Moto Morini Corsaro 750: met gloednieuwe V-twin

| |

Op de stand van Moto Morini was er veel verrassing, waar het merk een gloednieuwe V-twin voor 2024 onthulde, samen met twee modellen die ermee zullen worden uitgerust. Het eerste model in de rij is de langverwachte herrijzenis van de Corsaro-naam: Corsaro 750 – een woeste naked bike van nature.

Aan dat beproefde recept wordt duidelijk niet getornd: de Corsaro 750 van 2024 heeft een strakke vormgeving gekregen. Hij maakt meteen indruk met zijn imposante inlaatkanalen ter hoogte van de tank, vier dubbele DRL-ledstrips aan de voorkant en dubbelzijdige uitlaatdempers. Visueel scoort Moto Morini hier zeker punten.

V-twin

In het aluminium frame – met stalen subframe en aluminium swingarm – schuilt het grootste nieuws: de volledig in Italië ontworpen Moto Morini 749cc 90° V-twin (90 x 58,9 mm). Deze motor krijgt een contraroterende krukas, en levert maximaal 96 pk bij vol vermogen (helaas hebben we geen informatie over het koppel) – goed voor naar verluidt ruim 210 km/u topsnelheid. Goed nieuws voor A2-rijders: er zal ook een versie met beperkt vermogen (48 pk) beschikbaar zijn.

Stoere voorkant

Onder het stoere vooraanzicht bevindt zich een volledig verstelbare UPDS-vork, terwijl een instelbare monoschokdemper voor de achterkant zorgt. De remmen worden bediend via dubbele 320 mm remschijven en monobloc-remklauwen aan de voorkant, terwijl een enkele 220 mm remschijf als back-up dient aan de achterkant. Een standaard 120/70-17 voorwiel wordt vergezeld door een flinke 180/55-17 achterband.

Volgens de eerste beschikbare informatie weegt de Corsaro 750 rijklaar minder dan 200 kg en heeft hij een zadelhoogte van 820 mm. Voor prijzen en beschikbaarheid moeten we nog even wachten – dat is zeker in 2024.

Het bericht Moto Morini Corsaro 750: met gloednieuwe V-twin verscheen eerst op Motor.NL.

Vorige

Moto Morini X-Cape 1200: voor de liefhebber

2024 Moto Morini Corsaro Sport: terug naar de sportmotor

Volgende