Honda bouwt een bagger: 2023 Honda Rebel 1100 Touring

| |

De veelbesproken Honda bagger is een feit, want Big Red introduceerde vandaag zijn 2023 Honda Rebel 1100 Touring, voorafgaand aan de opening van de EICMA in Milaan.

Het is precies wat je zou verwachten; een Rebel 1100 cruiser met een koplampkuip en harde koffers. Hoeveel liter er in de koffers gaat, weten we nog niet, maar het lijkt erop dat ze hoger gemonteerd zijn en daardoor minder inhoud hebben. Tenminste als je ze vergelijkt met de koffers van andere baggers. Maar de kuip is geïnspireerd op de grotere toer-georiënteerde baggers zoals je die tegenwoordig bij Indian ziet, met een laag uitgesneden windscherm en hoekige randen.

Honda introduceert verwisselbaar oplaadstation voor accu’s in Japan

Verder is veel van de motorfiets hetzelfde als de standaard Rebel 1100. Je krijgt een vloeistofgekoelde paralleltwin met een cilinderinhoud van 1084 cc, afkomstig van de Africa Twin en opnieuw getuned voor gebruik in een straatgerichte cruiser. Je kunt kiezen voor een standaard zesversnellingsbak of de automatisch schakelende DCT. Er is een 43mm voorvork en Showa schokdempers met instelbare voorbelasting. De voorvering heeft 122 mm veerweg en achter slechts 94 mm. Het standaardmodel met zes versnellingen weegt 238 kg, plus 10 kg voor het DCT-model.

Natuurlijk hebben alle motoren uit deze lijn ABS. Er is slechts één schijfrem voor, met een diameter van 330 mm, en natuurlijk slechts één schijf achter (256 mm diameter). De brandstofcapaciteit bedraagt slechts 13,6 liter; dat is waarschijnlijk voldoende voor de meeste gebruikers, maar voor rijders die echt willen toeren met deze motorfiets is dat misschien wat weinig.

Voor is er een 130/70R-18 band en achter een 180/65R-18 band.

De enige beschikbare lak dit jaar is Gunmetal Black Metallic.

Het bericht Honda bouwt een bagger: 2023 Honda Rebel 1100 Touring verscheen eerst op Motor.NL.

Vorige

Nieuwe kleuren voor Yamaha Tracer 9 GT & Tracer

2023 update voor Ducati Scrambler 800-familie

Volgende