2023 Benelli 752S: de naked bike waarmee Benelli de markt wil bestormen

De 2023 Benelli 752S presenteert zich op de markt met een vernieuwd uiterlijk dankzij nieuwe graphics die zijn sportieve karakter versterken en met enkele technische wijzigingen die zijn prestaties en veelzijdigheid verbeteren. Compact, dynamisch, met een concreet en modern design, de 752S is de motor die ontworpen is om de instincten van elke rijder te bevredigen.

Benelli werkt aan een nieuw 799cc-blok met 95 pk

Het frame, een imposant buizenstelsel met stalen platen, omarmt de vloeistofgekoelde Benelli-viertaktmotor van 754 cc met Euro 5-conforme tweecilinder. Het vermogen en maximumkoppel bedragen 76 pk (56 kW) bij 8500 tpm en 67 Nm bij 6500 tpm, voor een constante en progressieve stuwkracht die (volgens de fabrikant) zelfs de minst ervaren rijder nooit in moeilijkheden kan brengen.

De focus op veiligheid en prestaties wordt bevestigd door het Brembo-remsysteem, met een semi-zwevende schijf aan de voorzijde met een diameter van 320 mm en een radiale monobloc-remklauw met vier zuigers en ABS, en een remschijf aan de achterzijde met een diameter van 260 mm en een remklauw met twee zuigers en ABS. Op de 17-inch aluminium velgen passen 120/70-17 en 180/55-17 banden. De brandstoftank heeft een inhoud van 14,5 liter. Het TFT-display met twee modi, met automatische dag/nachtomschakeling, voor een perfecte informatieaflezing onder alle omstandigheden, en een full-led koplampunit met een modern en dynamisch design maken het plaatje compleet. De 2023 Benelli 752S, leverbaar in zwart en groen. De prijs voor de Nederlandse markt is nog niet bekend.

Het bericht 2023 Benelli 752S: de naked bike waarmee Benelli de markt wil bestormen verscheen eerst op Motor.NL.

Ryvid Anthem: ‘op maat gemaakte’ elektrische motorfiets

Het onlangs opgerichte Amerikaanse bedrijf Ryvid komt op de markt met de Ryvid Anthem, een naked bike met minimalistische lijnen die geschikt is voor rijders van alle lengtes.

Verstelbare zitting

Als je nog nooit van Ryvid hebt gehoord, maak je dan geen zorgen, het Amerikaanse bedrijf heeft net de motorfietsmarkt betreden, meer bepaald de elektrische markt, met de Ryvid Anthem, een elektrische naked bike die puurheid van vorm uitstraalt. In feite zijn de lijnen hoekig en strak, gekenmerkt door de valse tank die verbonden is met het zadel en de staart, zonder openingen of onderbrekingen.

Een van de bijzonderheden van dit model, speciaal voor het marktsegment waarin het zich bevindt, is de zitting die meer dan 10 cm in hoogte verstelbaar is, van 76,2 tot 86,4 cm vanaf de grond, waardoor de Anthem geschikt is voor rijders van alle lengtes. Een ander interessant kenmerk van de Ryvid Anthem is de mogelijkheid om zonder al te veel moeite de overbrengingsverhoudingen aan te passen, terwijl de kleine accu van 4,3 Kwh zijn veelzijdigheid aanzienlijk beperkt. De door de fabrikant geclaimde actieradius bedraagt ongeveer 120 km in de Eco-modus en slechts 80 km als de Sport-kaart wordt geselecteerd. Deze waarden variëren dan naar gelang van de rijstijl, waarmee bij elektrische voertuigen rekening moet worden gehouden. Dus als u het bereik ten volle wilt benutten, is het raadzaam rustig aan te doen met het gaspedaal.

