Verwacht in 2025: Harley-Davidson ‘Hydra-Glide Revival’

| |

In 2025 is het bijna driekwart eeuw geleden dat Harley-Davidson besloot om hydraulische, telescopische voorvorken (in plaats van springer-units) te gebruiken voor hun Hydra-Glide uit modeljaar 1950.

Terwijl de Hydra-Glide nog wel een hardtail had, weten we – haast – zeker dat Harley voor het nieuwe model wel zal kiezen voor een geveerde achterkant.

Wat weten we tot nu toe?

Uit documentatie die bij de California Air Resources Board (CARB) is ingeleverd, blijkt dat de Executive Order valt onder ‘MY2025 Highway Motorcycles’. Dit suggereert dat Harley-Davidson zich richt op 2025 met deze nieuwe Hydra-Glide.

We weten ook dat de Hydra-Glide Revival van 2025 een upgrade zal krijgen ten opzichte van de oorspronkelijke motor, die bestond uit een OHV V-twin met 55 pk en Schebler-carburateur (via Hagerty). In plaats daarvan zal Harley de nieuwe Hydra-Glide uitrusten met het ongeëvenaarde Milwaukee-Eight 114 hart, dat momenteel wordt gebruikt in Harley’s Heritage Classic 114 en Street Bob 114.

Het model zou perfect aansluiten bij het esthetische streven van Harley wanneer ze een ‘Icon’-model lanceren. Dat wiordt ook ondersteund door Zwitserse homologatiedocumenten, waaruit blijkt dat we daadwerkelijk een Hydra-Glide Revival uit de ‘Icons Collection’ van 2025 kunnen verwachten.

Op basis van de documenten heeft deze motorfiets hetzelfde gewicht als de Heritage Classic 114, wat betekent dat we voor de motor met een inhoud van 1868 cc kunnen rekenen op een geschatte 94 pk en 161 Nm koppel voor wat speels plezier.

Het bericht Verwacht in 2025: Harley-Davidson ‘Hydra-Glide Revival’ verscheen eerst op Motor.NL.

Vorige

Motorbeurs Utrecht 2024: een groot succes

Zero Motorcycles ontwikkelt een ‘nep’ koppeling

Volgende