Ducati Superquadro Mono: ééncilinder voor de weg keert na 30 jaar terug

Na een afwezigheid van 30 jaar heeft Ducati besloten om weer een ééncilinder motorfiets voor de weg te produceren. Deze nieuwe motorfiets, genaamd Superquadro Mono, is uitgerust met een cilinderinhoud van 659 cc en maakt gebruik van het desmodromische systeem. Met zijn uitzonderlijke prestaties zet deze motorfiets nieuwe standaarden in zijn categorie.

De Superquadro Mono is gebaseerd op het Panigale 1299 motorblok, dat het hoogtepunt vormt van Ducati’s straatlegale tweecilinders. Door gebruik te maken van verfijnde materialen en oplossingen voor elk onderdeel, levert deze ééncilinder indrukwekkende prestaties.

Ducati heeft de 2024 Multistrada V4 RS gepresenteerd

De naam “Superquadro” verwijst naar de extreme verhouding tussen boring en slag, die hoge toerentallen mogelijk maakt die normaal gesproken alleen bij racemotoren voorkomen. Met een boring/slag verhouding van 1,86 en een slag van slechts 62,4 mm is dit de meest extreme in zijn categorie. Het desmodromische klepsysteem draagt bij aan zowel de prestaties als het vermogen om zeer hoge toerentallen te bereiken.

Met een maximumvermogen van 77,5 pk bij 9.750 tpm en een maximumkoppel van 63 Nm bij 8.000 tpm biedt de Superquadro Mono ongekende prestaties voor een ééncilinder motorfiets op de openbare weg. In raceconfiguratie kan het maximale vermogen zelfs oplopen tot 84,5 pk bij 9.500 tpm.

De Ducati Superquadro Mono is ook geschikt voor motorrijders met een rijbewijs A2, mits aangepast.

Technische kenmerken

  • Zuiger met een recordboring van 116 mm voor stijfheid en weerstand
  • Tuimelaars van het desmodromische systeem met DLC-coating om wrijving te verminderen en slijtage te verhogen
  • Enkelvoudig ovale gasklephuis met drie verschillende vermogensmodi
  • Motorcarter met geïntegreerde watermantel rond de cilinderbuis voor gewichts- en koelvoordelen
  • Asymmetrische krukas uitgebalanceerd door twee balansassen

De transmissie heeft raceverhoudingen afgeleid van de Panigale V4, waardoor eenvoudige bediening mogelijk is en power-sliding bij het ingaan van bochten wordt vergemakkelijkt.

Kortom, de Ducati Superquadro Mono biedt geavanceerde technische oplossingen en verfijnde materialen voor zowel prestaties als lichtheid. Met zijn terugkeer naar de ééncilinder productie heeft Ducati een motorfiets gecreëerd die indruk maakt op het gebied van prestaties en rijplezier.

Het bericht Ducati Superquadro Mono: ééncilinder voor de weg keert na 30 jaar terug verscheen eerst op Motor.NL.

2024 BMW M 1000 XR: toermotor met 200 pk

BMW presenteert de volledig nieuwe M 1000 XR. Het derde lid van de M familie moet een sportmotor, voor langere afstanden zijn.

Eind 2018 begon BMW met het toevoegen van de letter M, aan zijn sportiefste modellen. In het honderdste jaar van zijn bestaan geeft BMW Motorrad nu dus deze letter aan de XR. De 4-cilinder van de XR is gebaseerd op de motor van de S 1000 RR, maar dan met nog meer topvermogen. Dit vermogen bedraagt nu 201 pk, wat een drooggewicht van 223 kg moet voortstuwen. Verder heeft de M XR 113 nm aan koppel en een rode lijn die begint bij 14.600 tpm. Ook krijgt hij kortere overbrengingsverhoudingen, om een nog snellere acceleratie te bewerkstelligen. Verder heeft de motorfiets winglets om downforce te creëren. Volgens BMW werken zij al vanaf 100 km/u.

