Bruggeman Motoren sluit op 1 augustus 2022 na 39 jaar de deuren

Middels een bericht op Facebook laat Eric Bruggeman, van Bruggeman Motoren, weten dat de bekende motorzaak per 1 augustus 2022 zijn deuren zal sluiten. Lees hieronder de volledige post:

Beste motorrijders,

Oktober 1983 vormde voor mij/ons het begin van een mooi en vooral nieuw tijdperk. Uit pure passie voor motoren en alles daaromheen begon ik in het autobedrijf van m’n vader een eigen motorzaak, Bruggeman Motoren. Inmiddels alweer 39 jaar geleden, een periode waarin de zaak zich ontwikkelde van een kleine eenmansonderneming tot de multi-brand dealer die we nu zijn.

Bijna vier decennia lang heeft het Bruggeman team zich met het allergrootste plezier ingezet voor onze klanten. Een periode met mooie, maar ook uitdagende tijden, zeker de laatste jaren. Zo heeft corona zijn weerslag gehad op de volledige samenleving en ook wij ontkomen er niet aan. Met de naweeën van de pandemie worden we nog dagelijks geconfronteerd. Niet alleen in de vorm van de beperkte levering van nieuwe motoren, ook het samenstellen van een gemotiveerd en qua kennis goed onderlegd team, blijkt momenteel een nagenoeg onmogelijke opgave.

Ook de gewijzigde strategie van Ducati, dat enkel nog met exclusieve brandstores verder gaat, waardoor we na 28 jaar het officiële dealerschap verliezen, heeft zijn sporen nagelaten.

De afgelopen hectische jaren hebben een behoorlijke impact gehad, zowel op mentaal als fysiek vlak. En wel in die mate, dat ik, mede door gebrek aan opvolging en daarmee de mogelijkheid om het wat rustiger aan te doen, met pijn in het hart heb besloten om na bijna veertig jaar te stoppen met de zaak. De maand juli zal daarom volledig in het teken staan van opheffingsuitverkoop, waarna Bruggeman Motoren per 1 augustus de deuren definitief sluit. Een moeilijke beslissing, maar gevoelsmatig ook de enige juiste.

Uiteraard laten we onze bestaande klanten niet in de steek. Al jarenlang werken we tot volle tevredenheid samen met Motorstore Uithoorn, zij zullen voor al onze klanten het onderhoud, de service en garantie overnemen. Ook daar staat zoals u gewend bent de koffie voor u klaar.

Langs deze weg wil iedereen bedanken die de afgelopen 39 jaar op welke manier dan ook zijn of haar steentje heeft bijgedragen aan het succes van Bruggeman Motoren. In het bijzonder mijn vrouw Irene, onze verkoop ‘rots in de branding’ Tido Renout en mijn zoon Jeff, die zijn eigen passie in de boten heeft gevonden en zich inmiddels vol op zijn eigen onderneming Outboard Center Westeinder heeft gestort.

Een speciaal woord van dank ook aan alle leveranciers, collega motorzaken en importeurs die ons jarenlang op welke manier dan ook hebben gesteund, in het bijzonder Kawasaki Motor Benelux, Nimag B.V., Rev’it, Dainese, Shoei, Gebben Motoren en Hocoparts.

Ondanks dat de zakelijke wegen vanaf hier scheiden, hoop ik iedereen in een andere hoedanigheid nog eens tegen het lijf te lopen, of te rijden. Want het motorvuurtje is nog lang niet gedoofd!

Met vriendelijke groet,

Eric Bruggeman
Bruggeman Motoren

Het bericht Bruggeman Motoren sluit op 1 augustus 2022 na 39 jaar de deuren verscheen eerst op Motor.NL.

Reload Land – het eerste elektrische motorfiets-festival van Europa

Reload Land vindt plaats in Berlijn van 24 tot en met 26 juni 2022.  Dit is het eerste Europese festival voor elektrische motorfietsen. Het doel is om het beste uit de wereld van de elektrische motorfietsen, e-scooters, e-bikes en custom bikes te laten zien.

BMW werkt aan een elektrische boxermotorfiets

De organisator verwacht ongeveer 20 exposanten en 5.000 gasten.  Naast de tentoonstelling en de presentaties zullen ook testritten worden aangeboden.

Reload Land zal plaatsvinden in craftwerk.berlin.  Ook hier zal de buitenruimte worden gebruikt, zodat er in totaal meer dan 3.000 vierkante meter beschikbaar is.