Honda: 10 elektrische motorfietsen tegen 2025

Ten slotte kan de motor volgens de fabrikant een maximumkoppel van 72 Nm ontwikkelen en een topsnelheid van 120 km/u bereiken, terwijl het chassis is uitgerust met een upside-down vork in combinatie met een centrale monoshock achter, terwijl het remsysteem steunt op twee schijven.

Beschikbaarheid en prijs

Beschikbaarheid? De Ryvid Anthem zou volgende zomer klaar moeten zijn, maar het is nu al mogelijk om te pre-orderen tegen een prijs van ongeveer 7.680 euro, exclusief verzendkosten.

Het bericht Ryvid Anthem: ‘op maat gemaakte’ elektrische motorfiets verscheen eerst op Motor.NL.

2023 Honda GL1800 Gold Wing met exclusieve Airbag

Honda’s zescilinder luxe grand tourers zijn onthuld voor het modeljaar 2023. Dat omvat nieuwe kleurenschema’s voor de standaard en Tour versies, en een update van het TPMS systeem.

Voor 2023 krijgt de GL1800 Gold Wing, in de basisversies met DCT en Tour (met en zonder airbags), een veiligheidsupdate en nieuwe kleuren. Er is geen verandering in esthetiek of constructie.

Wat de veiligheid betreft, bevat het bandenspanningscontrolesysteem TPMS (Tyre Pressure Monitoring System, dat de waarde in bar op het LCD-scherm weergeeft) nu ook een duidelijke waarschuwing via het TFT-scherm voor het geval de spanning niet optimaal is. Dit systeem zit nu ook in de basisversie.

Kleurstellingen

De GL1800 Gold Wing DCT (zonder topbox, maar met DCT-transmissie met 7 versnellingen + Walking Mode) zal verkrijgbaar zijn in Mat Iridium Gray Metallic / Mat Pearl Morion Black.
De GL1800 Gold Wing Tour, met topbox, handgeschakelde 6-versnellingsbak met elektrische achteruit en HSTC-systeem voor starten op een helling, zal verkrijgbaar zijn in het nieuwe Graphite Black met bruine balhoofdkappen.

Airbag

De GL1800 Gold Wing Tour DCT/Airbag versie (uitgerust met topbox, Airbag en 7-versnellingsbak DCT + Walking Mode + HSTC) arriveert in de nieuwe two-tone Beta Silver Metallic / Iridium Gray Metallic en Graphite Black kleuren, met kopkappen in bruin, evenals in de bevestigde Pearl Glare White.

Het bericht 2023 Honda GL1800 Gold Wing met exclusieve Airbag verscheen eerst op Motor.NL.

Nieuwe kleuren voor de 2023 Honda CB1000R, CMX500 Rebel en Monkey

Drie van Honda’s meest visueel onderscheidende modellen ontvangen updates voor het jaar 2023. Een nieuwe CB1000R Black Edition voegt zich bij de Neo Sports Café-familie; de CMX500 Rebel, Europa’s meest populaire model in de custom-categorie van de afgelopen twee jaar, krijgt een compleet nieuwe reeks eigentijdse kleuren en de ‘S’-editie is verkrijgbaar in een nieuwe dynamische kleur. De prachtige Monkey krijgt kleurupdates die een eerbetoon zijn aan de klassieke ontwerpen van de jaren 60.

Honda CBR250RR: SP-versie komt eraan voor 2023

Een nieuwe Mat Jeans Blue Metallic CB1000R ‘Black Edition’ voegt zich bij de bestaande Black Edition-versie aan het hoofd van Honda’s Neo Sports Café-familie. Beide kleuren hebben een nieuw zilveraccent op de tank dat past bij de zorgvuldig geselecteerde machinaal bewerkte aluminium details op de wielspaken, achterbrugplaten, motorkappen en stuurklemmen. De gestroomlijnde en agressieve look wordt afgewerkt met de in kleur afgestemde cover voor het duozadel. De standaard CB1000R heeft ook een nieuwe look voor 2023, verkrijgbaar in een stijlvolle nieuwe Bordeaux Red Metallic kleurstelling.

