MV Agusta heeft een indrukwekkende geschiedenis als het gaat om het produceren van prachtige motorfietsen, met name hun gekuipte modellen. De nieuwe MV Agusta Superveloce 1000 Serie Oro is geen uitzondering en zet deze trend voort. Het model weet zelfs aerodynamische vleugels op een stijlvolle manier te integreren, wat een primeur is.
De velgen van de Superveloce 1000 Serie Oro zijn geïnspireerd op de baanbrekende F4-modellen van 25 jaar geleden, die destijds een nieuwe maatstaf zetten op het gebied van motorfietsdesign. Ondanks het moderne uiterlijk van de nieuwe machine, zijn er diverse stijlelementen die doen denken aan de oorspronkelijke 750cc F4-modellen.
MV Agusta: een exclusieve toekomst
Recentelijk heeft MV Agusta een transformatie ondergaan, waarbij KTM een meerderheidsbelang in het merk heeft genomen. Dit zal naar verwachting leiden tot een bredere distributie van MV Agusta-motorfietsen via het bestaande dealernetwerk van KTM.
De Superveloce 1000 Serie Oro is een gelimiteerde editie, met slechts vijfhonderd exemplaren die geproduceerd zullen worden. Bestaande Serie Oro-eigenaren kregen voorrang bij het bestellen van deze nieuwe motorfiets.
Hoewel de aerodynamische vleugels op indrukwekkende wijze zijn geïntegreerd, is dit niet MV Agusta’s eerste experiment met aerodynamica. Al in 1972 testte Phil Read een 500cc-GP-racer van het merk met aerodynamische vleugels op het circuit van Assen.
Terwijl die oudere machine minder dan 100 pk leverde, biedt de nieuwe Superveloce 1000 Serie Oro indrukwekkende prestaties met 208 pk @ 13.000 tpm en een maximaal koppel van 116,5 Nm @ 11.000 tpm.
Het bericht MV Agusta Superveloce 1000 Serie Oro: stijlvol aerodynamisch meesterwerk verscheen eerst op Motor.NL.