Fantic maakt zijn rallydebuut met de XEF. Twee versies: basic en Factory

Fantic Motor betreedt de rallymarkt met twee nieuwe modellen gericht op verschillend gebruik: de XEF Rally voor amateur-rijders en de raceklare in beperkte oplage geproduceerde XEF Rally Factory voor de ‘hardcore’ rijders.

We zagen de Fantic Rally vorig jaar november verschijnen op de Eicma beurs in Milaan. Kort daarna nam Franco Picco hem mee naar Dakar 2022 en reed vervolgens mee in de Abu Dhabi Desert Challenge. Genoeg getest dus met dit model zou je zeggen. Zo dachten ze er bij Fantic blijkbaar ook over. Het Rally-project komt nu voor iedereen binnen handbereik met twee nieuwe modellen; de XEF Rally en XEF Rally Factory. Het onderscheid tussen deze versies zit hem in het gebruik. De basisversie is bestemd voor amateur-rijders die hem in kunnen zetten voor hun offroad-avonturen, toerritten en reizen. De Factory versie komt direct in raceconfiguratie en is klaar voor Dakar. Beide modellen hebben dezelfde basis en zijn afgeleid van de XEF 450. Maar dan wel met extra tanks en een reeks aangepaste onderdelen.

De XEF Rally

De XEF RALLY is een productiemotor, uiteraard Euro 5 gehomologeerd. Aangedreven door een krachtige 450cc eencilinder, voorinlaat en eerste tank onder de zitting. Het frame is een aluminium perimeter frame dat in combinatie met Kayaba vering zorgt voor stabiliteit. De bovenbouw en de te grote tanks zijn ontworpen om een perfecte combinatie te krijgen van ergonomie en maximale autonomie. Dit dankzij de 30 liter brandstof die de motor mee kan nemen, verdeeld over twee tanks: aan de voorkant en centraal onder de zit.

Onmisbaar op grote afstanden is ook comfort en navigatie: de motor heeft een plexiglas kuip voor bescherming tegen wind, stof en stenen. En dankzij het 7″ RallyScreen zijn alle meters van de motor goed afleesbaar. Daarnaast is het eenvoudig om GPX-tracks, digitale roadbooks en alle navigatie-apps op de markt te raadplegen: via het touchscreen of via de stuurcontrollers. Dankzij het Android-besturingssysteem is hij net zo gemakkelijk te bedienen als een smartphone. Het RallyScreen is volledig bestand tegen schokken, stof en water (IP67 gecertificeerd), schakelt aan en uit met de motor en heeft een interne batterij waardoor je ook rustig in je huiskamer routes kunt programmeren door het van de motor af te halen en mee te nemen. De technische uitrusting wordt gecompleteerd door een extra grote enkele remschijf aan de voorkant van 300 mm.

De XEF Rally Factory

De XEF Rally Factory. De naam zegt het eigenlijk al: het is een motorfiets voor mensen met rally raids in hun bloed. Hij is direct afgeleid van de officiële motor waarmee Franco Picco deelnam aan Dakar. Deze extreme versie wordt geproduceerd in slechts 50 genummerde exemplaren en uiteraard met speciale onderdelen.

Kenmerkend voor deze versie zijn de exclusieve details, zoals het race-instrumentarium. De Factory-versie is standaard uitgerust met een robuust stalen en aluminium gemengd instrumentenpaneel dat een professioneel roadbook en tripmaster ondersteunt voor perfecte navigatie in elke wedstrijd. Er zitten knoppen op het stuur voor bediening van het roadbook en een voorziening voor een extra tripmaster.

De oliekoeler is aan de voorkant gemonteerd voor een maximale luchtstroom en het oversized oliefilter met extra reservoir zorgen voor de beste smering onder extreme omstandigheden. Daarnaast is het hele rijwielgedeelte ontworpen voor maximale richtingsgevoeligheid en stuurprecisie. Om nog extra rijcomfort te kunnen genereren is er een voorziening geplaatst voor een hydraulische stuurdemper. De in samenwerking met Arrow ontwikkelde titanium uitlaat maakt de set-up compleet voor maximale prestaties en realiseert een gewichtsvermindering van ongeveer 1,5 kg.

