Honda gooide vandaag op de EICMA in Milaan de knuppel in het hoenderhok met een reeks nieuwkomers voor 2026. De show werd gestolen door de gloednieuwe CB1000GT – een hightech sporttoerder – en de WN7, Honda’s allereerste elektrische motorfiets. Daarbovenop liet het merk de V3R 900 E-Compressor Prototype zien: een conceptmotor met een futuristische V3-motor en elektronische compressor, verpakt in een strak, krachtig frame. Alles aan deze machine schreeuwt innovatie en lef.
2026 Suzuki SV-7GX: sportiviteit, comfort en veelzijdigheid in één motor
Honda pakt door met de uitbreiding van zijn baanbrekende E-Clutch-systeem. Deze technologie, waarmee je kunt schakelen zonder de koppeling aan te raken, komt nu op vijf extra modellen: de XL750 Transalp, CB750 Hornet, NX500, CBR500R en CB500 Hornet. Het systeem werkt sneller dan een quickshifter en laat zowel beginners als doorgewinterde rijders vlotter, soepeler en met meer controle rijden — zelfs bij offroad-omstandigheden.
CB1000GT
Deze motor is bedoeld voor kilometervreters die technologie, comfort en plezier in één pakket zoeken. De Fireblade-afgeleide krachtbron biedt brute prestaties met soepele afgifte. De Showa EERA-vering, aerodynamische kuip en lange lijst standaardfeatures – van cornering ABS tot verwarmde handvatten en cruisecontrol – maken er een volbloed reisbeest van.
Honda WN7
Onder de slogan *‘Be the Wind’* debuteert Honda’s elektrische trots. Met een 9,3 kWh batterij, 18 kW motor en 140 kilometer rijbereik staat de WN7 garant voor directe, stille kracht. Hij laadt razendsnel via CCS2 en zit bomvol slimme techniek: LED-verlichting, rijmodi, regeneratief remmen, torque control, en nog veel meer. Het futuristische uiterlijk en het nieuwe EV-logo tonen dat Honda klaar is voor een elektrisch tijdperk.

V3R 900 E-Compressor Prototype
Dit prototype laat zien dat Honda geen schrik heeft om de grenzen te breken. De vloeistofgekoelde V3-motor met elektronische compressor levert prestaties op het niveau van een 1200cc-blok, maar met messcherpe gasrespons. Het design is gedurfd en asymmetrisch – precies wat je verwacht van een machine die pure sensatie wil combineren met ultiem vertrouwen. Doel: productierijp in 2027.
Met deze line-up laat Honda nog maar eens zien wie de baas is in de wereld van de tweewielers – innovatief tot op het bot, met één missie: rijders van elk niveau de ultieme kick van het motorrijden laten ervaren.
Het bericht Honda pakt door in 2026: CB1000GT, WN7 en V3R 900 E-compressor Prototype verscheen eerst op Motor.NL.