De KTM Offroad Days zijn terug

KTM Nederland organiseert deze winter weer de KTM Offroad Days. In samenwerking met meerdere KTM-dealers zetten we verschillende enduro’s in tijdens off-road ritten en andere enduro evenementen door het hele land.

KTM presenteert 2023 KTM 890 Adventure R

Al decennialang domineert KTM de Enduro-competitie en die trend zetten we uiteraard graag voort, met de nieuwste versies van de KTM EXC- en EXC-F-modellen. De 2023-serie staat met een vernieuwd ontwerp al bij dealer, voorzien van een chroomstalen frame met oranje coating én de beproefde WP XPLOR-vering. Om jou de kans te geven om onze nieuwste enduro-modellen te testen, organiseert KTM Nederland deze winter weer de KTM Offroad Days. In samenwerking met meerdere KTM-dealers zetten we verschillende enduro’s in tijdens off-road ritten door het hele land.De KTM Enduro-serie van 2023 biedt voor ieder wat wils, waardoor we het meest uitgebreide aanbod op de enduromarkt bieden. Dat begint al met de KTM 150 EXC tweetakt en eindigt bij onze echte krachtpatser, de KTM 500 EXC-F viertakt.Deze modellen worden uiteraard vergezeld door de altijd populaire KTM EXC SIX DAYS-serie. Deze enduro’s vormen een speciaal eerbetoon aan de FIM International Six Days Enduro van 2022 in Frankrijk. De enduro’s uit de EXC SIX DAYS-serie onderscheiden zich door de uitgebreide lijst aan onderdelen die rechtstreeks uit de racerij komen.Elke enduro van KTM is standaard voorzien van volledig instelbare WP XPLOR-vering en het Progressive Damping System (PDS) aan de achterzijde. PDS is een vaste factor bij alle KTM EXC- en EXC-F-modellen en zorgt voor minder onderhoud, dankzij minder bewegende onderdelen. Daarnaast zorgt dit systeem voor meer bodemvrijheid en is er dus minder kans om achter boomstammen of rotsen te blijven haken.  Ben jij benieuwd hoe onze nieuwe enduro’s rijden? Kom dan naar de KTM Offroad Days 2022!

23 oktober OTR Veghel  JTX Motoren
30 oktober OTR Handel JTX Motoren
6 november OTR Markelo WPM Motoren
13 november OTR Varsseveld Brouwer Motors
3 december Cross Country Heerde Andre Motors
TBD TBD Mulders Motorcycles

Op de dag zelf is inschrijving bij de KTM-stand mogelijk. Meld je vooraf eerst aan bij de organiserende club van de OTR tegen het reguliere trainingstarief, klik voor meer info hierover op de naam van het evenement hierboven. Daarna kom je richting de KTM-stand. We kunnen enkel een nieuwe KTM enduro ter beschikking stellen als je een geldig motorrijbewijs en geschikte offroad-kleding meeneemt.

Het bericht De KTM Offroad Days zijn terug verscheen eerst op Motor.NL.

Honderden motorrijders protesteren in Londen tegen hoge parkeertarieven

Honderden motorrijders hebben dit weekend geprotesteerd tegen de door een Londense gemeenteraad voorgestelde parkeertarieven voor motorfietsen.

Fotografie: Save London Motorcycling

Save London Motorcycling (SLM) organiseerde het protest in Hackney samen met de Greater London Motorcycle Action Group (GLMAG), en op 8 oktober kwamen “honderden” motorrijders opdagen om hun campagne te steunen, aldus een persbericht van SLM. Door de voorgestelde heffingen van de Hackney Council zouden eigenaars van tweewielers tot 14.000 pond per jaar moeten betalen om in Hackney te parkeren. Het gaat daarbij niet alleen om inwoners van Hackney, maar ook om degenen die door de gemeente pendelen of er werken.

Bankovervaller koopt van buit nieuwe Kawasaki, post foto’s en wordt gearresteerd

De protestrit van Save London Motorcycling begon bij Downs Park Road en diende ter ondersteuning van een petitie die inmiddels meer dan 7000 handtekeningen heeft en waarin de Hackney Council wordt gevraagd zijn plannen voor parkeertarieven niet door te zetten. Voordat de ride-out begon, waren er toespraken van verschillende gastsprekers, waaronder tv-persoonlijkheid Matthew Wright.