De CMX500 Rebel, Honda’s A2-vriendelijke 500cc paralleltweecilinder compacte cruiser, is al twee jaar Europa’s best verkochte model in de custom-categorie. Toegankelijk, gemakkelijk te rijden en gemakkelijk om mee te leven, heeft de Rebel een aantrekkelijke standaardspecificatie met onder meer een assist-/slipperkoppeling, ledverlichting en een versnellingsindicator.

2023 Honda CMX500 Rebel.

Voor 2023 krijgt de CMX500 Rebel drie gloednieuwe eigentijdse lakopties: Mat Gunpowder Black Metallic, Pearl Smokey Grey en Candy Diesel Red. De CMX500 Rebel ‘S’-versie, die een reeks praktische en aantrekkelijke fabrieksaccessoires omvat, waaronder een koplampkap, geheel zwarte vorkafdekkingen en vorkbeenkappen plus zadel in diamantgestikte stijl, is nu verkrijgbaar in het dynamische nieuwe Titanium Metallic.

De Honda Monkey blijft wegen in heel Europa opvrolijken sinds de herintroductie vorig jaar. Voor 2023 zal de Monkey beschikbaar zijn in het nieuwe Pearl Shining Black en geüpdatete Banana Yellow en Pearl Nebula Red. Alle drie hebben een frame, vork, achterbrug en achtervering in bijpassende kleur, plus een geruite zadelbekleding en een stijlvol benzinetank design die verwijzen naar de klassieke Monkey-stijl uit de late jaren 60.

2023 Honda Monkey 125.

Het bericht Nieuwe kleuren voor de 2023 Honda CB1000R, CMX500 Rebel en Monkey verscheen eerst op Motor.NL.

Triumph Scrambler 1200 XE uit James Bond-film wordt geveild

U kunt deze herfst een stukje filmgeschiedenis bezitten door de Triumph Scrambler 1200 XE uit de James Bond-film No Time To Die aan uw motorfietscollectie toe te voegen.

De motor is een van de voertuigen in de actievolle openingsstunt van de film, bereden door de vijandelijke moordenaar Primo voordat hij door James Bond wordt opgepikt voor de beroemde sprong op het plein.

Voordat het filmen begon, werd de standaard Scrambler 1200 XE uitgebreid aangepast door Triumph in de fabriek in Hinckley. De stuntcoördinator van No Time To Die, Lee Morrison, werkte rechtstreeks samen met het team om ervoor te zorgen dat de motor de zware stuntscènes aankon.

Triumph Motorcycles schittert in James Bond-film No Time To Die

Lee Morrison:

“Eerst en vooral moet ik er als stuntcoördinator zeker van zijn dat we de actie op die motorfiets kunnen uitvoeren. Is hij wendbaar en krachtig genoeg voor de stuntrijders om te doen wat ik wil? En ook, cruciaal, past hij in het verhaal van de film op een manier die geloofwaardig is op het scherm. We vonden het uiterlijk van de Scrambler 1200 XE geweldig en reden er absoluut op los. Ik bedoel zo agressief als je op een motorfiets kunt rijden. We staken hem in het terrein op, reden hem door gladde straten in Matera, namen trappen in de derde versnelling, wisselden snel van richting, sprongen, alles wat je maar kon bedenken, en die motor presteerde briljant.”

Met zulke uitgebreide modificaties is de motor niet langer geclassificeerd als legaal voor de weg en mag hij niet worden verkocht met homologatie voor de weg. Toch zou de nieuwe eigenaar de machine verder kunnen aanpassen om hem weer op de weg te krijgen, hoewel dat waarschijnlijk de waarde van deze tweewielige filmster zou aantasten.

Het bericht Triumph Scrambler 1200 XE uit James Bond-film wordt geveild verscheen eerst op Motor.NL.

Werkt Royal Enfield aan een nieuwe Bullet 350?