2024 BMW R 1300 GS: alles wat je wilt weten

Techniek

De wielophanging en het rijwielgedeelte van de nieuwe BMW M XR zijn gebaseerd op die van de S 1000 XR, waarin een aluminium brugframe een centrale rol speelt. De M XR heeft een upside-down telescoopvoorvork met veerbenen van 45 mm diameter, met daarin gesloten ‘cartridge’ demperunits en gescheiden hydraulische zuigersystemen. Net als de BMW M 1000 RR en M 1000 R is ook de M XR voorzien van een M remsysteem. De M remklauwen zijn voorzien van een geanodiseerde coating en het M logo. Verder zijn dubbele remschijven voor van 320 mm diameter en 5 mm dikte terug te vinden. Standaard zijn lichtgewicht wielen van gesmeed aluminium. Wie kiest voor het M Competition-pakket krijgt de M Carbon wielen.  

Op het gebied van elektronica heeft de M XR een 6,5 inch TFT display. Daarnaast zijn ook Brake Slide Assist, verschillende rijmodi (Rain, Road, Dynamic, Race en Race Pro 1-3), Dynamic Traction Control, Hill start Control Pro, Launch Control, Schakelassistent Pro, Vier instelbare gasreacties, drievoudig instelbare Engine Brake en Keyless Ride terug te vinden op de M XR. Verder heeft deze motor ook een GPS Laptrigger en GPS Datalogger, maar die kan je pas gebruiken nadat je een activeringscode hebt gekocht.   De nieuwe M 1000 XR krijgt de M kleuren Light Blue, Dark Blue en Red op een zwarte ondergrond mee. In Nederland is deze motor nu te bestellen vanaf 30.750 euro.

Het bericht 2024 BMW M 1000 XR: toermotor met 200 pk verscheen eerst op Motor.NL.

Eerste indruk 2024 Suzuki V-Strom 800: de ultieme onroad V-Strom?

De Suzuki V-Strom 800DE was er al, en nu is de tijd rijp voor de V-Strom 800. Zonder toevoegsel. Een basisversie dus, puur voor op de geasfalteerde wegen. We trokken naar Montpellier in het zuiden van Frankrijk en gingen – soms – met een vergrootglas op zoek naar wat de 800 verschillend maakt van zijn twee-eiige tweeling.

Motor.nl: Een beetje Hercule Poirot spelen met je vergrootglas?

Gijs Gilis: “Daar komt het wel op neer, hoewel er best nog veel verschillen zijn tussen de twee 800’s. De grootste wijziging zit in de wielen en banden. Die krimpen van 21 inch vooraan (en 17 inch achteraan) voor de DE, naar 19 inch voor- (en 17 inch achteraan). De spaakvelgen zijn ingewisseld voor aluminium velgen, de axiaal gemonteerde remklauwen voor radiaal gemonteerde exemplaren en de vering is meer onroad gericht met minder veerweg.”

Eerste indruk 2024 Kawasaki Ninja 7 Hybrid: is de Ninja 7 Hybrid een gamechanger?

En hoe rijdt de 2024 Suzuki V-Strom 800?

“Ik ben nog niet klaar! Het windscherm is een stuk groter, de zitpositie is wat sportiever en je zit een beetje lager dan op de DE. Hoe die rijdt, vraag je? Probleemloos en foutloos. Een fantastische machine die zo goed in balans in qua comfort en sportiviteit dat hij moeilijk op fouten te betrappen is. Hij blinkt nergens in uit, maar doet ook niets slecht. Neutraal in de allerbeste zin van het woord.”

Voel je het verschil met de DE?

“Daarvoor zou je ze al vlak na elkaar moeten rijden. Je voelt wel onmiddellijk dat de V-Strom 800 beter geschikt is voor de openbare weg, puur door de bandenkeuze en de kleinere velgmaat vooraan. Hij heeft ook dat typische Suzuki-karakter, met net dat sportieve randje. Ben je bijvoorbeeld comfortabel aan het rondrijden en mag het gas er wat meer op, dan merk je al snel dat hij meer in zijn mars heeft dan hij uiterlijk doet vermoeden.”