Op 25 juni is de Silent Ride , een optocht door Berlijn.  Na afloop is er een afterparty bij Deus Fountain Berlin.

Het bericht Reload Land – het eerste elektrische motorfiets-festival van Europa verscheen eerst op Motor.NL.

Fijne verjaardag Suzuki: 70 jaar geleden zagen we je eerste ‘motorfiets’

Kijk met de nodige eerbied naar de kleine motorfiets hierboven, want voor Suzuki heeft-ie een buitengewone betekenis. De Power Free was de eerste tweewieler die door Suzuki werd gebouwd. De gemotoriseerde fiets werd aangedreven door een 36 cc eencilinder en kwam in juni 1952 op de markt, precies zeventig jaar geleden.

In Japan rijdt de Suzuki Katana-trein

Eerst weefgetouwen

Oprichter Michio Suzuki maakte eerst weefgetouwen Het idee van een motorfiets kwam van de directeur van het bedrijf, die toevallig Shinzo Suzuki heette – een veel voorkomende achternaam in Japan. Shinzo ging altijd op de fiets naar zijn visstek en vnd dat maar wat vermoeiend. Dus bedacht hij een mechanisme met een dubbele versnelling waardoor je het voertuig zowel als fiets en als motorvoertuig kon gebruiken.

Het project werd toevertrouwd aan Yoshichika Maruyama, die eerst het 30cc-Atom-prototype bouwde, 0,2 pk sterk. Vervolgens werd een tweede versie gemaakt van 36 cc, die verrassend genoeg met zo’n kleine toename in cilinderinhoud uitkwam op 1 pk bij 4.000 tpm. Het was de ultieme motorfiets, gekoppeld aan een transmissie met twee versnellingen en een meervoudige, natte plaatkoppeling. De Power Free bleek veel beter dan de concurrentie. In 1953 zag de Diamond Free het levenslicht. Met z’n 60 cc won-ie de eerste hillclimb race won die dat jaar op Mount Fuji werd gehouden. Dankzij dit succes steeg de verkoop van 4.000 naar 6.000 stuks per maand.

De eerste stappen

Kleine aantallen, dat is duidelijk, maar het waren de eerste stappen in een groot verhaal waarin de Japanse fabrikant in 1960 debuteerde in de ‘echte’ racerij. In 1962 werd zowel de eerste Grand Prix als het eerste wereldkampioenschap gewonnen. Suzuki werd succesvol in meerdere specialismes, waaronder 7 wereldtitels in de GP 500 en MotoGP en zelfs 20 in de Endurance. Ja, de Power Free had een cilinderinhoud van slechts 36 cc, maar hij bracht Suzuki heel, heel ver.

Het bericht Fijne verjaardag Suzuki: 70 jaar geleden zagen we je eerste ‘motorfiets’ verscheen eerst op Motor.NL.

Motor.NL Zomertocht 2022, mooie route en nog beter eten!

Ons motto voor de clubtochten is altijd dat iedere motorrijder na een clubtocht een kilo zwaarder huiswaarts moet keren. Daar gaan we ook dit jaar ons best weer voor doen.

We beginnen de dag met koffie/thee en luxe appelgebak (en een dikke toef slagroom) bij het nationale gevangenismusuem in Veenhuizen. Een unieke locatie op de grens tussen Drenthe en Friesland.

Bestel nu je exclusieve Motor.NL Zomertocht 2022 T-shirt!

Na deze goede bodem aangelegd te hebben beginnen we aan de tocht. Rond het middaguur kun je weer goed ‘bijtanken’ met een stevige lunch in Ruinen, een klein dorpje – maar wel een met een echt lekker restaurant.

Als afsluiter kun je jezelf te goed doen aan een heerlijk diner. Na zo’n 250KM in totaal gereden te hebben, komen we aan in Bourtange. Een echt prachtig vestingdorp vlak bij de Duitse grens waar je je zo weer in de 18e eeuw waant. Hier gaan we nog eens goed genieten, alvorens we weer voldaan naar huis gaan.

Hier wil jij toch ook bij zijn? Kijk voor meer informatie op motor.nl/zomertocht of bestel direct je tickets op Ticketpoint!

