Helaas is er vertraging ontstaan bij de bezorging van de nieuwste editie van MOTO73 (#22). Ondanks onze uiterste inspanningen om tijdig te leveren – waarbij wij zelfs eerder dan normaal de bestanden bij de drukker hebben aangeleverd, die vervolgens direct vol gas te werk ging – heeft de vertraging alsnog plaatsgevonden door piekproblemen bij PostNL.
De nieuwe editie zou oorspronkelijk aanstaande donderdag 18 december bezorgd worden, maar wordt nu op dinsdag 23 december geleverd. Wij begrijpen dat dit zeer vervelend is en bieden hiervoor onze oprechte excuses aan.
MOTO73 blijft zich inzetten om toekomstige edities op tijd te leveren, en we bedanken iedereen voor het geduld en begrip in deze situatie.
Marien Cahuzak
Hoofdredacteur
Dat vertraging door PostNL geen nieuwigheid is, bewijst dit voorwoord van Marien eerder dit jaar in MOTO73 #6:
Bezorgperikelen, deel te veel
Helaas zijn de bezorgproblemen nog steeds niet helemaal opgelost. Of helemaal niet voor sommigen… Soms lijkt het een paar nummers goed te gaan en dan ineens komt er van bezorging op tijd weer helemaal niets terecht. Zoals met #5. Velen sprak ik jullie daarom in het weekeinde nadat eigenlijk het vijfde nummer van 2025 had moeten verschijnen. Hartstikke leuk en vaak ook leerzaam, maar niet wat je wilt.
In een poging te begrijpen wat er nu allemaal precies gebeurt met de bezorging, heb ik de PostNL-app op mijn telefoon gezet en krijg ik een melding als er post onderweg is naar mij. Pakketpost, maar ook brievenbuspost en het verschil in bezorging van die twee is echt bizar. Pakketjes van bijvoorbeeld Bol.com hebben zelden vertraging, maar pas bleek een nieuw bestelde iPad-hoes door de brievenbus te passen. Bol.com deed alsof dat een groot voordeel was, want ik hoefde er niet thuis voor te blijven. En dat is maar goed ook, want anders had ik nu nog binnen gezeten.
Keer op keer werd het bezorgmoment niet gehaald en – ik vermoed – automatisch een dag opgeschoven. Dat ging zo dagen achter elkaar door, waardoor ik op een gegeven moment zelfs bang was dat het woord ‘sorry’ van PostNL in mijn beeldscherm zou branden. Ruim een week later kwam het pakket ineens binnen. Met de pakketpost! Uiteraard heb ik telkens aan PostNL gevraagd waar de hoes bleef, maar zelfs chatbot Daan snapte er helemaal niets meer van. En ook zijn belofte om mij dan door te verbinden naar een echte collega kwam hij niet na. Kortom, Daan en ik zijn geen vrienden meer… Met MOTO73 #5 ging het op precies dezelfde manier als onze iPad-hoes. Alleen die kwam niet met de pakketpost, maar een week te laat door de brievenbus. Natuurlijk zouden we MOTO73 als pakketje kunnen bezorgen, maar de offerte daarvan deed ons in overtreffende trap steil achteroverslaan van verbazing. Voor dat geld kunnen jullie ‘m beter bij ons komen ophalen. Heb je meteen een mooie rit… Wij regelen de koffie.
Kortom, weet dat we blijven knokken voor een goede bezorging en dat het doorzetten van bezorgklachten via mij echt lijkt te werken. Mail mij dus vooral als het ook bij jou een puinhoop is, maar laten we vooral hopen dat dit soort mails heel snel niet meer nodig zijn!
Het bericht Vertraging bij bezorging MOTO73 #22 verscheen eerst op Motor.NL.