Wright zou oorspronkelijk persoonlijk aanwezig zijn, maar kon uiteindelijk niet fysiek bij het protest aanwezig zijn en stuurde in plaats daarvan een opgenomen bericht.

“Ik denk dat geen enkel redelijk mens vindt dat wat de Hackney Council doet eerlijk is,” zei Wright, “en daarom is het van vitaal belang dat we met dit protest de straat op gaan om de council te overtuigen het juiste te doen en terug te krabbelen.

“Hoe kan het van de weg halen van motoren iets doen aan de files? Ze geven niets om ons, om onze veiligheid op de weg, maar wel als ze ons een paar pond kunnen afpersen, dus laten we nee zeggen tegen deze belachelijke parkeertarieven en de Hackney Council laten weten hoe sterk we hierover denken.”

Het bericht Honderden motorrijders protesteren in Londen tegen hoge parkeertarieven verscheen eerst op Motor.NL.

Duitse motorfabrikant Tinbot introduceert elektrische TB-RS1 naked

Tinbot, een bedrijf dat elektrische tweewielers produceert, werd enkele jaren geleden opgericht in Duitsland. Het merk werd aanvankelijk geassocieerd met een aantal elektrische scootermodellen, gevolgd door twee enduro- en motardvarianten die op hetzelfde platform werden gebouwd.

De RS1 volgt de hedendaagse esthetiek van grote, sportieve naked bikes met een afgeronde ‘valse’ brandstoftank en een breed, vooraan gericht silhouet. Met zijn spitse LED-koplamp lijkt hij van voren gezien enigszins op de BMW S1000R. De proporties zijn vergelijkbaar met die van grote machines, met een zadelhoogte van 850 millimeter en een wielbasis van 1.550 millimeter.

Can-Am gaat Origin en Pulse produceren in nieuwe fabriek in Mexico

De Tinbot TB-RS1 is een echte krachtpatser, maar het is belangrijk op te merken dat de vermogens in hun piekwaarden worden weergegeven met 47,6 pk en 63 Nm koppel. Zoals het geval is met elektrische motoren, zijn hun nominale vermogens een veel realistischer weergave van hun werkelijke prestaties, en bij de RS1 is de motor gewaardeerd voor een nominaal vermogen van 11,5 pk. Daarom heeft de RS1 een topsnelheid van slechts 120 km/u. Dit betekent in ieder geval dat hij L3e-goedgekeurd is en geschikt is voor het A1- en B-rijbewijs.

De TB-RS1 wordt aangedreven door een lithium-ion batterij die volgens Tinbot in ongeveer zes uur kan worden opgeladen. Bovendien claimt de batterij een bereik van 100 km in de prestatiemodus, zodat je lange afstanden kunt rijden met 95 km/u, en een nog indrukwekkender bereik van 200 km in de eco-modus. Als deze cijfers kloppen, zijn ze opmerkelijk, vooral omdat de elektrische motorfiets 183 kilogram weegt.

Qua technologie is de Tinbot RS1 standaard uitgerust met een type 2-connector, een TFT-scherm in kleur en een volledige set LED-lampen. Dubbele schijfremmen vooraan en een enkele schijf achteraan brengen de RS1 tot stilstand. Ondertussen krijgt de motorfiets ook een stevige omgekeerde voorvork en een op veervoorspaning instelbare monoshock achter. Al deze kenmerken dragen ook bij aan de sportieve, snelle uiterlijk van de RS1.

De Tinbot TB-RS1 wordt aangeboden in vier basiskleuren: zwart, blauw, grijs en rood. Hij kost 10.990 euro. De RS1 wordt nu uitsluitend aangeboden in Duitsland, Oostenrijk en Italië, maar sommige onafhankelijke distributeurs doen zaken in andere Oost-Europese landen.

Het bericht Duitse motorfabrikant Tinbot introduceert elektrische TB-RS1 naked verscheen eerst op Motor.NL.

Husqvarna Norden 901 wint 2022 Good Design Award in Japan

Husqvarna’s eerste adventure bike heeft een 2022 Good Design Award gewonnen van het Japan Institute of Design Promotion. Elk jaar maakt het JIDP Good Design Award winnaars bekend in een aantal categorieën, zowel materieel als immaterieel.

De officiële verklaring luidt gedeeltelijk: ‘Adventure fietsen moeten visueel de functie en prestaties hebben om veilig lange afstanden af te leggen op offroad en verharde wegen. De Norden 901 handhaaft de stijl van adventure bikes en biedt tegelijkertijd een moderne look die de specialiteit is van een Scandinavisch merk.’

