ride , een optocht door Berlijn.  Na afloop is er een afterparty bij Deus Fountain Berlin.

Het bericht Reload Land – het eerste elektrische motorfiets-festival van Europa verscheen eerst op Motor.NL.

Fijne verjaardag Suzuki: 70 jaar geleden zagen we je eerste ‘motorfiets’

Kijk met de nodige eerbied naar de kleine motorfiets hierboven, want voor Suzuki heeft-ie een buitengewone betekenis. De Power Free was de eerste tweewieler die door Suzuki werd gebouwd. De gemotoriseerde fiets werd aangedreven door een 36 cc eencilinder en kwam in juni 1952 op de markt, precies zeventig jaar geleden.

In Japan rijdt de Suzuki Katana-trein

Eerst weefgetouwen

Oprichter Michio Suzuki maakte eerst weefgetouwen Het idee van een motorfiets kwam van de directeur van het bedrijf, die toevallig Shinzo Suzuki heette – een veel voorkomende achternaam in Japan. Shinzo ging altijd op de fiets naar zijn visstek en vnd dat maar wat vermoeiend. Dus bedacht hij een mechanisme met een dubbele versnelling waardoor je het voertuig zowel als fiets en als motorvoertuig kon gebruiken.

Het project werd toevertrouwd aan Yoshichika Maruyama, die eerst het 30cc-Atom-prototype bouwde, 0,2 pk sterk. Vervolgens werd een tweede versie gemaakt van 36 cc, die verrassend genoeg met zo’n kleine toename in cilinderinhoud uitkwam op 1 pk bij 4.000 tpm. Het was de ultieme motorfiets, gekoppeld aan een transmissie met twee versnellingen en een meervoudige, natte plaatkoppeling. De Power Free bleek veel beter dan de concurrentie. In 1953 zag de Diamond Free het levenslicht. Met z’n 60 cc won-ie de eerste hillclimb race won die dat jaar op Mount Fuji werd gehouden. Dankzij dit succes steeg de verkoop van 4.000 naar 6.000 stuks per maand.

De eerste stappen

Kleine aantallen, dat is duidelijk, maar het waren de eerste stappen in een groot verhaal waarin de Japanse fabrikant in 1960 debuteerde in de ‘echte’ racerij. In 1962 werd zowel de eerste Grand Prix als het eerste wereldkampioenschap gewonnen. Suzuki werd succesvol in meerdere specialismes, waaronder 7 wereldtitels in de GP 500 en MotoGP en zelfs 20 in de Endurance. Ja, de Power Free had een cilinderinhoud van slechts 36 cc, maar hij bracht Suzuki heel, heel ver.

Het bericht Fijne verjaardag Suzuki: 70 jaar geleden zagen we je eerste ‘motorfiets’ verscheen eerst op Motor.NL.

Motor.NL Zomertocht 2022, mooie route en nog beter eten!

Ons motto voor de clubtochten is altijd dat iedere motorrijder na een clubtocht een kilo zwaarder huiswaarts moet keren. Daar gaan we ook dit jaar ons best weer voor doen.

We beginnen de dag met koffie/thee en luxe appelgebak (en een dikke toef slagroom) bij het nationale gevangenismusuem in Veenhuizen. Een unieke locatie op de grens tussen Drenthe en Friesland.

Bestel nu je exclusieve Motor.NL Zomertocht 2022 T-shirt!

Na deze goede bodem aangelegd te hebben beginnen we aan de tocht. Rond het middaguur kun je weer goed ‘bijtanken’ met een stevige lunch in Ruinen, een klein dorpje – maar wel een met een echt lekker restaurant.

Als afsluiter kun je jezelf te goed doen aan een heerlijk diner. Na zo’n 250KM in totaal gereden te hebben, komen we aan in Bourtange. Een echt prachtig vestingdorp vlak bij de Duitse grens waar je je zo weer in de 18e eeuw waant. Hier gaan we nog eens goed genieten, alvorens we weer voldaan naar huis gaan.

Hier wil jij toch ook bij zijn? Kijk voor meer informatie op motor.nl/zomertocht of bestel direct je tickets op Ticketpoint!

Informatie Motor.NL Zomertocht

Datum zaterdag 2 juli 2022
Startpunt Nationaal Gevangenismuseum, Veenhuizen
Eindpunt omgeving Bourtange
Afstand zo’n 250 km
Route wordt na inschrijving op 24 juni 2022 toegezonden in diverse navigatiebestanden
Prijs clubleden en abonnees € 55,00
Motor.NL Riders Club, Motormaatje, MOTO73, Promotor, Motor.NL Premium + maximaal twee introducés
Prijs niet-leden € 65,00
Inclusief ontvangst met koffie en luxe gebak, uitgebreide lunch en volledig verzorgd diner in gerenommeerde restaurants

Het bericht Motor.NL Zomertocht 2022, mooie route en nog beter eten! verscheen eerst op Motor.NL.