Over dat uiterlijk… wat vind jij, als man met de beste smaak van de redactie, daarvan?

“Wel, dank voor het compliment. Ik hoop dat mijn vriendin dit verslag ook leest… De looks van de V-Strom zijn nogal rommelig. Het kopje is thans leuk, met die lichtunit van de GSX-8S, maar de snavel steekt wat gek omhoog waardoor die me doet denken aan Daffy Duck, de uitlaat is veel te groot en het geheel is niet meteen om een poster van in je kamer te hangen. Godzijdank is smaak persoonlijk.”

De DE komt in leuke kleuren, met opvallend geel en gouden velgen. Hoe zit dat bij de 800?

“Die doet het in een knap blauw, een standaard zwart of een wat vreemd grijsgroen. De velgen zijn altijd zwart. Optisch is de keuze voor de DE-versie dan ook logisch. Maar als je ook met je hoofd kiest én je bent niet van zin om de gebaande paden te verlaten, dan moet je voor deze V-Strom 800 gaan. Het is de logische, goedkopere en betere keuze. Zonder twijfel.”

Klaar en duidelijk. Ga nu je smaakpapillen maar verrijken in Montpellier.

Het bericht Eerste indruk 2024 Suzuki V-Strom 800: de ultieme onroad V-Strom? verscheen eerst op Motor.NL.

Oproep: geef als motorrijder je mening over NGCS (ribbelbeton) wegdek

Klachten over verkeersgeluid hebben niet alleen met luide uitlaten of hoge toerentallen te maken, maar zeker ook met het afrolgeluid van banden. In Nederland wordt daarom vaak stil asfalt toegepast. Als alternatief ligt er op een paar plaatsen nu NGCS, ofwel Next Generation Concrete Surface: een betonnen wegdek met geluidsreducerende groeven in de rijrichting. Dat profiel zorgt voor een zoekend rijgedrag bij tweewielers. Het meest gevoelig zijn lichtere motoren en motorscooters, zeker als ze voorzien zijn van (hogere, stijvere) diagonaalbanden. Ook zwaardere motoren met radiaalbanden kunnen last hebben van dit ribbelbeton.

Motorrijders verdienen erkenning, geen stereotypen

In België liggen al langer proefvakken, onder meer op de ring Antwerpen (ten zuiden van de afslag Antwerpen Oost) en op de N44 in Maldegem. Ook in Duitsland wordt het toegepast. In de VS, waar NGCS vandaan komt, zijn verschillende waarschuwingsborden voor motorrijders in gebruik. Dat spreekt al voor zich. Van klachten vanuit Duitsland zou geen sprake zijn, maar bekend is dat motorrijdersklachten in België meer dan eens genegeerd worden. In Nederland liggen er inmiddels proefvakken van dit ribbelbeton op de N397 tussen Heuvel (Westerhoven, NB) en de kruising met de N69 bij Dommelen, en in dezelfde provincie op de Turnhoutsebaan bij de Poppelseweg in Goirle.

Motorrijdersactiegroep MAG wil in Nederland geen wegdek dat waarschuwingsborden voor motorrijders noodzakelijk maakt. Hoe kunnen zij het gebruik van NGCS tegengaan? Om te beginnen door zoveel mogelijk ervaringen van motorrijders te verzamelen. Reed je eerder al op NGCS of zie je kans om er binnenkort eens overheen te rijden? Mail je ervaringen plus merk en type van je motorfiets uiterlijk op 15 december 2023 naar media@motorrijdersactiegroep.nl. Dan maken zij er werk van.

NGCS op de N397 tussen Westerhoven en Dommelen.

Tekst en afbeelding: MAG

Het bericht Oproep: geef als motorrijder je mening over NGCS (ribbelbeton) wegdek verscheen eerst op Motor.NL.

2024 Triumph Stealth Editions: (on)opvallende nieuwe modellen

Triumph lanceert in 2024 Stealth Editions van acht Bonnevilles. De speciale fietsen zijn custom-stijl geverfd en worden maar één jaar lang geleverd.

