Benda: V4-motorblokken uit China

| |

De Chinese motorfabrikant Benda wist al eerder te verrassen met de visueel succesvolle powercruiser LFC 700, die is uitgerust met een dikke 310-achterband. Nu volgen ze met hun eigen V4-motoren.

Twee V4-motorblokken werden gepresenteerd. De grote V4 heeft een cilinderinhoud van 1198 cc en levert naar verluidt 154 pk (113 kw) bij 9.500 tpm. Het maximumkoppel van 121 Nm is beschikbaar bij 7.500 tpm. De boring is 76 mm en de slag 66 mm. De compressieverhouding is gegeven als 11,5:1.

In China gaan ze lekker door: GT Jidijie 750

Het kleinere model heeft een cilinderinhoud van 496 cc en levert 57 pk (42 kw) bij 10.000 tpm. 45 Nm zijn beschikbaar bij 8.000 tpm. Boring en slag zijn 53,5 mm en 55,2 mm. De compressieverhouding is identiek aan die van het grotere model.

Maar de vraag in welke modellen de motorblokken worden gebruikt, blijft onbeantwoord.

Vorige

Wat kost de CFMoto 1250 TR-G Grand Tourer?

Ducati schakelt opnieuw video in voor 2022-nieuws

Volgende