Honda lanceert de 2025 GB350S na Azië nu ook in Europa

Honda lanceert de GB350S in Europa, nadat deze reeds in Japan en India beschikbaar was. De motorfiets is weinig veranderd ten opzichte van het model dat al verkrijgbaar is in Japan, India en andere geselecteerde Aziatische markten. De GB350S wordt aangedreven door een luchtgekoelde 348 cc SOHC eencilinder. Honda Selectable Torque Control houdt mede  de 20 pk in toom. Het maximale koppel bedraagt 21 lbft en komt laag in het toerenbereik bij slechts 3.000 t/min. Piekkoppel ligt op 29 Nm en dat reeds bij 3.000 toeren. De eenpitter heeft dan …

Lees meer

Nieuw: 2025 Suzuki DR-Z4S Dual Sport & DR-Z4SM Supermoto

Suzuki onthult twee opvallende nieuwigheden op de EICMA 2024. De DR-Z4S en DR-Z4SM zijn twee verschillende modellen met een 398cc-ééncilinder. De DR-Z4S Dual Sport is door de hogere zitpositie, de langere bouwwijze, het 21-inch voorwiel en het lage gewicht gericht op onverharde wegen, maar is ook geschikt voor de openbare weg. De DR-Z4SM Supermoto is door de kortere bouw, de meer naar voren gerichte zithouding en de 17-inch wielen vooral bedoeld voor een supermotard-circuit, kronkelige wegen en de stad. Opvolgers De DR-Z4S is de opvolger van de DR-Z400S uit 2000, …

Lees meer

Flinke updates voor de 2025 Yamaha Ténéré 700 (Rally)

Al sinds z’n introductie in 2019 is de Yamaha Ténéré een van de toppers voor middenklasse allroadgeweld. Voor 2025 krijgen zowel de standaardversie als z’n Rally-broertje updates op vlak van looks, uitrusting en motor. 2025 Yamaha Ténéré 700 Wie z’n ogen tot spleetjes dichtknijpt, zou het verschil tussen de nieuwe en vorige versie van de Ténéré 700 amper opmerken. Maar ze zijn er wel degelijk. Zo is de 16-litertank een tikkeltje naar voren en iets lager geplaatst voor een beter zwaartepunt. Het nieuwe zadel laat je iets vlotter bewegen en …

Lees meer

Fantic Imola, Stealth én Caballero krijgen eigen blok in 2025

Het Italiaanse Fantic staat bovenaan de lijst van merken die hun 2025-modellen op de wereld mocht loslaten vanaf de Eicma. De opvallendste nieuwe modellen zijn de Imola en Stealth, die beiden in een 125 en 500-versie komen. Dit met een eigen blok, evenals de Caballero-varianten. Zowel de Stealth als de Imola stonden reeds voriga jaar als prototypes op de Eicma te blinken, maar zijn nu dus productierijp. De sportieve Imola is een gekuipte versie, inclusief subtiele winglets. De Stealth is de naakte afgeleide met recht stuur en een koplamp die behoorlijk wat …

Lees meer

Nieuw: 2025 Royal Enfield Classic 650

Royal Enfield heeft de Classic 650 onthuld, aangedreven door de gekende 650cc-tweecilinder. Hij is herkenbaar aan zijn knappe brandstoftank, ronde vintage koplampen, ronde spatborden en leuke kleurstellingen. Nieuwe motorafstelling De Classic 650 heeft de kenmerkende ‘framebeugel’ die hem met alle eerdere modellen verbindt, van de OG Classic tot de Thunderbird en de meer recente Super Meteor en Shotgun, waarmee hij het chassis deelt. Het kloppende hart is de 648cc parallelle tweecilinder, die voor het eerst en met een nieuwe afstelling op dit model gemonteerd is. Royal Enfield gaat elektrisch met …

Lees meer

Royal Enfield gaat elektrisch met ‘Flying Flea’

Royal Enfield gaat elektrisch, en net zoals Harley-Davidson met hun LiveWire, doen ze dat met een aparte merknaam: Flying Flea, ofte ‘Vliegende Vlo.’ Kenners van klassieke motoren of militaire geschiedenis kennen de ‘Flying Flea’ als het kleine, opplooibare Royal Enfield model dat tijdens WOII in een soort koker uit vliegtuigen werd geparachuteert om de commando’s op het slagveld mobieler te maken. Royal Enfield presenteert op de Eicma meteen twee modellen, met name de Flying Flea C6 en de Flying Flea C6 scrambler, beide volledig elektrische motorfietsen gericht op stadsverkeer, waarvan …

Lees meer

Dit is de 2025 KTM 1390 Super Duke GT

KTM heeft er duidelijk zin in voor 2025, zo laat deze 1390 SUPER DUKE GT wel zien. Met een cilinderinhoud van 1350 cc en hetzelfde LC8 V-twin blok en chassis als de KTM 1390 Super Duke R EVO 2024. Dat het serieus is, blijkt wel uit het feit dat de vijfde en zesde versnelling niet langer beschouwd worden als overdriveversnellingen, maar moeten zorgen voor een READY TO RACE-ervaring waar KTM altijd prat op gaat. Ook qua uiterlijk zijn er veranderingen, bijvoorbeeld een nieuwe LED-koplamp en een vereenvoudigd remlicht met geïntegreerde …

Lees meer

31e editie Bigtwin Bikeshow & Expo: een brullend succes!

Vorig jaar mocht de Bigtwin Bikeshow & Expo haar 30-jarig jubileum vieren. Dat was ongekend succesvol. Dit jaar ging er nog een schepje bovenop voor de 31e editie. En dat bleek niet voor niets, want de Bigtwin Bikeshow & Expo die traditiegetrouw plaatsvond in het eerste weekend van november in Houten was één groot, brullend spektakel. Motor- en muziekliefhebbers uit binnen- en buitenland kwamen samen. De Bigtwin Bikeshow is al decennialang een begrip binnen de Nederlandse en Europese motorwereld en blijft zich ieder jaar weer ontwikkelen. Toch was deze editie …

Lees meer

CFMoto’s V4: Nieuwe speler in SBK?

Na het indienen van de patenten en het delen van enkele afbeeldingen, staat CFMoto op het punt om de nieuwe V4 te onthullen waar al enige tijd over gesproken wordt. Het is goed mogelijk dat EICMA de perfecte gelegenheid hiervoor zal zijn. En wat als CFMoto ook de arena van de WorldSBK betreden? Deze gedachte lijkt verre van fantasierijk, vooral als we kijken naar de nieuwe V4 van 1000 cc met meer dan 200 pk, die op enkele afbeeldingen te zien is en de hoofdrol speelt in een video die …

Lees meer

Is de technologische sprong van KTM te veel van het goede?

Motordisplays worden jaar na jaar indrukwekkender. TFT is zo’n beetje standaard geworden op vrijwel alle motoren – van Chinese motorfietsen tot op stap-vriendelijke scooters, tot aan topklasse ADV-motoren. Natuurlijk heeft technologie altijd de weg vooruit gebaand, en laat het maar aan KTM over om de volgende generatie connected rider technology te introduceren. Net zoals in de begintijd van TFT-schermen is KTM opnieuw een pionier als het gaat om motordisplays. Voor 2025 zijn de schermen van KTM niet alleen groter, maar ook beter uitgerust met meer functies dan ooit tevoren. Een …

Lees meer