Elk model heeft zijn eigen unieke tankontwerp, dat een met de hand beschilderde afwerking. Het design is donker, tenzij er licht op valt. In dat geval komen er levendige kleuren tevoorschijn. Het proces begint met een basislaagje van spiegelglans metaalkleurig ‘Silver Ice’. Deze lak komt op elke tank terecht, waarna een donkere tot lichte ‘Sapphire Black’ grafische vignette wordt geplaatst. Tenslotte krijgen de motoren een transparante getinte lak, in meerdere lagen. Dat moet een diepe en rijke toplaag garanderen. De afwerking is du met de hand en zorgt daardoor voor subtiele variaties bij elke motor.

Triumph Thruxton Final Edition is ode aan een motorfietsicoon

De acht Triumph Stealth-edities omvatten de Bonneville Speedmaster in het rood, de gestripte Bobber in het paars, de T100 en T120 in het blauw, de Speed Twin 1200 in het rood en de Speed Twin 900 in het groen, de Scrambler 900 in een het oranje, en tot slot, heeft de T120 Black een matte zilveren afwerking.

Triumph introduceert een nieuwe serie motorfietsen met unieke tankontwerpen. De Stealth Edition is een herinterpretatie van de iconische Britse klassieker, de Speedmaster, met een opvallend rood ontwerp. Deze lakafwerking benadrukt de ontspannen houding en de custom stijl van de Speedmaster, die beschikt over de 1200cc Bonneville-motor. De Bonneville Bobber krijgt een paarse Stealth Edition met een gestripte, custom stijl. Daarnaast beschikt hij over een 900cc motor. De Bonneville T100 Blue Stealth Edition heeft, zoals de naam doet vermoeden, een blauwe afwerking. Daarnaast is hij, met 65 pk, beschikbaar voor A2-rijbewijshouders. De Bonneville T120 Black Stealth Edition onderscheidt zich door een matte zilveren afwerking en zwarte details.

De Speed Twin 1200 Red Stealth Edition combineert het Bonneville-DNA met een mooi rood kleurtje. De Triumph Stealth Edition met een groen tankontwerp is verder ook geschikt voor A2-rijbewijzen. Als laatste krijgt de Scrambler 900 in 2024 een diep oranje afwerking. Daarnaast is ook een speciale chassisconfiguratie voor offroadrijden terug te vinden. Al deze motorfietsen zijn nu te bestellen bij Triumph-dealers, met leveringen vanaf februari 2024. Triumph heeft de prijzen van deze modellen nog niet bekendgemaakt.

Het bericht 2024 Triumph Stealth Editions: (on)opvallende nieuwe modellen verscheen eerst op Motor.NL.

Kawasaki viert 40 jaar Ninja met special edition modellen

De Ninja-serie is erg geliefd onder motorliefhebbers vanwege de lef, technologie en passie voor sportmotoren. Ter ere van het jubileum heeft Kawasaki drie speciale modellen onthuld:

  • Ninja ZX-10R
  • de nieuwe 636cc Ninja ZX-6R
  • Ninja ZX-4RR.

Deze motoren zullen te zien zijn op de EICMA-show. De modellen hebben een opvallende groen/blauw/witte kleurstelling die geïnspireerd is op de Kawasaki World Endurance racers uit de jaren 90. Elke motor heeft een 40th Anniversary-logo en de kleurstelling is aangepast aan het moderne design van de motoren. De modellen zullen medio december beschikbaar zijn bij Kawasaki dealers. Voor meer informatie kun je terecht op www.kawasaki.nl.

Het bericht Kawasaki viert 40 jaar Ninja met special edition modellen verscheen eerst op Motor.NL.

Zundapp is terug: de ZXA 500 betreedt het Europese toneel

Vorig jaar gepresenteerd op Intermot, is de Zundapp ZXA 500 een middelgrote avontuurmotor aangedreven door een 500 cc tweecilinder en uitgerust als een ware wereldreiziger. Geproduceerd door Zongshen, is deze naar Europa gekomen onder verschillende merknamen.