Een testexemplaar van wat naar verwachting de volgende generatie Royal Enfield Bullet 350 wordt, is gespot tijdens een test in India.

Royal Enfield heeft het zeker goed gedaan met zijn huidige modelreeks. De Continental GT en Interceptor 650, die in 2017 voor het eerst als wereldwijde modellen werden geïntroduceerd, stuwden de ooit obscure Indiase motorfietsfabrikant naar wereldwijd sterrendom. Nu, slechts een half decennium later, is het merk synoniem geworden voor voordelige, retro-geïnspireerde motoren.

Nieuwe Royal Enfield Hunter 350 ziet levenslicht in Thailand

Naast het vlaggenschip van het merk, de 650-serie, heeft het onlangs ook zijn 350-serie motorfietsen nieuw leven ingeblazen, te beginnen met de Meteor 350. De Meteor, die gebruik maakt van het J-platform van het merk, dient als het perfecte voorgerecht voor motorrijders die willen proeven van de cruiser lifestyle, maar nog niet klaar zijn om het grote geld te betalen voor zware cruisers met grote cilinderinhoud. Deze motorfiets werd kort daarna gevolgd door de Classic 350, een model dat een moderne heropleving was van de motorfiets die van Royal Enfield zo’n geliefd merk in India maakte.

Veel recenter draaide Royal Enfield het script om met de introductie van de Hunter 350 voor haar 350cc modellenreeks. Hoewel aangedreven door dezelfde motor als de Meteor en Classic, had de Hunter een veel sportievere ergonomie en een urban-scrambler vibe die zich onderscheidde van de rest van de 350 klasse. Royal Enfield toont nu geen tekenen van vertraging, want er wordt druk gespeculeerd dat het bedrijf werkt aan nog een revival in de 350cc klasse; de Bullet 350.

Gaadi Waadi, een Indiase auto- en motorpublicatie, plaatste onlangs een filmpje op Instagram (zie boven) waarop de volgende generatie Bullet 350 te zien is die in India op de openbare weg wordt getest. Het algemene uiterlijk en profiel van de motorfiets zijn nauw afgestemd op het huidige model, maar er zijn duidelijk een paar subtiele maar merkbare wijzigingen aangebracht. Het ronde achterlicht heeft de plaats ingenomen van het hoekige achterlicht, terwijl het ontwerp van het zadel en de handgreep iets anders zijn en er verfijnder uitzien. Bovendien heeft de ronde koplamp van het nieuwe model een vlakker uiterlijk dan de bolle lens van de oude.

De komende Bullet wordt ongetwijfeld gebouwd op het nieuwe J-platform van Royal Enfield, dat een nieuw dual-cradle frame heeft en een 349 cc lucht/oliegekoelde motor die in de Classic en Meteor 350 20 pk en 19 ft-lbs koppel levert. Voor een veiliger en aangenamer rijgedrag zijn ook de wielen, de vering en het remsysteem verbeterd ten opzichte van het vorige model.

Het bericht Werkt Royal Enfield aan een nieuwe Bullet 350? verscheen eerst op Motor.NL.

Honda CBR250RR: SP-versie komt eraan voor 2023

Honda’s CBR250RR SP-versie, uitgerust met een nieuwe vork, meer vermogen en quick-shift, duikt op in Indonesië. Kunnen we deze ook in Europa verwachten?

Herinner je je de kleine Honda CBR250RR? Twee jaar geleden werd het gepresenteerd. Gister werd de MY2023 gepresenteerd in Indonesië. Indonesië? Ja, dat is waar het wordt geproduceerd, en dan “belandt” het op de Zuid-Aziatische markten en in Japan. Zou er een SP-versie ontbreken? Absoluut niet. Een versie met hogere prestaties, die we nu gaan bekijken.