De Fantic XEF Rally Factory-modellen worden geleverd met een ‘racekit’ bestaande uit Fantic Rally-jerseys en een professionele gereedschapskist van 144 liter die kan worden omgebouwd tot een trolley om alle nodige reserveonderdelen mee te kunnen nemen tijdens de wedstrijd. Beide Fantic Rally motoren zijn beschikbaar vanaf eind november 2022. Nederlandse prijzen volgen nog.

Het bericht Fantic maakt zijn rallydebuut met de XEF. Twee versies: basic en Factory verscheen eerst op Motor.NL.

2023 Ducati Multistrada V4 Rally: de Ducati gewijd aan avontuurlijke reizigers

De nieuwe Ducati Multistrada V4 Rally is ontworpen voor de meest veeleisende reizigers, die, zelfs met z’n tweeën, verre bestemmingen willen bereiken zonder te stoppen.
– Meer comfort voor rijder en passagier en een grotere actieradius, dankzij een brandstoftank van 30 liter en de nieuwe uitgebreide deactiveringsstrategie, voor het eerst op een productiemotor, die de achterste cilinderbank van de V4 Granturismo zelfs onderweg uitschakelt.

– Meer off-road houding met 200 mm veerweg, grotere bodemvrijheid en geavanceerde Enduro Riding Mode met speciale Power Mode.

Borgo Panigale (Bologna, Italië), 29 september 2022 – In de derde aflevering van de 2023 Ducati World Première webserie presenteerde de fabrikant uit Bologna de nieuwe Multistrada V4 Rally , de Ducati gericht op liefhebbers van lange reizen (hier de directe link naar de video). Een onstuitbare metgezel van avontuur, waarmee je nog onverkende plaatsen kunt veroveren en bereiken met maximaal comfort. De motorfiets om de wereld te verkennen, zonder te stoppen, alleen of met z’n tweeën.

Met de “Rally” tilt Ducati de globetrotter spirit van de Multistrada V4 naar een nog hoger niveau, dankzij een verbeterd comfort voor rijder en passagier, een grotere actieradius en een meer uitgesproken terreinvaardigheid. Het resultaat is een motorfiets die zowel op onverharde wegen als in moderne metropolen in zijn element is: de perfecte keuze voor wie elke bestemming met maximaal comfort en veiligheid wil bereiken, zonder aan de typische Ducati rij-emoties in te leveren. En net als bij de hele Multistrada V4 familie zijn de prestaties (170 pk), betrouwbaarheid en onderhoudskosten (intervallen elke 60.000 km en Service beurt elke 15.000 km/24 maanden) uitstekend.

De Twijfeltest: Ducati Multistrada V2 S vs Multistrada V4 S

In zijn element op elke weg

Het “Rally”-model van de Multistrada V4 doet zijn naam eer aan en is een motorfiets die nog beter in staat is alle wegen te beheersen, vooral de onverharde. Deze Multistrada kan namelijk rekenen op semi-actieve vering met een veerweg van 200 mm die een grotere bodemvrijheid garandeert, op een nieuwe Power Mode die specifiek bedoeld is voor off-road rijden, op bredere voetsteunen voor de rijder met een duidelijker profiel en verwijderbare rubberen inzet en op de Skyhook DSS EVO-stuurstrategie, die in dit model nog preciezer en efficiënter is. De Multistrada V4 Rally is ook uitgerust met een Autoleveling-functie, die een constante afstelling garandeert wanneer de configuratie van rijder, passagier en bagage verandert, zodat de kenmerken van het voertuig altijd onveranderd blijven. De Multistrada V4 Rally heeft meer terreinwaardigheid dankzij standaard lichtere spaakvelgen en versterkte motorblokbescherming.
Met de nieuwe aluminium tank van 30 liter, die harmonieus aansluit bij de gespierde en elegante vormen van de motorfiets, kunnen de afstanden tussen de ene tankstop en de volgende worden vergroot: de nieuwe Multistrada V4 Rally is klaar voor zelfs de meest verlaten wegen.

