2022 Triumph Tiger Sport 660: de definitieve versie

| |

Triumph staat op het punt om dit najaar de eerste driecilinder in het middenklasse-segment der adventure sports te lanceren: de Triumph Tiger Sport 660. Gisteren werd video- en beeldmateriaal vrijgegeven van een gecamoufleerd model dat zijn laatste rijtests ondergaat.

De eerste beelden van de definitieve versie komen uit India. In een tijdsbestek van 48 uur is de Britse middelzware crossover van een mock-up in de laatste fase van het testen op de weg naar de definitieve versie getransformeerd. Dus zonder de stickers, zijkoffers en het hallucinerend lakwerk.

De foto’s uit India tonen de Triumph Tiger Sport 660 in een felrode kleur die zijn sportieve ziel nog beter tot zijn recht laat komen. De vorm doet denken aan de eerste van de 660cc-driecilinder aangedreven modellen, de Trident 660. De kuip daarentegen is geïnspireerd op het ontwerp van de laatste generatie Tiger Sport, met een hoge, beschermende ruit. Het instrumentenpaneel is anders: dat van de roadster is rond, dat van de crossover rechthoekig. Het ontbreken van koffers zou kunnen betekenen dat er een basisversie is en een versie die meer is uitgerust voor toertochten.

Triumph Tiger Sport 660 prototype onthuld

Gemeenschappelijke zaken

De Trident en Tiger Sport 660 delen het blok en het chassis. De 660cc-driecilinder van de Trident 660 levert 81 pk bij 10.250 tpm en 64 Nm koppel bij 6.250 tpm. Dat hoeft niet zo te zijn voor de Tiger Sport. Het stalen buizenframe is hetzelfde als dat van de Trident, evensls 17-inch lichtmetalen velgen en de bandenmaten (120/70 en 180/55). De Showa-voorvork zal naar verwachting meer veerweg hebben dan het exemplaar op de Trident. Ook gedeeld is het Nissin-remsysteem met ABS, dat bestaat uit twee 310mm remschijven met 2-zuiger schuifremklauwen voor en een 255mm-remschijf met Nissin enkelzuiger schuifremklauw achter.

Vorige

Edelweiss Bike Travel 2022 – Boordevol motoravonturen wereldwijd

END OF SUMMER SALE bij Arie Molenaar Motors

Volgende