Moto Guzzi V9 Rhapsody in Blue: caféracer van Arctos

| |

Van het Zwitserse Arctos is deze caféracer Moto Guzzi V9 Rhapsody afkomstig. De motor stond op Monza tijdens The Reunion. Daar was de Guzzi een eyecatcher, samen met de Panigale 442Corse. Beide vormden een paar apart.  

De Moto Guzzi V9 Rhapsody is gebouwd door het Zwitserse Arctos. De special ontstond door een toevallige ontmoeting tussen Ulfert Janssen (Gannet Design) en Stefan Fuhrer (Fuhrer Moto). Beide besloten om deze special in 2018 te bouwen. Stefan was ooit monteur voor Dominique Aegerter en Tom Lüthi

De Moto Guzzi V9 Rhapsody in Blue is in feite niets nieuws. Als je naar Monza bent geweest voor The Reunion of Wheels and Wave in Biarritz hebt bezocht of dichter bij huis: Glemseck 101 in 2019, dan zul je de motor in het echt hebben gezien.

Het uitgangspunt is een 2016 V9 Roamer en de inspiratiebron was een caféracer uit de jaren 70. Dus een motor waarop het broodnodige aanwezig is en voor de rest niets. De benzinetank is die van een V7, de achterzijde en zadel is nieuw en uit aluminium gehamerd. De Guzzi heeft de elektronische brandstofinjectie ingeruild voor een paar open kelken van Keihin. Het uitlaatsysteem is met de hand gemaakte headers en de demper is van Leo Vince GP Pro.

Moto Guzzi viert 100ste verjaardag met drie historische motoren

Na aanpassing van het frame werd een Öhlins-voorvork gemonteerd met gefreesde kroonplaten van aluminium. De voetsteunen zijn van CNC Racing, het stuur van ABM, de bediening – knoppen – op het stuur van Jetprime, koplampen en richtingaanwijzers van Highsider en Daytona. Andere elektrische onderdelen zijn van Motogadget en de 18-inch spaakwielen zijn van Kineo (de achterkant wordt afgedekt door twee aluminium platen). De schokdempers zijn van het type Öhlins Blackline.

Het bijzondere lakwerk sluit mooi aan op het geborstelde aluminium dat gespoten is met blanke lak waardoor het en mooie schittering krijgt. Let ook op het intense blauw van de achterzijde en het kleppendeksel.

Vorige

Moto Guzzi viert 100ste verjaardag met historische motoren

Geen grote motorbeurzen meer voor BMW

Volgende