Geschikt voor A2 rijbewijs

Het historische Beierse merk Zundapp is nu in handen van Zongshen, een Chinese gigant die op Intermot 2022 het publiek verraste met een middelgrote avontuurmotor genaamd ZXA 500. Stijlvol gezien is het onmogelijk om de sterke gelijkenis met de Ducati Multistrada niet te zien: van de ‘snavel’ spatbord tot de koplampen en de tankvormen, duidelijk geïnspireerd door de Borgo Panigale wereldreiziger, ook beschikbaar in de Rally-versie met V4-motor, de Grand Tour-editie en de gloednieuwe RS-versie met Desmo-motor!

Wat de techniek betreft, wordt de ZXA 500 aangedreven door een parallelle tweecilinder van 476 cc met vloeistofkoeling en een dubbele asverdeling met een maximaal vermogen dat perfect overeenkomt met het A2 rijbewijs: het bedrijf claimt 47,6 pk. Het stalen frame wordt gecombineerd met een omgekeerde vork en een enkele achterdemper, terwijl het remsysteem bestaat uit drie schijven, twee aan de voorkant en één aan de achterkant, allemaal voorzien van ABS.

Voortbordurend op de technische specificaties geeft het bedrijf een totaal gewicht voor de motorfiets op van 196 kg met een volle tank (18 liter), zithoogte is 80 cm, wat relatief laag is voor een crossover/enduro. De wielen hebben spaakvelgen met tubeless banden, maar zijn 17″ zowel voor als achter.

Maakt Zundapp comeback met ZXA Adventure 500?

Tot de uitrusting behoren verder valbeugels en een kofferset, waarvan het nog niet duidelijk is of ze optioneel zijn of standaard meegeleverd worden. De technologische uitrusting omvat Full-LED koplampgroepen, een kleuren LCD-display, een USB-aansluiting en een 12V aansluiting, een klein opbergvak aan de linkerkant van de achterkant (net als de Ducati Multistrada) en ten slotte is het windscherm met de hand verstelbaar zonder gereedschap.

Gelanceerd in Europa

In 2023 kwam de Zundapp ZXA 500 naar ons continent, eerst in Spanje, Engeland en onlangs ook in Duitsland. Het interessante feit is dat Zundapp een historisch Duits merk is, maar desondanks heeft Zongshen ervoor gekozen om de motor in Duitsland en Spanje onder het Mitt-merk te introduceren en de motor om te dopen tot 530 TT Adventure. In Engeland wordt de motor onder de Lexomoto-vlag verkocht.

Prijs en beschikbaarheid

De aanvankelijk gecommuniceerde prijs van de Zundapp ZXA 500 Adventure is 7.499 euro, maar in Duitsland is de motorfiets verkrijgbaar met de kofferset voor 6.990 euro. Of en wanneer de motor naar Nederland komt is nog niet bekend.

Het bericht Zundapp is terug: de ZXA 500 betreedt het Europese toneel verscheen eerst op Motor.NL.

Bikeshow-beursaanbieding! NOIZEZZ maatwerk gehoorbescherming voor €99,- i.p.v. €119,50!

We houden wel van geplof en gedonder uit de uitlaat, maar niet van gepiep in onze oren. De sensatie van vrijheid die motorrijden je geeft, zou niet in de schaduw moeten staan van gehoorbeschadiging. En dus komt NOIZEZZ met een speciale actie op de Bigtwin Bikeshow & Expo.

Kom langs op NOIZEZ stand op 3, 4 of 5 november in de Expo Houten en laat op maat gemaakte oordoppen aanmeten tegen een speciale beursprijs van €99,-. Normaal kosten ze €119,50, dus dat scheelt je zeker twee tientjes! Dat zijn toch weer wat te rijden kilometers. Benzine geeft men immers niet weg.