Meer comfort voor rijder en passagier 

De Multistrada V4 Rally is de ideale motor voor reizen met z’n tweeën en is ontworpen om het comfort van rijder en reisgenoot naar het hoogste niveau te tillen: zo is het windscherm opnieuw ontworpen (40 mm hoger en 20 mm breder), is de achterkant verlengd en de kofferbevestiging naar achteren gezet om de passagier meer ruimte aan de benen te bieden. Bovendien kan de Multistrada V4 Rally, dankzij de beschikbaarheid van zadels met verschillende hoogtes voor zowel rijder als passagier en de verlaagde ophanging, worden aangepast aan elke combinatie van rijder en passagier.

Beschikbaarheid
De Ducati Multistrada V4 Rally staat vanaf februari 2023 bij de dealers in twee kleuren: Ducati Red en Brushed Aluminium & Matt Black, de laatste met een blootliggende tank van geborsteld aluminium, met voor beide zwarte spaakvelgen. De prijs voor de Multistrada V4 Rally Radar in België zijn vanaf € 27.890, in Nederland vanaf € 31.890. De Multistrada V4 Rally wordt – net als alle Ducati Multistrada’s – gedekt door de “4|Ever Ducati” garantie, geldig voor 4 jaar met onbeperkt aantal kilometers die vertrouwt op de service die door het gehele dealernetwerk** wordt aangeboden.

De presentatie video van de nieuwe Multistrada V4 Rally, opgenomen in de prachtige savanne landschappen in Kenia, is te zien op Ducati’s YouTube kanaal.

Het bericht 2023 Ducati Multistrada V4 Rally: de Ducati gewijd aan avontuurlijke reizigers verscheen eerst op Motor.NL.

Kawasaki onthult 2023 Versys 650

De Kawasaki Versys 650 is de meest populaire en bestverkochte Dual Purpose motor in zijn klasse. Zijn succes dankt de Versys aan zijn veelzijdigheid en de uitstekende handling. Met een modern design, Traction Control, LED verlichting, scherp TFT-kleurendisplay en een compleet nieuwe kleur is de Versys 650 klaar voor 2023.

De Versys 650 is uitgerust met een 649cc parellel-twin. Dit motorblok is gefocust op souplesse en vermogensafgifte in lage en middelhoge toeren. Door het lage brandstofverbruik en een 21 liter grote brandstoftank zijn lange afstanden eerder een regel dan uitzondering. De toevoeging van Kawasaki Traction Control (KTRC) zorgt voor vertrouwen in alle omstandigheden. Het KTRC heeft 2 standen; mode 1 ondersteunt de sportieve rijervaring en Mode 2 zorgt voor maximale tractie in alle omstandigheden. Hiernaast is het systeem volledig uit te schakelen.

2023 Kawasaki Ninja 650 met Traction Control en LED-richtingaanwijzers

De veelzijdigheid van de nieuwe Versys 650 komt terug in het rijwielgedeelte welke is gericht op straatgebruik. Lange veerwegen, 17’’ wielen en de korte wielbasis leveren een perfecte mix van comfort en dynamische handling. Zelfs wanneer de conditie van het wegdek te wensen over laat. Een ø41 mm upside-down voorvork met gescheiden veerfuncties en schokdemper met afzonderlijke veervoorspanningsregelaar verfijnen de rijervaring nog verder. Middels een afzonderlijk geplaatste draaiknop kan de rijder gemakkelijk zonder gereedschap de achtervering aanpassen aan persoonlijke voorkeur of hoeveelheid bagage.

De moderne vormgeving met dubbele LED-koplampen zijn direct herkenbare designelementen van de Versys familie. Slimme features als de ‘’’kieuwen’’ in de kuip en het instelbare windscherm deflecteren de wind bij de rijder vandaan. Het windscherm is verstelbaar in 4 standen over een bereik van 80mm.