‘Door een designtaal te gebruiken, bereikt hij een hoge functionaliteit met een methode die afwijkt van de conventionele ruwe uitdrukking. Zijn strakke uiterlijk is fris. Als eerste adventure-model van Husqvarna is de carrosserie met monotone en gele accenten jeugdig. Het geeft een sterke indruk en drukt de eenheid van het merk uit,’ gaat de motivatie verder.

Kiska-ontwerper Marcello Basilio wordt op de officiële galerijpagina voor de 2022 Good Design Award specifiek genoemd voor de Norden 901. Dit betekent dat de motorfiets wordt vermeld in de online GDA-galerij, uiteraard een officiële onderscheiding en certificering krijgt en ook het speciale G-merk mag gebruiken om de bekroonde status aan te geven. Daarnaast werkt de JIDP samen met een aantal andere internationaal erkende ontwerporganisaties over de hele wereld.

Husqvarna Heritage-serie, een knipoog naar het verleden

Hoe verloopt de verkoop van de Norden 901? Pierer Mobility AG, het moederbedrijf van Husqvarna, splitst zijn verkoopverslagen niet op per model. In het halfjaarverslag van 2022 merkte het bedrijf op dat het wereldwijd in totaal 34.737 Husqvarna-motorfietsen heeft verkocht, verdeeld over alle modellen. Het is onduidelijk hoeveel daarvan Norden 901’s waren.

Dat is een lichte stijging van het aantal verkochte Husqvarna-motorfietsen op jaarbasis in vergelijking met 2021, toen 33.681 Husky’s werden verkocht in dezelfde periode. Hoewel de totale verkoop van de drie merken van Pierer (KTM, Husqvarna en GASGAS) in de eerste helft van 2022 is gedaald (114.159 verkochte motoren van alle drie de merken in de eerste helft van 2022, vergeleken met 133.858 verkochte motoren in dezelfde periode in 2021), lijkt de daling bij KTM te liggen. Zowel Husqvarna als GASGAS laten over die periode hogere verkoopcijfers zien op jaarbasis.

Het bericht Husqvarna Norden 901 wint 2022 Good Design Award in Japan verscheen eerst op Motor.NL.

Voge lanceert 900DS Adventure mogelijk op EICMA 2022

Voge, het topmerk van de Chinese motorfietsfabrikant Loncin, heeft de laatste tijd een tandje bijgezet in het midden- tot hogere vermogenssegment met een nieuw en opwindend aanbod voor de Europese markt. Als je niet bekend bent, Loncin is een van de grootste en meest gerenommeerde fabrikanten in China. Zonder hen zouden motoren als de BMW F850GS, F900R en F900XR niet bestaan.

Ja, Loncin en BMW werken al enkele jaren samen, waarbij de Chinese fabrikant verantwoordelijk is voor de productie van de blokken in bepaalde BMW-modellen. Dit is vergelijkbaar met het partnerschap dat KTM en CFMoto hebben voor de 790-serie blokken. Toch is het eigenlijk best verrassend dat Loncin, via zijn premium merk Voge, nu pas met zijn eigen interpretatie komt van een machine die wordt aangedreven door een BMW-blok.

Test 2022 Voge 500DSX: ‘Is het een Ducati?’

Er is natuurlijk geen beter segment om een uitdager in het middengewicht te introduceren dan het ADV-segment, waar motoren als de eerder genoemde F850GS, KTM 890 Adventure en de onlangs gelanceerde CFMoto 800MT hun dominantie laten gelden. Voge’s 900DS, waarbij DS vermoedelijk staat voor Dual-Sport, heeft dan ook veel parallellen met de F850GS.

Hij heeft een parallel-twin warvan op dit moment de details nog ontbreken, maar het is vrijwel zeker dat het de 895cc-motor in de F900R is, of de 853cc=versie in de F850GS. Wat het ook is, hij zal waarschijnlijk bijna 100 pk en 64 Nm koppel leveren. Qua vermogen treedt hij ook in de voetsporen van de F850GS, compleet met een 21-inch voorwiel en 18-inch achterwiel met stevige, tubeless dual-sportvelgen en een draadspaakconstructie. Het vermogen wordt op het achterwiel overgebracht via een handgeschakelde zesversnellingsbak, maar het is nog niet bekend of de motor zal worden uitgerust met een quick-shifter.