Informatie Motor.NL Zomertocht

Datum zaterdag 2 juli 2022
Startpunt Nationaal Gevangenismuseum, Veenhuizen
Eindpunt omgeving Bourtange
Afstand zo’n 250 km
Route wordt na inschrijving op 24 juni 2022 toegezonden in diverse navigatiebestanden
Prijs clubleden en abonnees € 55,00
Motor.NL Riders Club, Motormaatje, MOTO73, Promotor, Motor.NL Premium + maximaal twee introducés
Prijs niet-leden € 65,00
Inclusief ontvangst met koffie en luxe gebak, uitgebreide lunch en volledig verzorgd diner in gerenommeerde restaurants

Het bericht Motor.NL Zomertocht 2022, mooie route en nog beter eten! verscheen eerst op Motor.NL.

Harley-Davidson eert Amerikaanse strijdkrachten met speciale Pan America

Jaarlijks presenteert Harley-Davidson modellen in een exclusieve trim en een gelimiteerde oplage. De GI Enthusiast Collection is net zoiets als de Icon Collection die een jaar geleden met de Revival werd gelanceerd. Specials van bestaande modellen zijn onderdeel van het vijfjarig strategisch programma The Hardwire.

De kleurstelling van de GI Enthusiast Collection is een knipoog naar modellen die in het verleden door het Amerikaanse leger werden gebruikt. De relatie met de Amerikaanse strijdkrachten begon in de eerste helft van de 20e eeuw met de levering van motorfietsen voor gebruik in de Eerste en Tweede Wereldoorlog.

Johnny Depp en de Harley-Davidson die hem tot sekssymbool maakte

Een matgroen kleurenschema en militaire graphics werken de 2022 Pan America 1250 Special en Tri Glide Ultra af. De gebruikte lak is een speciale Olive Drab-lak die is afgeleid van de historische Harley-Davidson WLA. De witte vijfpuntige militaire ster – White Star – werden vaak gebruikt op legervoertuigen uit de Tweede Wereldoorlog.

De afbeeldingen tonen ook het H-D logo en een afkorting van Milwaukee. Beide zijn geïnspireerd op de specificatielabels die in die tijd werden gebruikt. Het sjabloon-uiterlijk van de graphics is wat we vaak aantreffen op legervoertuigen, omdat dit vaak in het veld werd aangebracht.

Uitreiking aan veteranen

Twee Amerikaanse veteranen, Gary Wetzel en Brian ‘Amarok’ Critton, zullen de eerste modellen ontvangen uit de GI Enthusiast Collection. Wetzel werd onderscheiden met de Medal of Honour voor zijn acties in de Vietnamoorlog. Hij is een fervent Harley-Davidson motorrijder en veteranenactivist.

Critton diende tien jaar in het Amerikaanse leger, onder meer in Irak, en is nu actief bij veteranenorganisaties zoals het Wounded Warrior Project. In maart reed hij met een Harley-Davidson terug van een bijeenkomst om veteranen te helpen bij de bestrijding van posttraumatische stressstoornis. Onderweg zag hij rook opstijgen uit een voertuig dat betrokken was bij een ongeval met andere voertuigen. In een van de brandende auto’s zat een vrouw. Critton bedacht zich geen moment en redde de vrouw van een akelige dood.

Pan America 1250 S

De Pan America Special heeft Mineral Green Denim Deluxe-lak, het Enthusiast Collection logo op de voorruit en de White Star met H-D graphics aan beide zijden van de tank. De mechanische kenmerken zijn identiek aan die van de Pan America 1250 Special. De prijs in de VS is $20.799 (€ 19.600,-).

Tri Glide Ultra

De Tri Glide Ultra, een toer-trike voor lange afstanden, heeft aangepaste Tomahawk-wielen, Boom! Box GTS premium-infotainmentsysteem, King Tour-Pak-bagage en bagagerek, Daymaker LED-koplamp en het Twin Cooled Milwaukee-Eight 114 inch-blok. Net als de Pan America heeft ook de Tri Glide het Mineral Green Denim Deluxe-kleurenschema, de speciale graphics, Enthusiast en het Harley-Davidson collection-logo op de Tour Pak-bagagedrager, de White Star met H-D graphics op de tank en een White Star op de achterklep. De mechanische kenmerken zijn dezelfde als die van het standaard Tri Glide Ultra model.De trike zal in de VS een adviesprijs hebben van 38.099 dollar (zo’n € 36.000,-).

Er is niet duidelijk hoeveel exemplaren worden geproduceerd en of ze ook naar Europa komen.

Het bericht Harley-Davidson eert Amerikaanse strijdkrachten met speciale Pan America verscheen eerst op Motor.NL.

Droomreis Andalusië: On- en off-road door de Sierra Nevada!