Achter de top kuip is er een 10,9cm groot TFT-kleurendisplay aanwezig. Dit multifunctionele scherm toont overzichtelijk een grote hoeveelheid informatie. Van toerental en snelheid tot brandstofniveau, buitentemperatuur en nog veel meer. Een geïntegreerde Bluetooth chip stelt de rijder in staat om via de Rideology app verbinding te maken met de motor. Via de app kan er op afstand allerhande voertuiginformatie, ritlogboeken en het onderhoudsschema bekeken worden.

Er zijn aantrekkelijke accessoirepakketten met o.a. monokey geïntegreerde zijkoffers beschikbaar. Deze pakketten benadrukken het grote inzetgebied van de Versys 650. Voor A2 rijbewijshouders is er wederom een 35kW versie.

De 2023 Versys 650 is vanaf medio januari beschikbaar bij de officiële Kawasaki dealers in Candy Lime Green en de volledig nieuwe kleur Metallic Smoke Gold.

Kijk voor meer informatie of een dealer bij u in de buurt op www.kawasaki.nl.

Het bericht Kawasaki onthult 2023 Versys 650 verscheen eerst op Motor.NL.

Triumph Scrambler 1200 XE uit James Bond-film geveild voor 156.000 euro

De Scrambler 1200 XE waarop Daniel Craig in de laatste James Bond-film rijdt, is geveild voor €156.000 ter ondersteuning van Severn Hospice.

De Triumph Scrambler 1200 XE die te zien was in de laatste James Bond-film, No Time to Die, werd woensdag geveild. De stuntmotor kwam voor in een achtervolgingsscène door de straten van Matera in Italië en was aangepast voor actiescènes zoals het naar beneden rijden van een trap.

De motorfiets leverde €156.000 op en werd verkocht voor meer dan vier keer de richtprijs.

Triumph Scrambler 1200 XE uit James Bond-film wordt geveild

James Bond-ster Daniel Craig koos Severn Hospice als volledige begunstigde. Het hospice heeft vestigingen in Telford en Shrewsbury, waar het zorg verleent aan mensen in de plaatselijke gemeenschap met een ongeneeslijke ziekte.

De verkoop van de James Bond Scrambler maakte deel uit van een bredere reeks veilingen, die 60 jaar Bond vierden en meer dan £6,1 miljoen (6.8 miljoen euro) opbrachten voor goede doelen.

Het bericht Triumph Scrambler 1200 XE uit James Bond-film geveild voor 156.000 euro verscheen eerst op Motor.NL.

Motorrijders gezocht voor onze videoserie ‘Wat Rij Jij?!

Heb jij een motor gekocht tussen de 0 en 3.000 euro?

Voor onze populaire videoserie ‘Wat Rij Jij?’ zoeken wij weer deelnemers! Deze keer zoeken wij motorrijders die een motor hebben gekocht voor niet meer dan 3.000 euro.

Heb jij een motor gekocht tot 3.000 euro? En heb jij op vrijdag 14 oktober overdag een uurtje voor ons de tijd? Geef je dan op via onderstaand formulier. We komen graag bij je langs!

Opnamedatum
– Vrijdag 14 oktober

Categorie die we gaan behandelen
– Motoren gekocht tussen de 0 en 3.000 euro


Kennisgeving: Voor dit product is een JavaScript vereist.


Het bericht Motorrijders gezocht voor onze videoserie ‘Wat Rij Jij?! verscheen eerst op Motor.NL.

Nieuwe 2023 BMW S 1000 RR: steeds meer ‘M’

De geruchten waren waar: BMW vernieuwt de S 1000 RR voor 2023 en doet dat niet alleen met grafische veranderingen, maar ook op alle gebieden, van de motor tot het chassis en niet te vergeten de elektronica.

Eindelijk komt de bevestiging: de S 1000 RR voor 2023 verandert, en niet alleen aan de buitenkant. Afgezien van het nieuwe kleurenschema met graphics langs de kuip, presenteert de 2023 BMW S 1000 RR zich aan de nerds met interessante nieuwe kenmerken, van chassis tot ophanging, van motor tot elektronica en van design tot aerodynamica.