Qua stijl is de Voge 900DS duidelijk Europees, met een zichtbare gelijkenis met de F850GS, maar misschien ook met een vleugje Triumph Tiger 900 in de mix. De stoere voorkuip is iets vierkanter dan die van de GS, terwijl de achterkant slank is en een atletische uitstraling heeft met een deel van het trellis subframe open en bloot in het zicht. Hoewel er nog weinig bekend is over de specificaties, wordt verwacht dat Voge deze ADV motorfiets zal presenteren op de EICMA, die gepland staat voor november 2022.

Het bericht Voge lanceert 900DS Adventure mogelijk op EICMA 2022 verscheen eerst op Motor.NL.

Drie Kawasaki Versys 1000 modellen voor 2023

Begin dit jaar breidde Kawasaki zijn Versys 1000 aanbod uit met het ‘’standaard’’ model. Hiermee komt het totaal aantal verschillende uitvoeringen op drie. Door deze spreiding van uitrusting is er een Versys 1000 voor iedereen! Het zeer populaire Adventure Touring trio krijgt voor modeljaar 2023 nieuwe kleurstellingen.

Het succes van de Versys 1000 zit hem in het unieke concept; een Adventure Tourer gericht op straatgebruik met een zeer verfijnd 1.043 cc vier-in-lijn motorblok. De motor levert zijn 120 pk en 102 Nm koppel zo soepel dat lange afstanden ongemerkt aan je voorbijgaan. Bij het sportievere bochtenwerk wekt de Versys veel vertrouwen, waarbij hij profiteert van zijn lange veerwegen en 17-inch wielen. Door de focus te leggen op straatgebruik, in plaats van een compromis tussen off- en onroad gebruik, heeft de Versys 1000 de beste handling in zijn klasse. Tel hierbij het zeer goed uitgedachte ergonomische pakket, met veel windbescherming en zitcomfort voor rijder en passagier, bij op en het wordt snel duidelijk waarom de Versys 1000 zo populair is.

Kawasaki onthult EV-productieprototype op Intermot

Versys 1000

Eerder dit jaar introduceerde Kawasaki de Versys 1000 ‘’standaard’’. Dit zeer aantrekkelijk geprijsde model is de perfecte basis voor rijders om zelf accessoires toe te voegen die voor hen belangrijk zijn. Ondanks dat dit het instapmodel betreft is hij voorzien van Cruise Control, Traction Control, Cornering Management, verstelbaar windscherm en een middenbok.

Versys 1000 S

De Versys 1000 S is standaard zeer rijk uitgerust met een Up/Down Quick Shifter, prachtig TFT-display met Bluetooth verbinding, een 12V aansluiting, handvatverwarming, handkappen, bochtenverlichting en Kawasaki’s unieke High Durable Paint.

Versys 1000 SE

De high-end Versys 1000 SE gaat nog een stap verder met semi-actieve elektronische vering met Showa Skyhook technologie en is de meest geavanceerde motor in zijn segment. De elektronische vering past zich continu aan, aan de wegomstandigheden. Hierdoor wordt het rijgedrag verder verbeterd en het comfort verhoogd.

De 2023 Versys 1000, Versys 1000 S en Versys 1000SE zijn leverbaar vanaf december in de kleuren:

  • Versys 1000 | Metallic Matte Graphenesteel Gray New
  • Versys 1000 S/SE | Emerald Blazed Green
  • Versys 1000 S/SE | Metallic Matte Sovereign Red New

Prijzen worden later bekend gemaakt.

Kijk voor meer informatie of een dealer bij u in de buurt op www.kawasaki.nl.

Het bericht Drie Kawasaki Versys 1000 modellen voor 2023 verscheen eerst op Motor.NL.

Vespa GTS 300: eerste vragen na de test

Een nieuwe Vespa. Dan moet je al een kenner zijn om de verschillen met het voorgaande model te spotten. Het oeroude iconische design werkt ook nog steeds vandaag. Sympathiek, afgerond, mooi afgewerkt, aandacht voor detail en lief. Ook in de sportievere GTS-vorm, zoals wij hem in Rome rijden. Op een zaterdag. Bij mooi weer. Dus dat betekent veel verkeer en veel drukte. Maar we laten ons niet opjagen. Daar zorgt de Vespa wel voor.