Het achterland van Andalusië biedt niet alleen een indrukwekkende geschiedenis, maar biedt ook een breed scala aan mogelijkheden voor iedereen die met zijn motor door onverhard terrein rijdt.

Vanaf onze thuisbasis Pizarra voeren 5 spannende dagtochten langs bochtige gravelwegen ons omhoog naar de adembenemende bergen van de Sierra Nevada, die ons zeker zullen verbazen. We hebben routes ontwikkeld waar zowel plezier als avontuur op de voorgrond staan. Antequera, de Sierra de las Nieves, Garganta del Chorro, El Torcal zijn enkele van de hoogtepunten die we tijdens deze reis zeker zullen bezoeken. Een bochtige weg volgend naar Ronda, beroemd om zijn fascinerende oude stad met prachtige uitzichten over de bruggen die de canyon verbinden, zal u sprakeloos achterlaten.

De tour is ontworpen voor solorijders. Echter, een ervaren rijder-passagier team kan de tour ook met twee-up doen.

Lees hier meer.

Tourdatum

30 oktober tot 5 november 2022

Over Edelweiss Bike Travel

Sinds 1980 organiseert Edelweiss Bike Travel motorreizen in stijl. De reizen staan synoniem voor kwaliteit, betrouwbaarheid, deskundigheid en know-how. Niet voor niets hanteren ze het motto ‘The best ride there is’. Ruim 46.000 motorrijders zullen dat beamen.

Lees hier alles over de droomreis door Andalusië.

Reisverslag door Michael Göbel

Het is een prachtige lentedag in Zuid-Spanje. Andalusië is op haar best met schitterende kleuren, ongelooflijk weer en perfecte on- en off-road wegen!
Vandaag gaan we naar Antequera via onverharde bergwegen en een ongelooflijk mooi landschap. 170km heen en terug.

’s Morgens bereiken we een kleine gravel parkeerplaats om wat oefeningen te doen om te wennen aan de nieuwe motoren en de conditie van de wegen die we zullen hebben. Het is erg leuk en iedereen heeft de kans om te discussiëren of ABS en traction control beter uit of aan staan. (het is beter om ze aan te hebben) 

De volgende dag rijden we richting de kust! Over een prachtige gravel weg ontdekken we de Sierra de las Nieves, waar we amper verkeer tegenkomen. Aan de kust is het een wereld van verschil, we dompelen ons even tussen de strandgangers aan de beroemde Costa del Sol voor we de rust en natuur weer opzoeken in de Sierra de las Nieves.

Rond de 220km staan voor deze dag op het programma, we zullen zowel on- als off road rijden. Zodra we El Chorro overgestoken zijn, werpen we een blik op de Camino del Rey; een prachtige hike door een kloof op grote hoogte.Nu beginnen we aan een van de mooiste off road gedeeltes,

Grote wateroversteken, een oud kasteel en veel plezier zijn de sleutelwoorden van onze namiddag.

De volgende dag wordt het langste deel van onze tocht gereden. Bijna 300 km wachten ons in oostelijke richting eerst over uiterst bochtige zijwegen naar de Sierra de Tejeda, waar ons een mooie off-road lus met enkele waterdoorsteken op ons wacht, ongelooflijke landschappen en een lekkere typisch Spaanse lunch.

Ondertussen zijn we alweer aangekomen bij de laatste rijdag. Het weer ziet er wat dreigend uit, maar we hebben geluk, we blijven de gehele dag droog. Door de Sierra de las Nieves bereiken we Ronda, een van de mooiste steden van Andalusië. Na de mooiste delen van de stad te hebben bekeken, springen we weer op onze motoren en rijden via El Burgo over gravelpaden weer terug naar ons hotel.

Het bericht Droomreis Andalusië: On- en off-road door de Sierra Nevada! verscheen eerst op Motor.NL.

Snel beslissen: KTM 450 Rally Replica 2023

De eencilinder die de meeste Dakar-races heeft gewonnen, krijgt in de herfst van 2022 een ‘gewone motorrijders-versie’. Mooi op tijd voor het enduroseizoen of om mee te pronken in de huiskamer.

De KTM eencilinder 450 heeft negen van de twaalf edities van de Dakar heeft gewonnen sinds de 450cc-klasse in 2011 het levenslicht zag. De GASGAS die zich dit jaar presenteerde, is nauw verwant aan de KTM, zodat de overwinningen zouden oplopen tot tien op twaalf edities als je alleen naar het blok kijkt.