BMW M1000R hypernaked is onderweg

Laten we beginnen met wat we kunnen zien. Allereerst krijgen de vormen rechtere lijnen, zowel aan de voorkant als aan de staart, waar de kunststoffen lijken te zijn gekrompen ten gunste van scherpere, strakkere lijnen. Hetzelfde geldt voor de ‘neus’, die veel inspiratie put uit de exclusievere M 1000 RR: daaruit haalt hij de aerodynamische vleugels (die aan de voorkant 10 kg extra belasting toevoegen) en voegt hij een soort ‘snor’ toe die van links naar rechts loopt, net onder het volledige LED-lichtcluster. Net als bij de racemotoren vermindert het nieuwe aerodynamische pakket de neiging tot wheelies bij het accelereren en maakt het vertraagd remmen mogelijk.

Het hart van de S 1000 RR my 2023 blijft de beproefde 999 cc viercilinder, die +3 pk wint voor een nieuw totaal van 210 pk bij 13.750 t/min (+250 t/min), terwijl het maximumkoppel wordt bevestigd op 113 Nm bij 11.000 t/min. De vermogenstoename werd bereikt door het gebruik van de “M” airbox en een nieuw ontwerp van de inlaatkanalen. En dat is nog niet alles: ook van de M 1000 RR komt de kroon nu met 46 tanden (tegen 45 op de 2022 versie) ten gunste van meer parate acceleratie.

Samen met de toename van het vermogen komt er een verdere verfijning van het elektronische compartiment met de introductie van Slide Control (aanwezig op de “M”): dankzij de bochthoeksensor biedt de nieuwe S 1000 RR nu een beter beheer van de motorfiets bij grote hellingshoeken: de rijder kan kiezen tussen twee hellingsstappen van de motorfiets, waardoor de motor kan glijden tot de vooraf bepaalde limiet is bereikt, waarna de elektronica ingrijpt door de drift te verminderen dankzij tractiecontrole (DTC).

Mede dankzij de introductie van de Slide Control functie is ABS Pro uitgebreid met Brake Slide Assist en Slick instelling. In de praktijk laat de elektronica tijdens het meest ‘killer’ remmen de achterkant in de bocht glijden volgens door de rijder ingestelde parameters. Wat de slickinstelling betreft, is het ‘brein’ van de S 1000 RR nu ingesteld om het gebruik van de slickband te optimaliseren.

Eerste test 2021 BMW M 1000 RR

Daar houden de nieuwigheden niet op, want de vernieuwde Duitse supersportmotor erft ook de (lichtere) accu van de BMW M 1000 RR. Tot slot de kleuren: voor 2023 zal de S 1000 RR zwart, rood en wit/BMW M dragen (met op de M 1000 RR geïnspireerde details zoals de blauwe remklauwen).

Op prijs en beschikbaarheid moeten we nog even wachten.

Het bericht Nieuwe 2023 BMW S 1000 RR: steeds meer ‘M’ verscheen eerst op Motor.NL.

2023 Benelli 752S: de naked bike waarmee Benelli de markt wil bestormen

De 2023 Benelli 752S presenteert zich op de markt met een vernieuwd uiterlijk dankzij nieuwe graphics die zijn sportieve karakter versterken en met enkele technische wijzigingen die zijn prestaties en veelzijdigheid verbeteren. Compact, dynamisch, met een concreet en modern design, de 752S is de motor die ontworpen is om de instincten van elke rijder te bevredigen.

Benelli werkt aan een nieuw 799cc-blok met 95 pk

Het frame, een imposant buizenstelsel met stalen platen, omarmt de vloeistofgekoelde Benelli-viertaktmotor van 754 cc met Euro 5-conforme tweecilinder. Het vermogen en maximumkoppel bedragen 76 pk (56 kW) bij 8500 tpm en 67 Nm bij 6500 tpm, voor een constante en progressieve stuwkracht die (volgens de fabrikant) zelfs de minst ervaren rijder nooit in moeilijkheden kan brengen.

