Primeur: circuit-modus voor 2024 Harley-Davidson CVO Road Glide ST!

| |

Als je in Amerika investeert in de MotoAmerica King of the Baggers, kun je tenminste proberen meer rendement uit die investering te halen. Zou Harley-Davidson dat hebben gedacht toen de promotie met het CVO-label voor de Road Glide ST ter sprake kwam? In elk geval is de CVO Road Glide ST een gelukte stap richting de racers.

2024 Harley-Davidson CVO Pan America: exclusief de blubber in

In de CVO Road Glide ST is de Milwaukee-Eight 121-motor met variabele kleptiming opnieuw afgesteld om volgens Harley-Davidson 127 pk en 196 Nm-koppel te produceren. Deze versie van de 121-motor draait iets hoger in toeren en levert z’n piekvermogen bij iets meer torren, namelijk bij 4.900 tpm.

Met een geclaimd rijklaargewicht van 380 kilo, is de CVO Road Glide ST nog steeds een ietwat obese motorfiets. Ondanks dat Harley-Davidson er alles aan deed om gewicht te besparen om te voorkomen dat de Road Glide mét alle extra accessoires en luxe zou veranderen in een onhandelbare mastodont. Daarom zijn de dempers van titanium en de eindkappen van carbon. En er is meer van dit edelmateriaal te vinden: voorspatbord, zadelcover en tankconsole.

Circuit-modus

Qua technologie omvat de CVO Road Glide ST een kleuren-touchscreen display en vijf vooraf ingestelde rijmodi (waarvan twee voor het circuit, wat ongetwijfeld een primeur is voor Harley-Davidson), evenals meerdere aangepaste rijmodi. En omdat dit nog steeds een luxe Harley-Davidson bagger is, krijg je ook het volledige audiosysteem met een 500-watt versterker en 6,5-inch speakers in de kuip.

De CVO Road Glide ST is verkrijgbaar in Golden White Pearl of Raven Metallic lakkleuren met een Screamin’ Eagle-afbeelding aan de zijkant, tegen een startprijs van €56.495.

Het bericht Primeur: circuit-modus voor 2024 Harley-Davidson CVO Road Glide ST! verscheen eerst op Motor.NL.

Vorige

Searider: de milieuvriendelijke ‘motorfiets voor op zee’

Sneakpreview van de 2024 Harley-Davidson Road Glide & Street Glide

Volgende