Het 2021-model werd geproduceerd in 85 eenheden en het 2022-model werd geproduceerd in 80 eenheden. Beide modellen kostten ooit dik 30.000 euro. Van het 2023-model heeft KTM nog niet bekendgemaakt hoeveel het er zal maken en voor welke prijs ze worden verkocht. Het advies op de site luidt: neem contact op met de dealer voor meer informatie.

Van wat we gehoord hebben, is de 450 Rally Replica 2023 volledig identiek aan de versies van de vorige twee jaar. Zelfs de graphics zijn niet veranderd. Vergeet niet dat in 2021 de grote verandering de versnellingsbak was, gebouwd door Pankl Racing System.

De motorfiets profiteert voortdurend van de in rally’s opgedane ervaring en is dan ook een echte raceklare machine met een uitgesproken gespecialiseerde constructie. Een belangrijke bijdrage komt van WP, een dochteronderneming van de groep die ook eigenaar is van KTM, die de 450 heeft voorzien van een specifieke WP XACT PRO-vering.

KTM trekt op met Cardo voor eigen versie Packtalk

Het 450-blok is een ander sterk punt, vooral in termen van vermogen (60 pk) en gewicht. Het nieuwste Keihin-systeem zorgt voor de brandstofinspuiting en de mappings op het 2023-model zijn verfijnd. De versnellingsbak van Pankl heeft dezelfde specificaties als die worden gebruikt op de officiële KTM-teammotoren. Dat geldt voor het chroom-molybdeenstalen frame dat qua afmetingen rechtstreeks is afgeleid van de fabrieksmotoren. Het uitlaatsysteem wordt verzorgd door Akrapovič.

De ergonomie en elk ander aspect van de 450 Rally Replica werden in de meest extreme omstandigheden op de proef gesteld. In de video hierboven zijn commentaren te zien van drie privé-rijders die de Dakar 2022 hebben gereden met de te koop aangeboden 450 Rally: Mason Klein, Bradley Cox en Benjamin Melot.

Het bericht Snel beslissen: KTM 450 Rally Replica 2023 verscheen eerst op Motor.NL.

Oberdan Bezzi: Moto Guzzi V 100 Fast Rider Concept

De Moto Guzzi Fast Rider Concept is een nogal atypische Moto Guzzi. Gebaseerd op de V100, is het een crossover met offroad-capaciteiten. De Concept is veel speelser en heeft een sportiever karakter, die veel minder ‘serieus’ is dan de verschillende voorstellen in dit segment.

Digitaal ontwerper Oberdan Bezzi rendert Triumph Trident 660 RR

Met zijn compacte en agressieve verschijning straalt de Moto Guzzi V 100 Fast Rider Concept ook visueel de wens uit om bochtige en snelle wegtrajecten te betreden. En uiteraard ook onverharde paden waar je in een stofwolk zwevend uit de bochten komt en waarin je jezelf terugvindt met een glimlach van oor tot oor!

Natuurlijk zijn reizen en rustige uitstapjes geenszins verboden, de Fast Rider zou natuurlijk alles kunnen doen wat in het vermogen van een grote crossover ligt… laat je alleen niet meeslepen!

Het bericht Oberdan Bezzi: Moto Guzzi V 100 Fast Rider Concept verscheen eerst op Motor.NL.

LM Creations maakt van je klassieke BMW R een elektrische klassieke BMW R

Elektrische ombouwkits zijn niet nieuw, er zijn er genoeg op de markt. De meeste van die kits verwisselen het blok door een groot, omvangrijk accupakket met aandrijving. Het resultaat is vaak niet over naar huis te schrijven. Juist op dat vlak schittert de kit van het Nederlandse Luuc Muis Creations (LM Creations).

De kit van LM Creations behoudt niet alleen het chassis, de tank en de banden, maar slaagt er ook in om het boxer-blok min of meer intact te houden! Hoe? Nou, het team heeft een manier gevonden om de interne delen van de motor te verwijderen en te vervangen door een elektrische aandrijflijn, terwijl het grootste deel van de motorbehuizing en de versnellingsbak behouden zijn gebleven. Het resultaat is een elektrische motorfiets die de prominente cilinders van het kenmerkende boxer-blok intact houdt.

Pittig ritje

Door de vrij beperkte ruimte die beschikbaar is, bevat de conversiekit slechts een 4,3 kWh-accu die goed genoeg is voor een actieradius van zo’n 80 kilometer. LM Creations zegt echter dat het in de toekomst grotere accu’s wil introduceren, met een bereik dat twee of drie keer zo groot is. Afgezien van de accu belooft het team met de huidige kit een pittige rit wanneer je een ritje maakt met de e-BMW. Je zou zelfs wheelies kunnen maken!