Sinterklaas-hint: elektrisch aangedreven Honda CBR1000RR voor kinderen

Esthetisch gezien is de kleine CBR gebaseerd op de Fireblade, met een herziene kuip en tankafdekking. Ook de koplampen zijn veranderd, volledig LED, waarbij de richtingaanwijzers hun plaats hebben gevonden boven de koplampen zelf. De kleuren zijn Black Freedom, Mystic Blue, Bravery Red Black en Tricolor HRC. De aandrijflijn is nog steeds de gebruikelijke tweecilinder-in-lijn met een verdeling in acht kleppen met twee assen en zijwaartse kettingaandrijving. Voor deze versie is het echter herzien. We hebben een nieuwe cilinderkop, andere nokkenassen en een andere ECU.

De cilinderinhoud blijft dus gelijk, namelijk 249,7 cc, maar het vermogen stijgt tot 42 pk bij 13.000 tpm. We hebben het over de CBR250RR SP, want de standaardversie blijft steken op 38,7 pk bij 12.500 tpm. Een slipkoppeling en hulpkoppeling ontbreken niet. Voor de SP hebben we dan quick-shift. Het chassis is interessant, want we hebben een nieuwe Showa SFF-PB omgekeerde vork. Het gewicht van de motor, stopt de naald van de weegschaal op 166 kg (2 meer op de SP versie). De vraag is echter: wanneer zien we deze motor in Europa?

Het bericht Honda CBR250RR: SP-versie komt eraan voor 2023 verscheen eerst op Motor.NL.

Onvergetelijke maand voor Joop Sluijmers met de BMW R 18 B

Lekker tokkelen over de boulevard, een bakkie koffie op zondagmorgen in Luik of van ons part een retourtje Gibraltar met de BMW R 18 B. En dat ook nog eens helemaal GRATIS! We hadden voor deze gave Motor.NL Riders Club-winactie veel animo verwacht, maar het enthousiasme voor deze speciale BMW bleek nog veel groter. Uiteindelijk was Joop Sluijmers het gelukkige Motor.NL Riders Club-lid dat een maand voor helemaal niets onderweg mocht met de unieke R 18 B. Het werd een maand om nooit te vergeten.

Als Motor.NL Riders Club VIP bij de Dutch TT op Assen

Hoe het begon

Op 28 juli 2022 werd ik gebeld door Maikel van de Motor.NL Riders Club dat ik een maand mocht rijden met de nieuwe BMW R 18 B. Je kunt je wel voorstellen dat ik zeer aangenaam verrast was, want dit had ik natuurlijk nooit verwacht. Maandag 1 augustus direct op pad naar ‘Fleet Services’ in Berkel en Rodenrijs, om daar de BMW R 18 B op te halen. De motor is gloednieuw, met krap 800 kilometer op de teller. Het feest kon beginnen! Nu heb ik al ervaring met het rijden van dikke cruisers. Ik bezit zelf een Yamaha XV 1900 en een Kawasaki VN 1700 Classic Tourer. Mooi om nu eens met een dikke boxer te rijden in plaats van een v-twin. Motorisch valt de BMW ergens tussen mijn beide motoren in, met het aantal pk’s vrijwel gelijk aan de Yamaha en het koppel ergens midden tussen de 2 v-twins in. Nieuwsgierig als ik ben, ga ik direct dezelfde dag al op pad maar niet voordat ik de BMW Motorrad Connected-app heb geïnstalleerd. Die is nodig om de navigatie met kaartweergave te gebruiken op het grote display van de R 18 B. De BMW moet daarvoor naast Bluetooth ook via WiFi gekoppeld zijn. Helaas resulteerde dit wel een hoog batterijverbruik.

Het ophaalmoment in Berkel en Rodenrijs.