De PF-filters in de oordoppen filteren schadelijk geluid, maar laten de beleving intact. Geniet van je motor, blijf alert op je omgeving en blijf je vrienden verstaan, terwijl je gehoor beschermd wordt. Prima deal! 

Het bericht Bikeshow-beursaanbieding! NOIZEZZ maatwerk gehoorbescherming voor €99,- i.p.v. €119,50! verscheen eerst op Motor.NL.

Geboren icoon: De nieuwe 2024 Yamaha XSR900 GP

De Sport Heritage-serie eert Yamaha’s iconische motorfietsgeschiedenis met retro-design en moderne technologie. Elk XSR-model is geïnspireerd door klassieke Yamaha-motorfietsen, maar behoudt hedendaagse prestaties.

Yamaha heeft een rijke geschiedenis in motorraces, van lokale races tot de Grand Prix. De XSR900, gelanceerd in 2016, brengt eerbetoon aan Yamaha’s raceverleden, met 2021-modellen die designelementen uit de jaren ’80 en ’90 behouden. In 2024 introduceert Yamaha de XSR900 GP, die historische racemachines eert met moderne technologie.

6 redenen waarom je direct moet toeslaan als je nu een occasion Yamaha MT-07 kunt kopen

Het ‘Gouden tijdperk’ van Grand Prix racen begon in de jaren 80, toen Yamaha zich concentreerde op het ontwikkelen van racemotoren en frames die het rijdersgevoel verbeterden. Dit resulteerde in zes 500 cc Grand Prix-titels tussen 1984 en 1992 en leidde tot het iconische Deltabox-frame, dat nu nog steeds wordt gebruikt in Yamaha-motoren, inclusief de XSR900 GP.

De XSR900 GP is ontworpen met respect voor hoffelijkheid en goede manieren, zoals het gezegde ‘Manners Maketh Man’ suggereert. Het doel was om het verleden te eren en tegelijkertijd moderne prestaties en technologie te bieden.

Het kuipwerk van de XSR900 GP is geïnspireerd op de jaren ’80 Grand Prix-motoren, met invloeden van zowel YZR Grand Prix-motoren als productiemotoren uit die tijd. De bovenkuip integreert een compacte LED-koplamp voor een gestroomlijnde uitstraling. Het kuipwerk is bevestigd op een manier die doet denken aan de jaren ’80, met een buisvormige constructie en rechte beugels die het dashboard ondersteunen.

De overstap naar het meer vierkante ontwerp in de jaren ’80 had als doel de aerodynamica te verbeteren en de rijder te beschermen tegen de wind door de hogere prestaties. De XSR900 GP behoudt dit concept met een windscherm, handbeschermers en kanalen op de zijpanelen voor efficiënte koeling.

Het zadel in bijpassende kleuren geeft de motor een racelook met een jaren ’80-achterkant en verbergt het achterlicht, terwijl een zadelstopper de rijder op zijn plaats houdt voor een versterkt acceleratiegevoel.

De XSR900 GP is verkrijgbaar in een historische Yamaha Grand Prix-kleurstelling, geïnspireerd door de jaren 80 en 90, met gele nummerplaten en zilveren Deltabox-stijl chassis en swingarm.

Een ‘clip-on’ stuur zorgt voor een sportievere rijervaring door de zithouding aan te passen, waardoor de rijder meer naar voren komt in een racestijlpositie zonder ongemak. Verstelbare aluminium voetsteunen en een dikkere zitting verbeteren het comfort.

Het frame is aangepast om de extra belasting aan de voorkant van de machine aan te kunnen, met een versterkt subframe. De XSR900 GP heeft een aluminium stuurpenas om de stijfheid in het stuurgedeelte aan te passen voor een betere balans tussen lichtheid en stabiliteit.

Met lichtgewicht velgen en Bridgestone Battlax Hypersport S23 banden kan de XSR900 GP precies en met zelfvertrouwen worden bestuurd. Dit alles draagt bij aan een sportievere rijervaring.

De XSR900 GP combineert retro-stijl met moderne technologie, met geavanceerde vering en remmen.