Luuc Muis bouwt Moto Guzzi V85 TT om tot Vanguard-bike

Om de prijs-kwaliteitverhouding te verhogen, bestaat de conversiekit ook uit een LED-koplamp, naar achteren geplaatste geplaatste voetsteunen, USD-voorvork, monoshock en een aangepast zadel. In wezen wordt de hele BMW gemoderniseerd in plaats van alleen de aandrijflijn.

Als de conversiekit van LM Creations je aanspreekt, ga dan naar de website van LM Creations en neem contact op voor meer details en de prijs. Ook als je geen BMW R-serie hebt, hoef je je geen zorgen te maken. LM Creations zegt dat de kit ook compatibel is met verschillende andere klassieke motorfietsen door een paar wijzigingen door te voeren. De LM Creations-conversiekit klinkt als een game-changer in de wereld van conversiekits. LM Creations moet nog wel de volledige specificaties onthullen (motorcapaciteit, oplaadtijd en het aantal cycli). Die bepalen of de kit echt een optie wordt voor eigenaren van klassieke motorfietsen.

Het bericht LM Creations maakt van je klassieke BMW R een elektrische klassieke BMW R verscheen eerst op Motor.NL.

Opvallend nieuws: Triumph kondigt overname elektrische OSET Bikes aan

Vooruitlopend op de lancering van het Motocross en Enduro-gamma, zet Triumph Motorcycles een nieuwe stap in de offroad-wereld door de overname van OSET Bikes, een leider in de wereld van elektrische, offroad-motorfietsen voor kinderen.

OSET is in 2004 opgericht door Ian Smith, die een elektrische offroad-motorfiets wilde bouwen voor zijn zoon Oliver. De afgelopen 18 jaar heeft OSET Bikes de toon gezet in zijn segment. OSET heeft wereldwijd meer dan 40.000 motorfietsen verkocht die zijn uitgerust met een zelf ontwikkeld elektrische aandrijflijn.

Triumph TE-1 gereed voor introductie in juli

De overname van OSET past binnen de strategie van Triumph om het offroad-segment te betreden, zoasls werd aangekondigd in 2020. De overname biedt beide bedrijven de kans om elkaars kennis en ervaring in hun respectievelijke segmenten te delen en daarvan te profiteren, waardoor beide merken parallel naast elkaar internationaal kunnen groeien.

De filosofie van Triumph, For The Ride, heeft een belangrijke rol gespeeld bij de overname van OSET, omdat het merk uit Hinckley hierdoor toekomstige generaties motorrijders kan inspireren door ze een perfect begin te bieden om hun passie en dromen te ontwikkelen.

OSET Bikes biedt producten die geschikt zijn voor elke motorrijder, vanaf 3 jaar en ouder.

Nick Bloor – Triumph CEO

‘Wij zijn verheugd over de mogelijkheid om onze krachten te bundelen met OSET Bikes: een dynamisch merk dat al vele jaren kinderen stimuleert om te gaan motorrijden. OSET loopt voorop bij de ontwikkeling van elektrische trialbikes voor plezier en competitie.

Hoewel de twee merken onafhankelijk van elkaar zullen blijven werken, zullen Triumph en OSET samenwerken aan nieuwe state-of-the-art producten om jonge motorrijders te inspireren om off-road te gaan rijden. In alle segmenten waarin Triumph en OSET vertegenwoordigd zijn, maken ze gebruik van hun sterke punten om de beste motorfietsen ter wereld te bouwen.’

Ian Smith – CEO OSET Bikes

‘Toen wij die eerste ‘garage’-motor bouwden voor mijn zoon Oliver, had ik geen idee waar dat allemaal toe zou leiden.  Wij zijn allemaal erg enthousiast over wat de toekomst voor OSET in petto heeft als onderdeel van de Triumph-familie.

Het merk OSET blijft OSET en zal ten dienste blijven staan van de trial- en offroad-motorrijdersgemeenschap. We kunnen nu beter ons hele assortiment ontwikkelen en innoveren, terwijl we profiteren van de zekerheid van schaalgrootte en de marktpositie die Triumph OSET kan bieden’.

Het bericht Opvallend nieuws: Triumph kondigt overname elektrische OSET Bikes aan verscheen eerst op Motor.NL.