Motor.NL: Hoe bedoel je, “daar zorgt de Vespa wel voor”?

Gijs Gilis: “Simpel, de Vespa GTS 300 rijdt bijzonder soepel, stil en aangenaam. Zo lief als hij eruitziet, zo bolt hij ook door de drukte van de stad. De 300cc-ééncilinder draait stil, pikt zacht op en levert toch voldoende pit. Het lijkt wel een elektrische ervaring, en dat bedoelen we in de positiefste zin van het woord. Enkel bij stilstand voel je de trillingen van het motorblok, maar eenmaal op toeren verdwijnen die als je verkeersvriendelijkheid in de straten van de Romeinse binnenstad.”

Motor.NL: Was het weer een wedstrijdje ‘om ter meest claxonneren’?

Gilis: “Zoiets ja. En je kunt ook moeilijk anders. De Vespa wekt echter zo’n sympathie bij de Italianen (en buitenlandse toeristen) op dat het meeste getoeter gevolgd wordt door een duim omhoog. Ook zigzaggend door het fileverkeer wordt perfect getolereerd, en gaat bovendien perfect met de kleine, lage en vooral lichte GTS. Op dit terrein blinkt hij uit, waardoor het geen stressvolle reis was, maar eerder een boeiende en plezante trip.”

Energica Experia: eerste vragen na de test

Motor.NL: Ben je ook nog wat gaan rijden buiten het stadscentrum?

Gilis: “Si! Op een prachtige kronkelweg die rechtstreeks naar het Braccianomeer leidt. Weinig verkeer, fijn asfalt en voldoende heuvelachtig om de 300 eens stevig aan de tand te voelen. Dat deed hij trouwens helemaal goed. Er zit behoorlijk wat power in het 23 pk sterke blokje, wat ook tot uiting komt door het lage drooggewicht van de GTS (150 kg). Hij voelt ook best baanvast en stabiel aan als het wat harder gaat, maar echt uitdagen tot de limieten opzoeken doet hij niet.”

Motor.NL: Laat me raden, jij hebt dat wel gedaan.

Gilis: “Qua hellingshoek niet, maar we hebben wel de limieten van de elektronica opgezocht, zijnde het ABS- en tractiecontrolesysteem. We weten dat Italianen sterk zijn met de afstelling van elektronica, en op de GTS 300 is het niet anders. ABS schiet bijna onmerkbaar in en ook het tractiecontrolesysteem doet zo goed als naadloos zijn werk. Heel zachtaardig en zonder hevige schokken. Soms voel je het zelfs helemaal niet, terwijl je wel het lampje ziet branden. Knap werk.”

Motor.NL: Voor zij die veel op natte kasseistenen rijden, zullen Vespa dankbaar zijn. Goede terugreis!

Het bericht Vespa GTS 300: eerste vragen na de test verscheen eerst op Motor.NL.

Motorsportlegende Phil Read op 83-jarige leeftijd overleden

Phil Read, ook wel bekend onder de bijnaam ‘The Prince of Speed’, is donderdag op 83-jarige leeftijd overleden. Dat heeft zijn familie bekendgemaakt.

Classic GP Assen: blik op het verleden

De Brit, hij werd geboren op 1 januari 1939 te Luton, was de eerste coureur die wereldkampioenschappen won in de 125cc, 250cc en 500cc-klasse. Phil Read reed wedstrijden van 1961 tot 1976. Hij werd zeven keer wereldkampioen, waarvan twee keer in de zwaarste categorie, en was acht keer winnaar van de beruchte Isle of Man TT. De grootste rivalen van Read waren in die tijd Mike Hailwood en de Italiaan Giacomo Agostini.

Read was enkele weken geleden nog te gast bij de Classic Grand Prix op het TT-circuit in Assen.

Het bericht Motorsportlegende Phil Read op 83-jarige leeftijd overleden verscheen eerst op Motor.NL.

Check deze toffe Moto Guzzi 1000 SP Enzo special door Fuchs Workshop

Uit de handen en geest van Massimo Rinchiuso komt de Moto Guzzi 1000 SP Enzo, een special die volledig opnieuw is opgebouwd door de eigenaar van de Fuchs Workshop en in caféracer-sausje is gestoken. De naam? Een eerbetoon aan zijn grootvader…

De werkplaats van Fuchs in Ravenna wordt geleid door Massimo Rinchiuso, de man achter vele customisaties, waaronder de laatste creatie, een caféracer ontstaan uit een Moto Guzzi 1000 SP uit 1979, die de eigenaar heeft verbouwd en verrijkt met zijn eigen mechanische en stilistische vaardigheden. Het bijzondere van dit werk? Massimo kocht de motor van een klant die hem uit elkaar had gehaald om hem te restaureren, en hij bouwde hem opnieuw op voor zichzelf en om zijn werkplaats te promoten.