De voorvork van KYB is volledig instelbaar voor voorspanning, ingaande en uitgaande demping voor een aanpasbare rijervaring aan de voorkant. De achterwielophanging is ook volledig instelbaar en verborgen voor een slankere look. De rijpositie kan worden aangepast met verstelbare voetsteunen en een dikkere zitting voor meer comfort.

Een Brembo-voorrem en geoptimaliseerde remslangen verbeteren de remprestaties. De XSR900 GP biedt ook aanpasbare rijmodi via Yamaha Ride Control (YRC) met drie vooraf ingestelde modi en twee aanpasbare modi.

Een 5-inch TFT-scherm biedt connectiviteit met smartphone, inclusief oproepen, berichten en navigatie via de MyRide-app. De nieuwe ergonomische schakelaars zorgen voor gemakkelijke bediening, terwijl een noodstopsignaalfunctie automatisch de alarmlichten activeert bij hard remmen.

De XSR900 GP beschikt over een geavanceerde zesassige IMU die gegevens levert aan verschillende elektronische rijhulpsystemen, waaronder traction control, slide control, lift control en brake control. Het Quick Shift-systeem van de derde generatie maakt snel schakelen mogelijk zonder koppeling. Dit alles biedt geavanceerde technologie voor een sportievere rijervaring.

Kleuren, beschikbaarheid en prijs

De nieuwe XSR900 GP zal verkrijgbaar zijn in twee kleuren: Legend Red en Power Grey. 

Het bericht Geboren icoon: De nieuwe 2024 Yamaha XSR900 GP verscheen eerst op Motor.NL.

MV Agusta komt naar EICMA 2023

MV Agusta heeft aangekondigd mee te doen aan de 2023-editie van EICMA. Het merk uit Schiranna komt op ’s werelds belangrijkste motorbeurs, naar eigen zeggen, met een aantal nieuwigheden.

MV Agusta doet op de beurs zijn 9.5-project eindelijk, in definitieve vorm, uit de doeken. Daarnaast is deze komende editie ook de eerste EICMA-deelname van MV Agusta, in samenwerking met zijn nieuwe partner, PIERER Mobility.

Test 2024 BMW R 1300 GS: heerlijke brok techniek

Bezoekers aan de beurs kunnen de nieuwste reeks van MV Agusta ontdekken, evenals de nieuwe ontwerpen en geavanceerde technologieën. Verder krijgen ze ook een eerste blik op de toekomstplannen van het bedrijf. Timur Sardarov, CEO van MV Agusta, stelt in een persbericht: “Dankzij de samenwerking met PIERER Mobility AG, Europa’s grootste motorfietsproducent, als een nieuwe, sterke partner in ons avontuur, zijn we sterker geworden en hebben we onze operationele mogelijkheden uitgebreid. De weg voor ons is de meest opwindende die we ons kunnen voorstellen. MV Agusta, met haar iconische modellen, allemaal geproduceerd in Italië, zal ongetwijfeld opnieuw de onverdeelde aandacht trekken van het publiek en critici. Er is geen twijfel dat Motorfietskunst opnieuw het gesprek van de show zal zijn.”

Luca Martin, Chief Operations Officer van MV Agusta, voegt toe: “EICMA vertegenwoordigt ’s werelds belangrijkste schijnwerper op de motorindustrie en we zijn verheugd om terug te zijn op zo’n strategisch evenement. Het zal de perfecte gelegenheid zijn voor ons om aan onze fans, zakelijke partners en mediavrienden te laten zien in welke richting MV Agusta zich beweegt. De samenwerking met PIERER Mobility AG heeft veel veranderingen en verbeteringen met zich meegebracht in elk aspect van het bedrijf en EICMA is de perfecte gelegenheid voor ons om de afgelopen 11 maanden samen te vatten en naar het opwindende volgende hoofdstuk voor ons fantastische merk te kijken.”

Het bericht MV Agusta komt naar EICMA 2023 verscheen eerst op Motor.NL.