Valentino Rossi nu ook in fietsen

| |

Door Valentino Rossi gesigneerde e-MTB’s maakten hun officiële debuut in Milaan. Doel van het project Terra VR|46 was het creëren van een enduro-fiets, waarop je soepel moest kunnen trappen en die veel controle bood op afdalingen en in bochten. De e-MTB werd ontwikkeld met MT Distribution en partners van topkwaliteit zoals Bosch, Pirelli, Sram, Rock Shox, Fulcrum, Ohlins, Crankbrothers, Technomousse en Ochain.

Het resultaat is een model met een hydrogevormd aluminium frame, ontworpen in Italië om een aantrekkelijk design te combineren met innovatieve technologieën. De geometrie, en in het bijzonder de voorwaartse positie van het zadel, is ontworpen om een betere rijpositie te garanderen tijdens technische afdalingen van moeilijke hellingen. Interessant is het systeem waarmee je de ‘trim’ kunt veranderen door de balhoofdhoek aan te passen, zodat je de Terra VR|46 kunt omtoveren van een all mountain naar een enduro-fiets die geschikter is voor afdalingen. Opmerkelijk zijn ook de oplossingen die bijdragen tot een hoge torsiestijfheid van de e-bike en de elementen, zoals de geboxte motorbevestigingsplaat, die zijn ontworpen met oplossingen die typisch zijn voor de motorwereld.

MotoGP Valencia: afscheid van icoon Valentino Rossi

Twee versies, Premium en Limited Edition

De Terra VR|46 is verkrijgbaar in twee versies, Premium en Limited Edition. De eerste wordt aangedreven door de Bosch Performance CX met een 85 Nm koppelmotor in combinatie met 750 Wh PowerTube accu’s en het Kiox 300-display. De wielen zijn de Fulcucrum e-Metal 500 op maat gemaakt door VR46 met verschillende maten, 29″ voor en 27,5″ achter, altijd met 2,6″ loopvlak. Grip wordt verzekerd door Pirelli Scorpion Enduro-banden, terwijl de remprecisie wordt verzekerd door het Sram Guide RE-systeem met vier zuigers en 200 mm schijven. De Eagle GX 12-versnellingsbak is ook van Sram, terwijl de vering van Roch Shox is, met een Lyrik Ultimate RC2 29″ 160 mm luchtgeveerde voorvork en Super Deluxe Coil Ultimate schokdemper met spiraalveer. Bij de LE, die in een oplage van 46 genummerde exemplaren wordt aangeboden, worden de elektrische kit en banden gekoppeld aan Cranckbrothers Synthesis Carbon e-Bike velgen. De Sram Eagle GX-versnellingsbak krijgt de AXS-elektronische besturing terwijl de Sram-remmen van het type Code RSC Black zijn, met 4-zuiger remklauwen. De schokdemping, met dezelfde veerweg, is van Öhlins en omvat de geavanceerde RXF 36 M2 AIR 160 Offset 44-voorvork en de efficiënte TTX 22M 205×65 mm Trunnion-vering. Carbon onderdelen zoals het FSA stuur, de telescopische zadelpen van Cranckbrothers en het Fizik zadel zijn ook het vermelden waard.

Vorige

Triumph Speed Triple 1200 RR: de eerste vragen na de test

Dikke Royal Enfield Himalaya op komst, maar nog even wachten

Volgende