Hoe het verder ging

Ongemerkt glijden de kilometers asfalt onder de motor door; er is totaal geen probleem om lang onafgebroken te rijden. En dat ondanks dat ik met een speciale gordel (geen niergordel) rond rij sinds ik een wervelfractuur opgelopen heb. De BMW trekt als een tierelier, bochten nemen gaat gemakkelijk (wel opletten dat de voetsteunen niet het asfalt raken!) Het rijden gaat zelf zo heerlijk, dat ik gewoon vergeet om foto’s te maken. Van alle toeters en bellen die deze R 18 B heeft, maak ik vooral gebruik van de navigatie en de cruise control. Die van mij beschikt ook nog eens over active cruise control waarbij de motor dus rekening met de afstand tot de voorganger. Ik heb meerdere trips gemaakt met de motor en eigenlijk niet gebruikt voor de korte ritjes, alleen om lekker lang te cruisen.

Hoe het eindigde

En ja, ik heb van elke rit genoten, het was een feest om mee te rijden!

Joop Sluijmers bij Neede.

Overzicht van de tochten (allen vanuit Zoetermeer):

  • 1 augustus: 139 km, rondrit naar Bunnik
  • 2 augustus: 153 km, Monnickendam (bij mijn moeder op bezoek)
  • 3 augustus: 84 km, rondje Alpen aan de Rijn, Woerden, Bodegraven
  • 4 augustus: 462 km, Emmer-Compascuum (bij mijn broer langs, even showen)
  • 7 augustus: 517 km, door de bossen van Drenthe, samen met mijn zoon (op de Kawasaki)
  • 9 augustus: 153 km, Monnickendam again
  • 10 augustus: 187 km, binnendoor rondje Amsterdam, Utrecht en terug naar huis
  • – Even niet gereden tijdens de hittegolf –
  • 15 augustus: 153 km, Monnickendam again
  • 18 augustus: 144 km, rondje binnendoor via Moordrecht (pontje naar Gouderak), naar Schoonhoven, Vianen en Gouda.
  • 22 augustus: lekker naar Zeeland, via Rotterdam, Zierikzee naar Goes, om vervolgens via Bergen op Zoom weer terug
  • 24 augustus: 327 km, naar Brabant, via de snelweg tot even boven Breda en dan binnendoor tot bij Bladel en dan terug naar Tilburg en dan weer de snelweg naar huis
  • 24 augustus: 378 km, naar Ede, via de snelweg en vanaf daar binnendoor via Arnhem, Doetinchem, Goor en Deventer terug naar Ede, de snelweg op en naar huis.
  • 26 augustus: 15 km, helaas weer afscheid nemen van de R 18 B. ca 3000 km verder op de teller.

Positief ben ik over

  • Rijeigenschappen
  • Zitting
  • Het verbruik (1 liter op de 22 á 23 km is zeer goed te doen)
  • Ondanks hoog gewicht zeer hanteerbaar
  • Achteruitversnelling

Heeft de motor dan geen minpuntjes? Ja die waren er ook, maar niet veel:

  • Door de nette afwerking van de binnenzijde van de koffers, was het volume erin minder dan de buitenzijde doet vermoeden
  • Het klepje boven de tankdop en van het telefoonvakje kunnen niet op slot (evenmin een USB aansluitpunt in telefoonvakje)
  • Neutraal was moeilijk te vinden en inschakelen en (bij koude motor) van de 1e versnelling.
Tocht naar Drenthe, samen met zijn zoon (op de Kawasaki.)

Het bericht Onvergetelijke maand voor Joop Sluijmers met de BMW R 18 B verscheen eerst op Motor.NL.

Husqvarna Heritage-serie, een knipoog naar het verleden

Husqvarna heeft de nieuwe Heritage-serie gelanceerd, toegepast op het huidige assortiment enduro- en crossmotoren.

De frames gebruiken dezelfde structuur als Husqvarna’s enduro- en motorcrossmotoren, die in hun klasse bekend staan om hun uitgebreide uitrusting die gebruik maakt van eersteklas fabrikanten zoals WP-vering en Brembo-remmen, maar ook om hun geavanceerde elektronica met twee motoren voor bochtenwerk en elektronische tractiecontrole.

