Zou er een mini Pan America 350 uit China kunnen komen?

| |

Er circuleert een ontwerp van een Pan America op basis van de X350-roadster, gemaakt in samenwerking met QJ. Het lijkt waarschijnlijk dat deze op de Aziatische markten wordt aangeboden, maar is er ook een kans dat het hierheen komt?

We hebben al eerder gesproken over de samenwerking tussen Harley-Davidson en de QJ-groep voor de ontwikkeling van de X350-roadster voor Aziatische markten. Deze motorfiets is eigenlijk gebaseerd op dezelfde technische basis als de Benelli 302S. Volgens sommige online media heeft het bedrijf ook de naam X350 RA geregistreerd, wat zou kunnen wijzen op een allroad-versie geïnspireerd op de Pan America.

Harley-Davidson opent H-D Pan America Adventure Centre in België

In het verleden werd deze aanduiding gebruikt voor het model gewijd aan de Riding Academy, maar volgens spannende speculaties zou het nu juist duiden op een kleinere Pan America, gebaseerd op een tweecilinder met 36 pk. Maar de afbeelding die rondgaat is slechts een ontwerp en geen foto, en tot nu toe is de oorspronkelijke bron nog niet bekendgemaakt.

Als deze hypothese bevestigd zou worden, zou het kunnen gaan om een Pan America (of misschien moeten we zeggen: Pan Asia?) met dezelfde tweecilinder van 350 cc, die goed is voor 36 pk bij 9.000 tpm en 31 Nm bij 7.000 tpm. Het verbruik (voor de roadster) zou ongeveer 20 km/l zijn, en het gewicht zou rond de 200 kg liggen. De wielen zouden 17 inch zijn en de banden kunnen maten hebben van 110 of 120/70 voor en 150 of 160/60 achter.

In het rijk der speculaties kunnen we ons ook voorstellen dat het ontwerp van de Pan America overgebracht kan worden naar het X500-platform, waardoor het vergelijkbaar wordt met de Leoncino en TRK-modellen. In dat geval zou het een nog interessantere motorfiets kunnen worden voor Europa. Maar op dit moment hebben we geen bevestigingen en kunnen we alleen maar speculeren bij de open haard tijdens deze winterse dagen.

Het bericht Zou er een mini Pan America 350 uit China kunnen komen? verscheen eerst op Motor.NL.

Vorige

Sherco Enduro vs. Toyota Hilux Dakar: wie wint de heuvelklim?

Dainese Custom Works Event bij Ten Kate Motoren

Volgende