De focus op veiligheid en prestaties wordt bevestigd door het Brembo-remsysteem, met een semi-zwevende schijf aan de voorzijde met een diameter van 320 mm en een radiale monobloc-remklauw met vier zuigers en ABS, en een remschijf aan de achterzijde met een diameter van 260 mm en een remklauw met twee zuigers en ABS. Op de 17-inch aluminium velgen passen 120/70-17 en 180/55-17 banden. De brandstoftank heeft een inhoud van 14,5 liter. Het TFT-display met twee modi, met automatische dag/nachtomschakeling, voor een perfecte informatieaflezing onder alle omstandigheden, en een full-led koplampunit met een modern en dynamisch design maken het plaatje compleet. De 2023 Benelli 752S, leverbaar in zwart en groen. De prijs voor de Nederlandse markt is nog niet bekend.

Het bericht 2023 Benelli 752S: de naked bike waarmee Benelli de markt wil bestormen verscheen eerst op Motor.NL.

Ryvid Anthem: ‘op maat gemaakte’ elektrische motorfiets

Het onlangs opgerichte Amerikaanse bedrijf Ryvid komt op de markt met de Ryvid Anthem, een naked bike met minimalistische lijnen die geschikt is voor rijders van alle lengtes.

Verstelbare zitting

Als je nog nooit van Ryvid hebt gehoord, maak je dan geen zorgen, het Amerikaanse bedrijf heeft net de motorfietsmarkt betreden, meer bepaald de elektrische markt, met de Ryvid Anthem, een elektrische naked bike die puurheid van vorm uitstraalt. In feite zijn de lijnen hoekig en strak, gekenmerkt door de valse tank die verbonden is met het zadel en de staart, zonder openingen of onderbrekingen.

Een van de bijzonderheden van dit model, speciaal voor het marktsegment waarin het zich bevindt, is de zitting die meer dan 10 cm in hoogte verstelbaar is, van 76,2 tot 86,4 cm vanaf de grond, waardoor de Anthem geschikt is voor rijders van alle lengtes. Een ander interessant kenmerk van de Ryvid Anthem is de mogelijkheid om zonder al te veel moeite de overbrengingsverhoudingen aan te passen, terwijl de kleine accu van 4,3 Kwh zijn veelzijdigheid aanzienlijk beperkt. De door de fabrikant geclaimde actieradius bedraagt ongeveer 120 km in de Eco-modus en slechts 80 km als de Sport-kaart wordt geselecteerd. Deze waarden variëren dan naar gelang van de rijstijl, waarmee bij elektrische voertuigen rekening moet worden gehouden. Dus als u het bereik ten volle wilt benutten, is het raadzaam rustig aan te doen met het gaspedaal.

Honda: 10 elektrische motorfietsen tegen 2025

Ten slotte kan de motor volgens de fabrikant een maximumkoppel van 72 Nm ontwikkelen en een topsnelheid van 120 km/u bereiken, terwijl het chassis is uitgerust met een upside-down vork in combinatie met een centrale monoshock achter, terwijl het remsysteem steunt op twee schijven.

Beschikbaarheid en prijs

Beschikbaarheid? De Ryvid Anthem zou volgende zomer klaar moeten zijn, maar het is nu al mogelijk om te pre-orderen tegen een prijs van ongeveer 7.680 euro, exclusief verzendkosten.

Het bericht Ryvid Anthem: ‘op maat gemaakte’ elektrische motorfiets verscheen eerst op Motor.NL.

2023 Honda GL1800 Gold Wing met exclusieve Airbag

Honda’s zescilinder luxe grand tourers zijn onthuld voor het modeljaar 2023. Dat omvat nieuwe kleurenschema’s voor de standaard en Tour versies, en een update van het TPMS systeem.

Voor 2023 krijgt de GL1800 Gold Wing, in de basisversies met DCT en Tour (met en zonder airbags), een veiligheidsupdate en nieuwe kleuren. Er is geen verandering in esthetiek of constructie.

Wat de veiligheid betreft, bevat het bandenspanningscontrolesysteem TPMS (Tyre Pressure Monitoring System, dat de waarde in bar op het LCD-scherm weergeeft) nu ook een duidelijke waarschuwing via het TFT-scherm voor het geval de spanning niet optimaal is. Dit systeem zit nu ook in de basisversie.