Ongetwijfeld ligt de charme van de Heritage-lijn in de speciale kleurstelling die doet denken aan de Husqvarna-motoren van de jaren tachtig, de modellen die na de combinatie rood, grijs en wit vanaf het begin van het motorrij-gamma in de jaren zestig de combinatie wit, blauw en geel overnamen ter ere van de kleuren van de Zweedse vlag.

Dubbeltest Husqvarna Norden 901 vs. Honda Africa Twin: De kloof gedicht?

Die combinatie wordt nu toegepast op de 2023 Heritage off-road serie, zowel op de FC en TC crossmotoren als op de FE en TE enduro motoren. We mogen niet vergeten dat het nieuwe Husqvarna motorcrossgamma voor 2023 een complete revisie van bijna alle onderdelen ondergaat.

Alle motoren krijgen een nieuwe chassisstructuur, dat wil zeggen een nieuw chassis en een volledig vernieuwde carrosserie. Wat de motoren betreft, krijgen de FC-viertakten nieuwe cilinderkoppen voor de 250 en 350 cilinderinhoud, evenals een nieuw “quick-shift”-schakelsysteem dat de twee bovengenoemde motoren en ook de FC 450 treft. De TC-tweetakten hebben eveneens volledig nieuwe mechanieken, waaronder voor het eerst een elektronisch brandstofinjectiesysteem.

Naast de nieuwe kleurstelling op de motoren wordt in het kader van het Husqvarna Heritage initiatief ook een collectie uitrusting en accessoires in de iconische kleuren van het Zweedse merk gelanceerd. De nieuwe serie is nu verkrijgbaar bij Husqvarna dealers.

Het bericht Husqvarna Heritage-serie, een knipoog naar het verleden verscheen eerst op Motor.NL.

Dutch Masters of Motocrosswedstrijden voor drie jaar naar Markelo, Harfsen en Oldebroek

De top motocrosscompetitie in Nederland, de Dutch Masters of Motocross, zal de komende drie jaren in Markelo, Harfsen en Oldebroek verreden worden. Stichting Motocross Markelo, Stichting Motorsport Harfsen en Stichting Circuit Oldebroek slaan met de KNMV de handen ineen en gaan in 2023, 2024 en 2025 gezamenlijk de competitie organiseren. De competitie bestaat in die periode dus steevast uit drie wedstrijden op deze prachtige circuits met de organisatie op een hoog niveau.

MXGP steeds meer als F1 dankzij allesbepalende start

Afgelopen seizoen stonden de wedstrijden garant voor spanning, spektakel en strijd. Achter de schermen zijn de organisatoren en de KNMV daarom al druk bezig om er komend seizoen weer een fantastisch jaar van te maken met deelname van internationale toprijders. Zij moeten de strijd aangaan met onze nationale helden die afgelopen jaar, met meerdere WK- en EK-titels en MXGP-overwinningen, maar weer hebben laten zien dat zij op het allerhoogste niveau presteren. Wanneer ook Jeffrey Herlings weer fit is en kan deelnemen aan de Dutch Masters, belooft het zeer zeker iedere wedstrijd weer spektakel te worden.

Zodra de MXGP-kalender bekend is gemaakt door Infront Moto Racing zal gekeken worden op welke data de Dutch Masters of Motocrosscompetitie in 2023 haar wedstrijden gaat draaien. Zodra dit duidelijk is zullen we deze kalender uiteraard zo spoedig mogelijk bekendmaken!

De drie organisatoren en de KNMV kijken uit naar een fantastische samenwerking met als resultaat een prachtige competitie!

Op de website blijf je volledig op de hoogte van al het nieuws rondom de #DMoMX www.dutchmastersofmotocross.nl.

Het bericht Dutch Masters of Motocrosswedstrijden voor drie jaar naar Markelo, Harfsen en Oldebroek verscheen eerst op Motor.NL.