Harley-Davidson eert Amerikaanse strijdkrachten met speciale Pan America

Het werk begon met het frame, het verwijderen van de onderste wieken en het aanpassen van de motorsteunen, die werden verplaatst en, zoals we later zullen zien, opgewaardeerd. Ook de stuurgeometrie werd gewijzigd om de motorfiets meer wendbaarheid te geven, terwijl de voorvork werd aangepast met gebruikmaking van enkele onderdelen van een Yamaha R6-unit om de prestaties te verbeteren. Aan de achterzijde vinden we een nieuwe lichtgewicht achterbrug die volledig van aluminium is gemaakt, die de naald van de weegschaal op slechts 2,25 kg houdt en via twee nieuwe verstelbare Ohlins-schokdempers met het frame is verbonden. In hetzelfde metaal zijn de wielen, speciaal op maat gemaakt door Workshop 09, en de rest van de bovenbouw, zoals de taps toelopende brandstoftank, de voorkuip en de staart, met de ronde vorm die typisch is voor de “achterkant” van deze motoren. Het uitlaatsysteem bestaat uit twee prachtige SC Project uitlaatpijpen die met de cilinders zijn verbonden door pijpen die langs de zijkanten van de motorfiets lopen.

Wat de motor betreft, zijn er enkele updates geweest: het vliegwiel en de krukas zijn lichter gemaakt, ander restauratiewerk is gedaan aan de cilinderkoppen en kleppen, terwijl de nokkenassen nieuw zijn. De ontsteking is ook herzien en vervangen door een nieuwe Silent Hektik unit, terwijl de carburateurs Dell’Orto PHM40 zijn en de bediening van de koppeling nu hydraulisch is.

De kleurkeuze is gevallen op een elegant grijs voor de bovenbouw, dat goed samengaat met het rood van het frame en de architectuur versterkt. Het laatste detail is de reden voor de naam Enzo, die de customizer besloot aan zijn creatie te geven ter ere van zijn grootvader, die hem voor het eerst in de wereld van de motoren introduceerde en zijn passie doorgaf.

Het bericht Check deze toffe Moto Guzzi 1000 SP Enzo special door Fuchs Workshop verscheen eerst op Motor.NL.

Bankovervaller koopt van buit nieuwe Kawasaki, post foto’s en wordt gearresteerd

Nadat hij foto’s had gepost van zijn nieuwe Kawasaki ZX-10R, gekocht met gestolen geld van een bankoverval, is een Vietnamese man gearresteerd…

Misschien is het niet de verstandigste beslissing om je op sociale media te verkneukelen over je plotselinge aankoop van een Kawasaki superbike na een bankoverval, maar je kunt een crimineel niet vaak prijzen om zijn besluitvaardigheid.

Nooit opgehelderd raadsel: diefstal CZ-motoren in Markelo 1972

Kawasaki ZX-10R Ninja

Op 7 januari beroofde een gewapende 23-jarige Vietnamese man een bank in de stad Hai Phong, Vietnam, en ging er met 3,5 miljard Dong (130.000 euro) en de motor van de dienstdoende bewaker vandoor. De volgende dag besloot hij een Kawasaki ZX-10R Ninja uit 2021 te kopen.

Onze domme crimineel heet Nguyen Van Nam, en hij werd gearresteerd en beschuldigd van de overval nadat de politie hem op 9 januari van de weg had geplukt. De politie vond de sportmotor en het resterende geld, samen met het pistool dat bij de overval werd gebruikt, in zijn bezit.

Foto’s op sociale media

In zijn oneindige wijsheid poseerde Van Nam graag op de ceremoniële overdrachtsfoto’s bij de dealer met zijn nieuwe Ninja. Dit, in combinatie van de beelden in de bank, leverde de politie voldoende bewijs op om hem te vervolgen. Eigen schuld!

Bron: Visordown

Het bericht Bankovervaller koopt van buit nieuwe Kawasaki, post foto’s en wordt gearresteerd verscheen eerst op Motor.NL.