Kleurstellingen

De GL1800 Gold Wing DCT (zonder topbox, maar met DCT-transmissie met 7 versnellingen + Walking Mode) zal verkrijgbaar zijn in Mat Iridium Gray Metallic / Mat Pearl Morion Black.
De GL1800 Gold Wing Tour, met topbox, handgeschakelde 6-versnellingsbak met elektrische achteruit en HSTC-systeem voor starten op een helling, zal verkrijgbaar zijn in het nieuwe Graphite Black met bruine balhoofdkappen.

Airbag

De GL1800 Gold Wing Tour DCT/Airbag versie (uitgerust met topbox, Airbag en 7-versnellingsbak DCT + Walking Mode + HSTC) arriveert in de nieuwe two-tone Beta Silver Metallic / Iridium Gray Metallic en Graphite Black kleuren, met kopkappen in bruin, evenals in de bevestigde Pearl Glare White.

Het bericht 2023 Honda GL1800 Gold Wing met exclusieve Airbag verscheen eerst op Motor.NL.

Nieuwe kleuren voor de 2023 Honda CB1000R, CMX500 Rebel en Monkey

Drie van Honda’s meest visueel onderscheidende modellen ontvangen updates voor het jaar 2023. Een nieuwe CB1000R Black Edition voegt zich bij de Neo Sports Café-familie; de CMX500 Rebel, Europa’s meest populaire model in de custom-categorie van de afgelopen twee jaar, krijgt een compleet nieuwe reeks eigentijdse kleuren en de ‘S’-editie is verkrijgbaar in een nieuwe dynamische kleur. De prachtige Monkey krijgt kleurupdates die een eerbetoon zijn aan de klassieke ontwerpen van de jaren 60.

Honda CBR250RR: SP-versie komt eraan voor 2023

Een nieuwe Mat Jeans Blue Metallic CB1000R ‘Black Edition’ voegt zich bij de bestaande Black Edition-versie aan het hoofd van Honda’s Neo Sports Café-familie. Beide kleuren hebben een nieuw zilveraccent op de tank dat past bij de zorgvuldig geselecteerde machinaal bewerkte aluminium details op de wielspaken, achterbrugplaten, motorkappen en stuurklemmen. De gestroomlijnde en agressieve look wordt afgewerkt met de in kleur afgestemde cover voor het duozadel. De standaard CB1000R heeft ook een nieuwe look voor 2023, verkrijgbaar in een stijlvolle nieuwe Bordeaux Red Metallic kleurstelling.

De CMX500 Rebel, Honda’s A2-vriendelijke 500cc paralleltweecilinder compacte cruiser, is al twee jaar Europa’s best verkochte model in de custom-categorie. Toegankelijk, gemakkelijk te rijden en gemakkelijk om mee te leven, heeft de Rebel een aantrekkelijke standaardspecificatie met onder meer een assist-/slipperkoppeling, ledverlichting en een versnellingsindicator.

2023 Honda CMX500 Rebel.

Voor 2023 krijgt de CMX500 Rebel drie gloednieuwe eigentijdse lakopties: Mat Gunpowder Black Metallic, Pearl Smokey Grey en Candy Diesel Red. De CMX500 Rebel ‘S’-versie, die een reeks praktische en aantrekkelijke fabrieksaccessoires omvat, waaronder een koplampkap, geheel zwarte vorkafdekkingen en vorkbeenkappen plus zadel in diamantgestikte stijl, is nu verkrijgbaar in het dynamische nieuwe Titanium Metallic.

De Honda Monkey blijft wegen in heel Europa opvrolijken sinds de herintroductie vorig jaar. Voor 2023 zal de Monkey beschikbaar zijn in het nieuwe Pearl Shining Black en geüpdatete Banana Yellow en Pearl Nebula Red. Alle drie hebben een frame, vork, achterbrug en achtervering in bijpassende kleur, plus een geruite zadelbekleding en een stijlvol benzinetank design die verwijzen naar de klassieke Monkey-stijl uit de late jaren 60.

2023 Honda Monkey 125.

Het bericht Nieuwe kleuren voor de 2023 Honda CB1000R, CMX500 Rebel en Monkey verscheen eerst op Motor.NL.